חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)
חיסוני קורונה (צילום: דוברות מד"א)

מחקר ראשון בעולם שנערך בהדסה מצא: חיסון נגד קורונה אינו פוגע בפוריות הגבר

מחקר ייחודי בעולם, שביצע צוות רופאים מהדסה גילה: חיסוני פייזר אינם פוגעים כלל בזרע ואף מומלצים כדי להימנע מפגיעה של הוירוס

פורסם בתאריך: 26.7.21 11:49

מחקר חדש בהובלת ד"ר מרים ספראי, רופאת נשים המתמחה בפריון מהמחלקה לנשים ויולדות בהדסה עין כרם, ובשיתוף עם שני רופאים בכירים מהדסה עין כרם – פרופ' בנימין ראובינוף, מנהל מחלקת נשים ויולדות, וד"ר אסף בן מאיר, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים, בחן אם קיימת פגיעה בפרמטרים של הזרע במטופלי IVF לפני חיסון ולאחריו בטווח של שנה, ומצא שלא קיים הבדל בין ספירת הזרע בין שתי התקופות. מכאן שהחיסון אינו פוגע בפוריות הגבר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


זהו המחקר הראשון שנעשה בנוגע להשפעות החיסון על פוריות הגבר. לפי ד"ר מרים ספראי "מדובר באבן דרך ראשונה וחשובה במשמעותה, התומכת בכך שחיסון הקורונה אינו פוגע בפוריות הגבר ואף להפך – הוא מומלץ, בעיקר לגברים, בגלל הפגיעה האפשרית בתאי הזרע בחולי קורונה. המחקר מרגיע בהחלט, כי אנו לא מצפים לפגיעה בפוריות בקרב ילדים וגברים צעירים יותר מאלו שהשתתפו במחקר.

"למחקר חשיבות אפידמיולוגית אדירה בגלל החשש, הלא מבוסס, מפגיעה בפוריות בעקבות התחסנות, בעיקר אצל גברים ונשים בגילאי הפוריות, הנובע מהיעדר ידע על ההשפעות העתידיות של החיסון. כידוע, קיימות תיאוריות לאופן הפגיעה של וירוס הקורונה בפוריות, כמו היקשרות הווירוס לקולטןACE  באשך ויצירת דלקת מקומית ברקמה. ולכן החיסון הוא בעל יתרון נוסף ומומלץ דווקא עבור גברים המעוניינים לשמר את הפוריות. אני קוראת למי שטרם התחסן לצאת ולהתחסן, ובכך בנוסף לתועלת המובנת מאליה של הימנעות ממחלת קורונה, גם למנוע אפשרות של פגיעה בפוריות".

ד"ר מרים ספראי (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר מרים ספראי (צילום: דוברות הדסה)

המחקר נערך בהשתתפות כ-60 מטופלי IVF, כולם מהדסה, בממוצע גילאי 35, בעלי ספירת זרע התחלתית תקינה ובעלי בעיית ספירה ידועה. כל מטופל הושווה לעצמו ולא לאוכלוסייה הכללית, ונבדקה לגביו התנועה וכמות הזרע בתקופה שלפני החיסון ובתקופה שלאחריה. בקבוצה הכללית וגם בתת אנאליזה של שתי הקבוצות לא נמצאו הבדלים בכל הפרמטרים של הזרע: נפח, ריכוז, ותנועה, בתקופה שלאחר החיסון. מכך, שהתוקף המחקרי הוא גם לגבי גברים עם וללא בעיות פוריות, במגבלת גודל הקבוצה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. 1984

    ממש מעניין שעושים מחקר אחרי שחצי מהאוכלוסייה התחסן …
    לא היה צריך להיות הפוך ?!

  2. עין חדה

    יפה מאוד, האם אפשר לבדוק אם קיימת פגיעה ביכולת הנשים להרות בצורה תקינה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר