מצעד המופקרות.צילום אילן גריצבסקי
מצעד המופקרות.צילום אילן גריצבסקי

מאיה ברשישת מובילת "מצעד המופקרות": "המדינה מפקירה אותנו ומתירה את דמנו ואת חיינו"

"צעדת המופקרות" תצא לדרך ביום שישי, תעבור ברחבי העיר ותקרא לשינוי היחס כלפי נשים

פורסם בתאריך: 16.6.21 15:52

ביום שישי הקרוב, החל מהשעה 10:00 תצא לדרך בפעם התשיעית "צעדת המופקרות" שמוכרת יותר תחת השם "מצעד השרמוטות". לדברי המארגנות,הסיבה לשינוי השם נעוצה ברצון לאפשר לקהלים נוספים להגיע לצעדה ולהזדהות עם המסרים נגד האשמת הקורבן ותרבות האונס, כאשר השנה הצעדה תתמקד  ב"כישלון המדינה שמפקירה נשים נפגעות עבירות מין ואלימות במשפחה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מיה ברשישת, ממארגנות הצעדה מספרת כי: "הבעיה מתחילה עם תקציבים שהובטחו בעבר להגנה על נשים ולא הועברו או הועברו בצורה חלקית בלבד" היא מציינת ומוסיפה "אנחנו רואות איך כמעט בכל מערכת של המדינה נשים מופקרות לגורלן כמו במקרה שבו במלונית שהופעלה על ידיד הרווחה שוכנו נערות קטינות לצד גברים מבוגרים, ואת התוצאות של ההפקרות הזאת ראינו באונס של נערה בת 13. זה מזעזע".

זה נורא ועם זאת את מציינת מקרה יחיד.

"זה ממש לא מקרה יחיד, ההטרדות הללו קיימות בכל תחום,בתחום הרפואה אנחנו רואים שרופאים שמטרידים מינית מצליחים לשרוד במערכת ולעבור מקופה לקופה, ברבנות אנחנו רואות גרירת רגליים נוראית שמאפשרת לגברים לעגן את נשותיהם במשך שנים ארוכות ובמערכת המשפט אנחנו עדיין שומעים שופטים שאומרים שסרטונים מיניים כלפי שוטרות דווקא אמורים להחמיא להן. באיזה עולם מתוקן זה ראוי לומר דברים כאלה?"

לדבריה, נשים שסובלות מאלימות בבתים עדיין נאלצות להיות אלו שבורחות למקלטים במקום שהפוגעים יורחקו ואלו רק חלק מהתחלואים שמהם המדינה שלנו עדיין סובלת מהם ושדורשים תיקון מיידי".

מצעד המופקרות.צילום אילן גריצבסקי

מצעד המופקרות.צילום אילן גריצבסקי

בסיומו של המצעד יתקיימו נאומים של נשים ונערות שנאנסו, הותקפו מינית והוטרדו כדי להעיד ולשתף את סיפורן, "כל יציאה כזו דורשת אומץ אינסופי ולצערי רוב רובן של הנשים הוטרדו בצורה זו או אחרת, כך שזה לא שכיח.אנחנו כמובן מחבקות את כולן ועוזרות עד כמה שאפשר" מציינת ברשישת.

בשנים הקודמות השתתפו מאות מפגינות, מה הצפי שיהיה למצעד השנה?

"אנחנו צופות השתתפות של מספר דומה של משתפות, השנים האחרונות שינו את המודעות לנושא האלימות המינית ואנחנו רואים יותר מקרים שנחשפים בתקשורת אבל לצערנו גם המודעות הגבוהה עדיין לא משנה את נתוני התקיפה המינית האלימות והאונס, נשים נרצחות על רקע מגדרי באותו שיעור לאורך העשור האחרון ואנחנו עדיין רואות תוקפים מינית פועלים בכל הזירות – בבתים, ברחובות בבתי הספר ובכלל".

אז מה הפתרון?

"הנראות הזו, המצעד, אחרי הכל התחושה היא שהמדינה מפקירה אותנו ומתירה את דמנו ואת חיינו, ואנחנו לא מוכנות לשבת בשקט ולשתוק על זה. הגיע הזמן לשינוי".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דפנה

    רק שאלה …
    איך לקרוא לעצמם שר""ות ולצעוד בתחתונים ברחוב יגרום לגברים לכבד אותנו ?!
    איפה ההיגיון כאן ?!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר