קראון פלזה ירושלים (צילום: יח"צ)

בית המשפט פסק: העסקה בין המדינה לקראון פלאזה תיעצר והקשישים יוותרו בבעיה

בית המשפט הקפיא את ההסכם בין משרדי הקליטה והאוצר לבין הנהלת מלון קראון פלאזה בירושלים, זאת לאחר שעלתה טענה לקיום עסקה ללא מכרז, ובאופן לא שוויוני; גורמים במשרד הקליטה מסרו לכלכליסט בו פורסם הסיפור לראשונה: "מדובר בתביעה קנטרנית"

פורסם בתאריך: 24.6.21 16:49

כפי שפורסם אמש (23.6) בכתבתה של שלומית צור באתר 'כלכליסט', בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים והוציא צו מניעה זמני המורה על הקפאת הסכם התקשרות בין המדינה לבין הנהלת מלון VERT בירושלים, לשעבר מלון קראון פלאזה, במסגרתו מתגוררים כיום במקום 240 הקשישים שפונו ממלון דיפלומט, בתגובה לעתירה שהוגשה בנושא.

צו המניעה להמשך ההתקשרות העסקית בין המלון לדיירים המשכירים במקום יחידות דיור, אשר במסגרתה הוסדרו מגוריהם הזמניים של הקשישים במלון קראון פלאזה, הוצא בשל עתירה שהוגשה כנגד ההתקשרות. בעתירה נטען בין היתר כי המדינה חתמה על הסכם זה מבלי שפרסמה קודם לכן מכרז לצורך איתור מעון חלופי כפי שנדרש על פי החוק וכן על פי אמת מידה של ביצוע מסחר הוגן וניצול יעיל ואחראי של כספים ציבוריים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


את העתירה והבקשה למתן צו ביניים למניעת המשך ההתקשרות, אשר בה מוזכרים מלבד המלון גם משרד הקליטה העלייה, משרד האוצר, החברה המשכנת עמידר, וחברת מלונות אפריקה ישראל שהנה כיום בעלת מלון VERT בירושלים, הגישה חברת 'ארליגר נכסים' באמצעות עו"ד עידו קוסובר, שותף במשרד סלוקי קוסובר. בעתירה, ביקשה החברה, שניהלה את מלון 'דיפלומט' מאז 2015, לעצור את הסכם ההתקשרות בין המדינה לבין מלון VERT אשר במסגרתו מושכרות יחידות הדיור לקשישים ללא מכרז, על ידי הוצאת צו ביניים שיורה למדינה ולהנהלת המלון לא להוציא לפועל את ההסכם עד להכרעת בית המשפט בעתירה.

"הבקשה והעתירה נועדו לעצור בדחיפות ולמנוע את ביצועה של החלטה לקויה מיסודה, אשר קיבלו ממש לאחרונה משרד הקליטה והעלייה ומשרד האוצר, להתקשר בהסכם של מאות מיליוני שקלים בפטור ממכרז", צוין בבקשה, "זאת באופן לא שוויוני בעליל, שלא בהתאם לתנאים ותנאי הסף שפרסם משרד הקליטה בעצמו בפומבי במסגרת 'קול קורא', ולאחר שבמשך שנים ארוכות גרר משרד הקליטה רגליים ונמנע במפגיע פעם אחר פעם מלנקוט בצעדים שיכלו למנוע מראש סיטואציה חלמאית וקיצונית שכזו".


 


בבקשה שהוגשה לבית המשפט ולבסוף אושרה, מתאר עו"ד עידו קוסובר כי משנת 1991 שוכר משרד הקליטה מאות יחידות דיור במבנה מלון דיפלומט לצורך שיכון עולים חדשים קשישים, זאת למרות שהנכס נמכר בשנת 2014 לממשלת ארה"ב לשם מיקום מחדש של הקונסוליה האמריקאית. במסגרת מגעים בין המדינה לבין בעלי מלון דיפלומט, הצהירה המדינה כי היא מקדמת תוכנית להקמת מבנה קבע בן 240 יחידות דיור בשכונת פסגת זאב שתושלם תוך שלוש שנים ותספק לדיירים מבנה קבוע לגור בו, כאשר במקביל נעשים מאמצים לחפש דיור זמני לשיכון הדיירים עד למועד אכלוסם במעון הקבע שיוקם, אלא שלפי הדברים הכתובים בבקשה, "הצהרותיה לחוד ומעשיה לחוד" וכך נבחר ויושם שיכונם של הדיירים במלון 'קראון פלזה' ללא מכרז ראוי.

השופט אברהם רובין קבע כי ההתקשרות שנעשתה דומה למכרז תשתית, שלגביו הנטייה היא להוציא צו ביניים שיקפיא את המצב הקיים ויסייע למנוע היווצרות מצב בלתי הפיך. בהחלטתו הוא הורה למדינה להשיב לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים עד ה-1 ביולי, באומרו כי "אשר על כן, סבור אני כי מאזן הנוחות נוטה לכאורה לטובת המבקשת ולפיכך ניתן בזאת צו ארעי כמבוקש אשר אוסר על המשיבים להמשיך בתהליכי ההתקשרות עם הנהלת קראון פלאזה, ואשר אוסר על המשך מימוש ההתקשרות ככל שכזו כבר נחתמה".

ממשרדי הקליטה והאוצר נמסר כי "המדינה קיבלה את העתירה ותגיב כמקובל בבית המשפט", אך במקביל, גורמים במשרד הקליטה מסרו לכלכליסט כי "מדובר בתביעה קנטרנית, שהוגשה על ידי עותר בעל אינטרס כלכלי אשר מרוויח מכל יום עיכוב בפינוי מלון דיפלומט, ושלא העביר כל הצעה לדיור חלופי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר