לשכת התעסוקה בירושלים (צילומים: לשכת התעסוקה בירושלים)
לשכת התעסוקה בירושלים (צילומים: לשכת התעסוקה בירושלים)

משבר האבטלה הקשה בירושלים: התוכניות החדשות של העירייה לקידום התעסוקה

כ-2.55 מיליון שקלים הקצתה השבוע העירייה עבור תוכניות חדשות לקידום התעסוקה בעיר - בין השאר ייפתח מרכז פיתוח קריירה לצעירים בגילי 40-18; ראש מינהל שירותי קהילה בעירייה גיל ריבוש ל"כל העיר": "בתקופת הקורונה אתגרי התעסוקה צמחו משמעותית, אנחנו מנסים לתת לזה מענה"

פורסם בתאריך: 11.2.21 08:16

ירושלים חווה בשנה האחרונה את אחד ממשברי התעסוקה הקשים ביותר. 11 חודשים מפרוץ מגפת הקורונה והמגפה הכלכלית – ועדיין ישנם אלפי עובדים ועובדות בעיר שנמצאים בחל"ת, אחרים פוטרו ונפלטו ממעגל התעסוקה. למרות מבצע החיסונים, התחלואה הגבוהה מובילה לחשש בקרב מעסיקות ומעסיקים, שלא ממהרים להעסיק כוח אדם חדש.

השבוע, הוועדה למסירת עבודות בעיריית ירושלים, אישרה העברה של כ-2.55 מיליון שקלים עבור תוכניות לקידום התעסוקה בעיר. מדובר במהלך של העירייה לשמש כתובת למובטלים ולמובטלות בעיר, במקום שיטורטרו בין משרדי הממשלה השונים. בין השאר, אושר סכום של כ-800 אלף שקלים עבור מרכז פיתוח קריירה לצעירים, המייעץ לצעירים מגיל 18 ועד לגיל 40 בנושאי תעסוקה, קריירה באמצעות קורסים, סדנאות, הכשרות והרצאות. בנוסף, אושר סכום של כ-800 אלף שקל עבור שירותי קידום תעסוקה בשכונות העיר, כ-500 אלף שקלים לקידום תעסוקה באמצעות המינהלים הקהילתיים וסכום של כ-440 אלף שקלים עבור הפעלת תוכניות לתעסוקה לסטודנטים ולאקדמאיים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"הרחבנו כעת תוכניות קיימות והתאמנו אותם לצרכים החדשים של הקורונה", מציין בשיחה עם "כל העיר" ראש מינהל שירותי קהילה בעירייה, גיל ריבוש, "בתקופת הקורונה אתגרי התעסוקה צמחו משמעותית בגלל כל נושא ההשכלה והחל"ת, ואנחנו מנסים להיערך כדי לתת לזה מענה. זה אומר שכאשר יש קהל יעד ירושלמי מסוים, שצריך תוכנית ייחודית והא לא מתאים לאחד מהמרכזים הגדולים, נדרשת תוכנית ייעודית שגם עובדת על הפן המנטלי וגם עוזרת לראות מה קיים בשוק וגם מפנה להכשרות. לפי הפניות אנחנו נבצע הכשרות לתעסוקה בתוך השכונות".

האם תושבים צריכים לפנות למינהל הקהילתי כדי לקבל סיוע בתחום התעסוקה?
"אנחנו נצא בקרוב בפנייה כללית לתושבים חסרי התעסוקה, שיענו על כמה שאלות, בין אם במילוי טופס ובין אם בעל פה – ואנחנו נפנה את התושב למענה שהכי מתאים לו. אנחנו יודעים שהרבה מאוד תושבים הולכים מרשות ממשלתית אחת לשנייה ומחפשים מה המענה הכי מתאים, ואנחנו רוצים לשפר את השירות הזה ולייצר כתובת אחת בעיר שתדע להפנות".


גיל ריבוש (צילום: זווית אחרת)

גיל ריבוש (צילום: זווית אחרת)


ריבוש מבקש להדגיש כי העירייה תפעל לשדך בין מעסיקים לבין מבקשי עבודה. "אנחנו מקיימים 'קשרי מעסיקים' כדי לעזור לאותם אנשים למצוא עבודה בקלות", מסביר ריבוש, "כך נדע איזה מעסיק רוצה עובדים, ואז נוכל לעזור לו למצוא את העובדים כמה שיותר מהר ולסייע בהכשרתם".

לסיום, מבקש ריבוש להזכיר כי הוא אמון על רשות התעסוקה העירונית בירושלים, שלא קיימת לרוב בשלטון המקומי ועוסקת בתעסוקה בלבד. "תעסוקה היא מרכיב חשוב לעתיד העיר", מציין ריבוש, "בין אם זה לצעירים ולסטודנטים ובין אם זה למניעת עוני ולהכנסת אוכלוסיות לשוק העבודה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר