השטח בשכונת רוממה עליו הוצבו הקראוונים (צילום: מתוך מסמכי העתירה)
השטח בשכונת רוממה עליו הוצבו הקראוונים (צילום: מתוך מסמכי העתירה)

רוממה: תושבים מתנגדים להקמת גן ילדים מעל בית כנסת בשכונה

על רקע עבירות הבנייה בבית כנסת שפועל במבנה ארעי ברוממה: התוכנית העירונית החדשה להקמת גן ילדים מעל בית הכנסת, תוך טיפול בעבירות, גורמת לסערה בשכונה

פורסם בתאריך: 15.5.21 19:12

תושבים ברוממה מתנגדים להקמת גן ילדים מעל בית כנסת. מדובר בבית כנסת ושטיבלך "נחלת עקיבא", מבנה ארעי ברחוב תכלת מרדכי, שהוקם ללא היתר לפני כ-15 שנה, וכעת, לאחר שהוצא כנגדו צו הריסה – העירייה מתכננת להקימו מחדש. לפי התוכנית החדשה במבנה יקום מחדש בית הכנסת, ומעליו ייבנה גן ילדים – הפרויקט, כאמור, מעורר התנגדות מצד תושבים בשכונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תושב בשכונה טוען כי "להקים בית כנסת מתחת לכיתות גן, זה דבר אשר מהווה איסור הלכתי חמור וביזיון בית הכנסת".

חבר המועצה יובב צור (התעוררות), שתומך במאבק התושבים, שיגר מכתב בנושא לראש העיר משה ליאון, בבקשה לקיים דיון חוזר בתוכנית במליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה: "התוכנית הוגשה לוועדה המחוזית על ידי מר יצחק הנאו, מנהל מנהלת מבנה דת (פקיד העירייה), מטעם עיריית ירושלים, ללא הצבעה במועצת העיר", טוען צור בפנייתו, "וללא החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להצטרף כמגישת התוכנית טרם להגשתה, כנדרש בהתאם לדין ופסיקה הקובעת".

צור מוסיף וטוען כי "התוכנית מציעה תכנון מאולץ של כיתות גן ילדים מעל בית הכנסת, דבר אשר הינו חסר תקדים בעיר ומהווה ביזוי בית הכנסת:".


יובב צור - צילום שרון גבאי

יובב צור (צילום: שרון גבאי)


עמותת "ירושלים שקופה", שמלווה את מאבק התושבים, טוענת כי "מדובר בבקשה לדיון בהרחבה על החלטה הזויה שהתקבלה באופן בלתי חוקי על ידי פורום מצומצם בניסיון למנוע מבעלי האינטרסים הצרים, שפלשו למקרקעין הציבוריים לזכות בפרס, בתקווה שהפולשים יפנו את המקרקעין לאלתר על מנת לאפשר את קיום הליך הקצאת המקרקעין והקמת המבנה הציבורי הקבועה תוך התחשבות בתושבי השכונה המחכים למבנה הקבוע למעלה משני עשורים".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "מדובר בתוכנית להקמת בית כנסת וגני ילדים בשכונת רוממה, שהוגשה במטרה לנצל באופן מיטבי את השטח העירוני המוקצה למטרות אלו ומתן מענה לצרכי השכונה. במסגרת התוכנית ייהרסו עבירות הבנייה, אשר מוכרות לעירייה ואשר בוצעו על ידי גורמים פרטיים. לציין כי בית המשפט החליט לדחות את הטענה לפיה התכנית הוגשה ללא אישור מועצת העיר. העירייה תמשיך לפעול להמשך בינוי מבני ציבור לטובת כלל תושבי העיר, תוך הקפדה ואכיפה בלתי מתפשרת בנושא עבירות בנייה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שעיה

    ראשית, חשוב לדעת כי אותו הפקיד הוא אדם חרדי יר"ש שאחראי על מבני דת במשך כשני עשורים. לתושבים אני אומר, אל תנסו לסבן אותו עם טענות מפוברקות על ביזוי בית הכנסת.
    שנית, העיריה אף פעם לא מקיימת דיון במועצת העיר על תכניות פרטניות למבני ציבור כאלו ואחרים. התכנית מוגשת ככל תכנית לועדת המקומית לתכנון ובניה שמורכבת מנציגי הציבור חברי מועצת העיר, ולאחר אישורה היא עולה לאישור של הועדה המחוזית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר