מצעד הגאווה 2021 (צילום: פפה אללו)
מצעד הגאווה 2021 (צילום: פפה אללו)

ראש העיר של כולם? איפה הוא במצעד הגאווה? | דעה

הגיע הזמן שעיריית ירושלים תכיר ב"הבית הפתוח" ושמערכת היחסים תתנהל בצורה חמה והוגנת, על מנת שהעמותה תקבל מהעירייה את התמיכה המגיעה לה בהתאם לתרומתה לחברה | טור דעה

פורסם בתאריך: 10.6.21 08:50

ביום חמישי האחרון התקיים מצעד הגאווה המסורתי בעיר. שלא כמו בכל שנה אחרת – כאשר דגלי הגאווה היו מקשטים את רחובות העיר במשך שבוע, השנה אפשר היה לראות זאת רק יום קודם לכן, וכמובן לאורך המצעד בלבד.

למעשה, דבר זה אינו מפתיע. ידוע כי עיריית ירושלים לא מתייחסת כלל לקהילה הגאה ובנוסף גם מפלה אותה. לפי הנתונים שפורסמו בשבוע שעבר (שני) על ידי  האגודה למען הלהט"ב, עיריית ירושלים במקום ה-37 ב"מדד הגאווה ברשויות המקומיות" בארץ. לא מפתיע לגלות שתל אביב-יפו מובילה את הרשימה, ואפילו דימונה ונתניה לפנינו. זה אומר הרבה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המאבק של ארגון "הבית הפתוח" בירושלים בעיר ובעירייה הוא לא דבר חדש. בשנת 2005 נדקרו שלושה חברי הארגון במצעד הגאווה בידי ישי שליסל, שעמד לדין וישב 10 שנים בגין ניסיון לרצח. חלפו להן 10 שנים מאז שהוא רצח את שירה בנקי ז"ל. נטען בזמנו ש"הבית הפתוח" אשם לכאורה במעשה, בכך שהתעקש לקיים את המצעד. במשך שנים העירייה לא מוכנה להכיר ב"בית הפתוח" כגוף שזכאי לתמיכות כספיות ולא בשום עזרה אחרת.

בעזרת סיעת מרצ בעירייה (כאשר אני עמדתי בראשה) קבע בית המשפט בשנת 2010 ש"הבית הפתוח" היא תנועה חברתית, כמו כל מינהל קהילתי, ולכן זכאית לקבל תמיכה תקציבית. למרות פסיקת בית המשפט, ועדת "התמיכות" המליצה למועצת העיר, שנה אחר שנה, שלא לאשר את התמיכה ל"בית הפתוח". רק לאחר התערבות היועץ המשפטי של העירייה, שהסביר לוועדה כי מדובר "בביזיון בית המשפט", נענו לבקשה ואישרו אותה מחוסר ברירה. הטעם הרע כמובן נשאר.

עד כה, אף ראש עיר לא הופיע במצעד הגאווה, כולל ראש העיר הנוכחי משה ליאון, שטוען שהוא "ראש עיר של כולם". אני משוכנע שנוכחותו הייתה תורמת ליחס חיובי ולערכים של סובלנות כלפי השונה, ובייחוד כלפי הקהילה הגאה. יחד עם זאת, חשוב לציין שראש העיר החרדי לשעבר, אורי לופוליאנסקי, אישר בזמנו את קיום המצעד, כאשר בשבוע המצעד היינו מקיימים דיון פתוח באולם העירייה עם מוזמנים מהכנסת ועם הדגל של הקהילה הגאה תלוי בעירייה – דבר שבוטל בתקופתו של ניר ברקת וגם היום.


מצעד הגאווה 2021 בירושלים (צילום: פפה אללו)

מצעד הגאווה 2021 בירושלים (צילום: פפה אללו)


ראש העיר משה ליאון חתם על הסכם קואליציוני עם סיעת מרצ ב-2018  וכך נכתב בו בין היתר: "ראש העיר וסיעת מרצ מכבדים את כל תושבי העיר ללא הבדל דת, גזע, מגדר ונטייה מינית ומאמינים כי יש לאפשר לכל אדם לנהל את אורח חייו על פי רצונו, תוך כבוד הדדי וכיבוד חוקי המדינה". למרות זאת, העירייה שוב מתעלמת מהקהילה והשנה נאלצנו לעתור פעמיים לבית המשפט על מנת לשמור על זכויות הקהילה, כאשר הפעם אפילו לא היו מוכנים לדון על הבקשה לתמיכות.

הגיע הזמן שעיריית ירושלים תכיר ב"הבית הפתוח" ושמערכת היחסים תתנהל בצורה חמה והוגנת, על מנת שהעמותה תקבל מהעירייה את התמיכה המגיעה לה בהתאם לתרומתה לחברה. לא ייתכן שירושלים לא תהיה בין הערים המובילות ב"מדד הגאווה ברשויות המקומיות", ולא ייתכן שראש העיר לא יופיע במצעד הגאווה ויברך את הקהל.

בהזדמנות זאת, אני מברך את ארגון "הבית הפתוח" על המצעד המוצלח שהיה מלא שמחה וסדר למופת.


מצעד הגאווה 2021 (צילום: פפה אללו)

מצעד הגאווה 2021 (צילום: פפה אללו)


הכותב הוא פפה אללו, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר סיעת מרצ בעירייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר