פחים כתומים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פחים כתומים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

סוף כל סוף: מאות פחים כתומים חדשים יוצבו ברחבי ירושלים

עיריית ירושלים סיכמה עם תאגיד המיחזור תמיר על הצבת כ-2,000 פחים כתומים ברחבי ירושלים כשלב א. ראש העיר: "המיכלים הכתומים יהיו גם עם חיישנים חדישים שיציגו את קיבולת המיכל והצורך לפנותו"

פורסם בתאריך: 16.2.22 20:54

מהפכת המיחזור בירושלים: עיריית ירושלים, המשרד להגנת הסביבה ותאגיד תמיר סיכמו על עקרונות ההסכם להצבת מכלי מחזור כתומים ברחבי העיר. ההסכם יועבר לאישור מועצת העיר בקרוב.

כידוע, כפי שפורסם לא אחת, עיריית ירושלים לקחה את הזמן לפני שהצטרפה למהפכת המחזור, ולמעשה היא בין הרשויות האחרונות שמצטרפות למהפכת המיחזור של הפחים הכתומים. על פי ההסכם שנחתם, בתוך 5 שנים תהיה ל-90 אחוז לפחות ממשקי הבית בעיר נגישות של פח כתום ליד פח ירוק. בשלב ראשון יפרסו ברחבי העיר כ- 2,000 פחים כתומים, אשר יסופקו על ידי תאגיד תמיר כבר בחודשים הקרובים וזאת כמענה מיידי לציבור לאור הוצאת המיחזוריות מהמרחב הציבורי, עם הרחבת חוק הפיקדון למכלי משקה גדולים. תוכנית הפריסה המלאה של התשתית הכתומה בכל רחבי העיר תסוכם בהמשך הדיונים.

מהעירייה נמסר כי "במקביל לפריסת הפחים, תתבצע הסברה משותפת על-ידי העירייה ותאגיד תמיר לכל התושבים ובכלל זה לבתי הספר, אשר תכלול פירוט אודות הסיבות להפרדה, איך מפרידים ועוד".

ראש העיר משה ליאון: "בימים אלה הבשילו עקרונות ההסכם עם תאגיד תמיר לפריסת מיכלי המיחזור הכתומים ברחבי ירושלים. פריסת המיכלים מהווה כלי נוסף לשמירה על הסביבה ולמיחזור אריזות, לצד מפעל גרינט המיוחד שממיין ומפריד את כל סוגי האשפה הירושלמית. המיכלים הכתומים בירושלים יהיו גם עם חיישנים חדישים שיציגו את קיבולת המיכל והצורך לפנותו. סוכם גם בדבר אופן פינוי המיכלים. כל אלה למען הסביבה. אני קורא לתושבי הבירה להצטרף למהפכה הסביבתית העולמית ולהשפיע על עתידנו".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "אני שמחה שעיריית ירושלים, עיר הבירה של ישראל, מצטרפת למהפכת המיחזור ותאפשר למאות אלפי תושביה להפריד פסולת אריזות במקור. הפרדת פסולת בפח הכתום מאפשרת מיחזור יעיל, כלכלי וסביבתי יותר והיא הדרך הנכונה להפרדת פסולת אריזות למיחזור, כמתחייב בחוק".

 


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אור

    מה שמזעזע זה שזה עדיין לא קורה. למה צריך לכער את כדור הארץ עם כל הפלסטיק?

  2. גולית

    מה שעוד יותר מזעזע זה שהבטיחו דבר אחד, עברה חצי שנה ועדיין לא קרה כלום. אנחנו מעט אנשים בבית ואם אני אוספת בנפרד את הדברים הראויים להיזרק לפח כתום – נהיה לי מאד מהר ערימה גדולה מאד. כואב הלב איך בעיר הזו אין שום שום שום מודעות למיחזור. העיקר שדוברות העיריה פיזרה בפברואר את הידיעה הזו בכל מקום. מכעיס מאד.

  3. א

    איזה כיעור. לא יכולתם לבחור בצבע ועיצוב יוצר מזמינים?
    איכות הסביבה על חשבון איכות מראה הסביבה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר