הולכי רגל (צילום: עמותת אור ירוק)
הולכי רגל (צילום: עמותת אור ירוק)

מדאיג: ירושלים במקום השני ברשימת הערים המובילות בהיפגעות הולכי רגל

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בירושלים נפגעו בתאונות דרכים 216 הולכי רגל בשנת 2021 (ינואר-נובמבר), מהם שישה נהרגו. בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 3,147 הולכי רגל, מתוכם 58 נהרגו ו-867 נפצעו באורח קשה

פורסם בתאריך: 24.1.22 16:46

ירושלים שוב בצמרת רשימת הערים שבהן נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק אשר מתייחסים לשנת 2021 בירושלים (ינואר-נובמבר). מהנתונים עולה כי במהלך השנה הקודמת נפגעו בירושלים 216 הולכי רגל בתאונות דרכים, נתון אשר מדרג את העיר במקום השני ברשימת הערים המובילות בהיפגעות הולכי רגל.

בשבועיים הראשונים לשנת 2022 נהרגו 12 בני אדם – חמישה מהם, כמעט מחציתם – הם הולכי רגל: בן 40 נהרג מפגיעת רכב סמוך לצומת חולון, הולך רגל נוסף כבן 80 נהרג סמוך לישוב יעד שבצפון, בן 25 נהרג מפגיעת רכב סמוך למחסום מכבים, בן 60 נדרס בדרך נמיר בתל אביב-יפו ופעוט בן שלוש נדרס בתאונת חצר בתל שבע.

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 2,503 הולכי רגל, רובם המוחלט (2,350) נפגעו בתחומי הערים והישובים. 91 הולכי רגל נהרגו בעשרת חודשי השנה הראשונים של שנת 2021, מהם 59 נהרגו בתאונות בתחום העירוני – יותר מהולך רגל הרוג בכל שבוע בממוצע. על פי הנתונים, בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני למעלה מ- 30 אלף הולכי רגל, מהם 702 נהרגו ו-5,612 נפצעו באורח קשה.

מהנתונים עולה כי בירושלים כאמור נפגעו בתאונות דרכים 216 הולכי רגל בשנת 2021 (ינואר-נובמבר), מהם שישה נהרגו. על פי הנתונים, בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו קרוב ל-4,000 הולכי רגל והיא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בפער משמעותי מירושלים, הבאה אחריה במספר הנפגעים שבתחומיה נפגעו בתקופה זו כ-3,147 הולכי רגל, מתוכם 58 נהרגו ו-867 נפצעו באורח קשה.

בעמותת אור ירוק מציינים כי התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ- 32,017 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בעשור החולף (2012-נובמבר 2021), 31,445 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והישובים.

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "ללכת ברגל זה בריא, חסכוני וגם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני והנתונים גם מראים כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בעת חציית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר את התשתית בהם כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל צריך להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב ותיק ירושלמי

    בתור ירושלמי ותיק מלידה, אני יכול לומר שיש שכונות בעיר שבהם אני מאט מאד בנסיעה מכיוון שילדה בת 7, מחזיקה את היד לילד בן 5, שמחזיק את היד לילדה בת 3 — וכולם חוצים כבישים לבד, בלי השגחת הורים. אני משאיר לקורא הירושלמי לנחש על איזה שכונות מדובר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר