(מימין) תלמוד תורה אמרי מלך, מבנה המריבה הסמוך (צילום: פרטי)
(מימין) תלמוד תורה אמרי מלך, מבנה המריבה הסמוך (צילום: פרטי)

הליטאים נגד הספרדים: המאבק על מבנה תלמוד התורה ברמות הגיע לבית המשפט

הורים והנהלת בית הספר 'אמרי מלך', שמזוהה עם הזרם הליטאי, הגישו עתירה לבית המשפט נגד החלטת העירייה להקצות מבנה של תלמוד תורה לעמותה אחרת, לטענתם: "הנכס הוקצה כחלק מדיל פוליטי סגור שנתפר מראש"; העירייה: "ההחלטה התקבלה כדין ובסמכות מלאה, לאחר שהתבצע הליך הקצאה תקין ושקוף בהתאם לדין, תוך הפעלת שיקול דעת ענייני, מקצועי, סביר ומעמיק במסגרת הליך מנהלי תקין"

פורסם בתאריך: 23.11.20 14:48

מאבק על שימוש במבנה של תלמוד תורה, בין קבוצת חרדים ליטאים לבין חרדים ספרדים, מסעיר את שכונת רמות ומגיע עד לבית המשפט. אחרי שוועדת ההקצאות בעיריית ירושלים אישרה לתלמוד תורה, הכולל 114 תלמידים, המזוהה, כפי שנטען, עם ש"ס, לפעול במבנה תלמוד תורה ברחוב הארי טרומן ברמות, קבוצת הורים מהמגזר הליטאי והנהלת תלמוד תורה הסמוך 'אמרי מלך', הגישו נגד עיריית ירושלים עתירה לפני כשלושה שבועות לבית משפט לעניינים מינהליים, בשבתו כבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד ההחלטה בבקשה למתן צו ביניים.

לפי העתירה, לטענת קבוצת ההורים והנהלת בית הספר היסודי אמרי מלך, בפעולות העירייה נפלו פגמים מהותיים, והליך הקצאת הנכס שנעשה על ידי העירייה בוצע לכאורה ורק למראית עין, "הנכס הוקצה כחלק מדיל פוליטי סגור מראש שנתפר על ידי מפלגת ש"ס", כך נטען.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעתירה נכתב כי להנהלת בית הספר התורני אמרי מלך, שפועל למעלה מ-14 שנה, ומונה 156 תלמידים, נודע כי בחודש מאי השנה, העירייה דחתה את הבקשה שלהם, והעדיפה את העמותה השנייה, "משך חכמה". לאחר מכן, הם הגישו שורה של התנגדויות לוועדת ההקצאות העירונית, אך לטענתם הם לא זומנו לוועדה, ובפועל לא נשקלה עמדתם, וזאת חרף הוראות החוק המחייב זימון המתנגדים בפני הוועדה.


המבנה החדש ברחוב הארי טרומן (צילום: פרטי)

המבנה החדש ברחוב הארי טרומן (צילום: פרטי)


בנוסף, סבורים העותרים כי הנכס הוקצה מראש כחלק מדיל פוליטי: "כבר ביום 8.8.2019, יותר משנה טרם קיום הדיון התקיים במגרש שבו נמצא הנכס טקס 'הנחת אבן הפינה' לנכס נשוא העתירה לעמותת 'משך חכמה', הטקס התקיים בהשתתפות יו"ר ש"ס אריה דרעי ובכירים בהנהלת העיר". ולכך סבורים העותרים כי "המבנה שהעירייה 'פירסמה' בקשות להקצאתו כבר הוקצה לפני בנייתו והדבר שווה ערך לאי קיומו של הליך ההקצאה".


הנחת אבן הפינה בהשתתפות יור ש"ס השר אריה דרעי (צילום: פרטי)

הנחת אבן הפינה בהשתתפות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי (צילום: פרטי)


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "ועדת ההקצאות דנה ובחנה את בקשותיהן של עמותות 'אמרי מלך' ו'משך חכמה', לקבלת הקצאה במבנה ברחוב הארי טרומן, בהתאם לנהלים. טענות העמותה המפורטות בעתירה מוכרות לעירייה, ותגובה נמסרה כמקובל בבית המשפט".

בכתב התשובה שהגישה עיריית ירושלים לבית המשפט נכתב בין השאר כי "החלטת העירייה לדחות את בקשת ההקצאה של המבקשים ולאשר את בקשת ההקצאה של עמותת 'משך חכמה' התקבלה כדין ובסמכות מלאה, לאחר שהתבצע הליך הקצאה תקין ושקוף בהתאם לדין, תוך הפעלת שיקול דעת ענייני, מקצועי, סביר ומעמיק במסגרת הליך מנהלי תקין. זאת, תוך קבלת עמדת ראש מינהל חינוך חרדי על נחיצות דחופה לעמותת 'משך חכמה' בנכס".

עוד מציינים בעירייה בכתב התשובה כי "השיקולים אשר עמדו בפני חברי ועדת ההקצאות המקצועית ואשר נשקלו, הם הצורך הדחוף של עמותת 'משך חכמה' בנכס לצורך הגשמת זכות החינוך עבור תלמידיה, והעובדה כי תלמידיה נותרו בביתם ערב פתיחת שנת הלימודים משלא נמצאה עבורם קורת גג לימודית".

גם עמותת "משך חכמה" הגישה את תשובתה לעתירה לבית המשפט, שבה נכתב בין השאר כי "העתירה לוקה בהצגת עובדות באופן מגמתי, חסר ומעוות וכן לוקה היא בחוסר ניקיון כפיים מצידם של העותרים". עוד טוענים ב"משך חכמה" כי "המבנה כלל אינו עונה על הדרישות של העותרת, ולא ייפלא אם העתירה דנן הוגשה במטרה להפעיל לחץ על העירייה בתחרות שבין תלמוד תורה 'חכמת שלמה-רמות א' על מבנה שלישי, תוך שימוש ציני בעמותת משך חכמה כמנוף לחץ על העירייה לקבלת מבנה אחר".

עוד נכתב בכתב התשובה כי "טענות העותרת "אמרי מלך" לפיה מדובר בהקצאה 'תפורה מראש' ו'דיל פוליטי של ש"ס' וכיוצא באלו משוללות כל יסוד, המיוסדות על תחושות בטן של העותרים". עוד נטען בכתב התשובה כי "בניגוד לטענות העותרים, עמותת משך חכמה לא פועלת תחת 'רשת מעיין החינוך התורני' הקשור למפלגת ש"ס, אלא פועלת תחת 'מוסדות החינוך העצמאי'. כמו כן, ההחלטה בדבר ההקצאה מתקבלת על ידי גורמים מקצועיים בעירייה ולא על ידי גורמים פוליטיים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מושיקו

    מלחמות היהודים
    בהצלחה ל2 הצדדים

    אף אחד שם לא פתח את המוסד שלו לשם שמים
    הכל בשביל כסף / ג'ובים / כבוד מדומה / שליטה / נדל"ן

  2. שלמה

    תלמוד התורה אמרי מלך מנוהל ע"י הרב מילר במסירות נפש ומחנך מאות תלמידים, ונמצאים בשטח כבר שנים רבות, אז למה לחפש תלמוד תורה פוליטי?!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר