אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית: שעות הפעילות של מספר קווים יוארכו עד השעה 2:00

החל מהשבוע משרד התחבורה וחברת סופרבוס מאריכים את שעות הפעילות של קווים 74 ו-78 עד לשעה 02:00 בלילה. הקווים יופעלו באמצעות חברת סופרבוס, מקבוצת בליליוס, במסגרת זכייתה של החברה במכרזי התחבורה באשכול ירושלים מרכז

פורסם בתאריך: 27.2.22 21:05

השינויים במערך התחבורה הציבורית בירושלים נמשכים, וחברת סופרבוס מקבלת לידיה תפעול של עוד ועוד קווים – כאשר האחרון שבהם הינו קו 78 המחבר בין התחנה המרכית לתלפיות מזרח, כשהוא נוסע דרך מרכז העיר, גן הפעמון ודרך חברון. אבל הבשורה האמיתית למשתמשי התחבורה הציבורית היא שהגורמים האמונים על השירות – משרד התחבורה, צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים וחברת סופרבוס – זיהו את הצורך להאריך את שרות התחבורה הציבורית גם לאחר חצות. לשם כך, תוכנן מערך תחבורה במסגרתו שעות הפעילות של מספר קווים יוארכו – כפי שקורה גם ברכבת הקלה בימי חמישי. בינתיים – ההרחבה הזו של השירות תבוצע בהדרגה – ושני הקווים הראשונים ששעות הפעילות שלהם יוארכו עד לשעה 2:00 אחר חצות הם קו 78, וקו 74.

בנוסף, חלופת הבוקר לנוסעים מתלפיות לגבעת שאול, קו 78 א, תבוטל, ובמקומה עומדים לרשות הנוסעים והנוסעות מתלפיות מזרח לגבעת שאול קו 91, ולנוסעים מתלפיות מזרח וממרכז העיר לגבעת שאול קווים 74 ו-75.

"שינוי זה הוא חלק ממהלך הרחבת פעילותה של סופרבוס בעיר, במסגרתו היא מפעילה החל מיולי 2021 את קווי השירות הקיימים 38, 74, 75, 77, 82, 83, 136, 163, שפעלו עד אז באמצעות חברת אגד או מפעילים אחרים", מציינים בסופרבוס ומוסיפים כי "במקביל, השיקה החברה קווים חדשים: קו תיירות חדש בתדירות גבוהה במסלול מעגלי (קו 2) לאתרי תיירות באזור העיר העתיקה ולכותל המערבי, קו 91 מתלפיות מזרח לגבעת שאול, קו 504 מחומת שמואל לבנייני האומה, קו 506 שנוסע מחומת שמואל דרך גילה ודרך בגין להר חוצבים, וקו האקספרס החדש בעיר, 531, שנוסע מגילה דרך שדרות בגין במסלול מהיר לבנייני האומה".

ל"כל העיר" נמסר כי "עד סוף 2023, תשלים סופרבוס את הפריסה של הפעלת אשכול דרום ירושלים עם השלמת העברת הקווים הקיימים מחברת אגד והפעלת קווים חדשים".

עוד נמסר כי "במהלך השנה הקרובה תגביר סופרבוס ב-40 אחוז את תדירויות הקווים באשכול, ותפעיל בסך הכול 22 קווים חדשים, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר".

"הקווים יספקו מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בירושלים, ישפרו את הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר וייעלו את הנגישות בה. הם יחזקו את הקווים המהירים שחוצים את העיר ויחברו את השכונות הירושלמיות למוסדות ציבור כגון בתי חולים ומשרדי ממשלה ויקלו על הגישה לקווי הרכבת הקלה הנוספים שיופעלו בשנים הקרובות", מדגישים בסופרבוס.

 

 

"הצי החדש של סופרבוס יכלול סך הכול 382 אוטובוסים, מתוכם  174 אוטובוסים דו מפרקיים, 18 מיניבוסים, ו-44 אוטובוסי דיזל קצר. בנוסף, יופעלו 146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וידידותית לסביבה- כ-95 רכבים חשמליים וכ-51 בגז טבעי – שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר, לשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת החוויה העירונית של התושבים והמבקרים", עוד מציינים בסופרבוס.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אביגיל

    חשבתי שאגד גרועים
    עד שפגשתי אותם
    התעליתם על תחתית האשפה, רבותי
    אשפה

  2. בן ג'יימס

    מסכנים הנהגים שצריכים להיות ערים מ6 בבוקר עד 2 בלילה לא מבינים שנהג צריך לפחות 7 שעות שינה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר