בניין תאגיד השידור כאן בגבעת שאול (משמאל עם כיוון השעון), יוסי חביליו, אלדד קובלנץ (צילומים: DimaLevin, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons, מצילים את ירושלים, רונן אקרמן)
בניין תאגיד השידור כאן בגבעת שאול (משמאל עם כיוון השעון), יוסי חביליו, אלדד קובלנץ (צילומים: DimaLevin, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons, מצילים את ירושלים, רונן אקרמן)

בירושלים או בתל אביב? הדרישה של סגן ראש העיר חביליו מתאגיד השידור 'כאן'

סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר המינהלת להעברת גופי ממשל לירושלים, שיגר פנייה למנכ"ל כאן אלדד קובלנץ ובו דרישה להפסיק לאלתר כל פעילות של תאגיד השידור הציבורי מתל אביב. כאן בתגובה: "התאגיד מקיים את החוק במלואו"

פורסם בתאריך: 21.2.22 16:06

תאגיד השידור כאן על הכוונת של סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר המינהלת להעברת גופי ממשל לירושלים. בפנייה ששיגר חביליו למנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ הוא דורש להפסיק לאלתר את הפעילות של תאגיד השידור מרחוב קרמניצקי בתל אביב ולהעביר את הפעילות במלואה לתחומי ירושלים – זאת בהתאם להוראות החוק.

תחת הכותרת "הפרות חוזרות ונשנות של חוק השידור הציבורי", מגולל חביליו את טענותיו כיו"ר המינהלת להעברת גופי ממשל לירושלים. "מבדיקה שערכנו", כותב חביליו, "עולה כי חלק ניכר מפעילות התאגיד אינה מתקיימת מירושלים וזאת לניגוד לכתוב בחוק".

על פי המכתב אלו הן הפעילויות והתוכניות של כאן אשר מפרות את החוק:
– מחלקת החדשות – חדשות השבת ועוד.
– מחלקת הדיגיטל.
– כאן תרבות
– חלק ניכר משידורי כאן רשת ב'.

עוד מציין חביליו כי "חלק ניכר מהכתבים בטלוויזיה כלל לא טורחים להגיע לאולפן מירושלים, וברירת המחדל מבחינתם היא הופעה מאולפני התאגיד בתל אביב. כך יוצא כי בפועל, בירושלים קיימת עמדת שידור אשר אליה עולה מגישת החדשות לקראת מהדורת הערב, והשידור עובר הלוך-חזור לאולפן בתל אביב. האם כך מנסה התאגיד לצאת ידי חובתו?".

בהמשך מפרט חביליו אודות תוכניות של התאגיד אשר אינן מופקות בירושלים, כאשר חלקן מופקות על ידי חברות חיצוניות. בין התוכניות אותן הוא מונה: "המרדף", "זהו זה", "זמן אמת", "פגישה עם רוני קובן" ועוד.

"למעשה", מסכם חביליו, "מלבד מהדורת החדשות המרכזית ומהדורת הלילה, אשר גם בה רבים מהכתבים כלל לא יושבים בירושלים ונמנעים מלהגיע לאולפן באופן קבוע, יוצא כי רוב מוחלט של פעילות התאגיד מתבצעת מאזור המרכז וזאת בניגוד לחוק".

יצוין כי העתקים של המכתב נשלחו לשר התקשורת יועז הנדל וליו"ר תאגיד השידור ישראלי גיל עומר.

מכאן נמסר בתגובה: "התאגיד מקיים את החוק במלואו. רוב העובדים עובדים בבית התאגיד בירושלים ורוב הפעילות והשידורים מתקיימים מירושלים".

 


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר