התג שהציגה החשודה (צילום: דוברות המשטרה)
התג שהציגה החשודה (צילום: דוברות המשטרה)

"הציגה תעודות של מכללת הדסה והאוניברסיטה העברית" – זייפה השכלה רפואית, ונעצרה

בתום חקירה סמויה של המשטרה בשיתוף האוניברסיטה העברית ואגף אכיפה ובקרה במשרד הבריאות, תושבת אום אל-פחם בשנות ה-30 לחייה, נעצרה בחשד לזיוף מסמכי השכלתה כדוקטור לרפואה ומחקר רפואי באימונולוגיה וחקר הסרטן. החשודה זייפה תעודות של מכללת הדסה והאוניברסיטה העברית

פורסם בתאריך: 3.3.22 12:58

במסגרת חקירה המתנהלת במפלג ההונאה היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, משטרת ישראל עצרה הלילה, שבין שני לשלישי, חשודה, תושבת הצפון בשנות ה-30 לחייה, לאחר שעל פי החשד זייפה תארים במדעי הרפואה ובמחקר רפואי בנושא חקר הסרטן. החשודה זייפה תעודות של מכללת הדסה והאוניברסיטה העברית ולאחר מכן הגישה בקשה למשרד הבריאות לקבלת רישיון לעסוק במעבדה.


התעודה המזויפת (צילום: דוברות המשטרה)

התעודה המזויפת (צילום: דוברות המשטרה)


ממשטרת ירושלים נמסר כי "במהלך חודש פברואר השנה, התקבלה תלונה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים בגין חשד לזיוף תארים אלו על ידי החשודה זאת לאחר שנציגי בית החולים בו הועסקה פנו לאוניברסיטה במסגרת הליך אימות והשוואת נתונים אודות השכלתה תוך השוואה בינ"ל. כבר בבדיקה ראשונית שערכו באוניברסיטה העברית, עלה חשד כי מדובר בתארים מזויפים הנושאים את שם המוסד האקדמי על אף שכלל לא הוסמכה על ידם וכי בסה"כ למדה במוסד זה מספר קורסים שגם אינם שייכים לתחום הרפואה".

עוד נמסר כי "החקירה שהחלה במפלג ההונאה בימ"ר ירושלים, הובילה למעסיקים שבפניהם הציגה החשודה מצגי שווא בדבר השכלתה, ביניהם מכללת 'הדסה' שם אף הצהירה על גבי מסמך מזויף כי שימשה כעוזרת מחקר וכתבה מאמרים ומחקרים מדעיים-רפואיים. עוד עלה במסגרת חקירה זאת כי החשודה ניסתה להונות גם את משרד הבריאות זאת לאחר שבאחרונה הגישה בקשה באתר המשרד לקבלת הכרה / רישיון לעסוק בעבודות מעבדה במרכזים רפואיים".

חקירה סמויה המתנהלת בשבועות האחרונים על ידי מפלג ההונאה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בשיתוף האוניברסיטה העברית ואגף אכיפה ובקרה במשרד הבריאות, הפכה הלילה לגלויה לאחר מעצרה של חשודה, תושבת אום אל-פחם בשנות ה-30 לחייה, בחשד לזיוף מסמכי השכלתה כדוקטור לרפואה (B.Med.Sc.) ומחקר רפואי (MD-PhD) באימונולוגיה וחקר הסרטן, באמצעותם עפ״י החשד התקבלה והועסקה בשנים האחרונות במעבדות בית חולים ובבנק הדם של מד"א.

במשטרה מדגישים כי במסגרת החקירה, עלה כי מתוקף תפקידה כמתמחה במקומות אלו, לא העניקה טיפול לקהל מטופלים ולא היה בסמכותה לאשר תוצאות בדיקות מעבדה במקומות אלו. כמו כן, מחקירת המקרים עוד עולה כי עפ״י החשד החשודה הציגה מצגי שווא במהלך השנים האחרונות. במסגרת חקירה זאת, נגבו עד כה עדויות רבות שהעלו חשדות בדבר זיוף והתחזות כבעל תעודה.


תעודת העובדת החשודה במד"א (צילום: דוברות המשטרה)

תעודת העובדת החשודה במד"א (צילום: דוברות המשטרה)


כאמור, הלילה עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את החשודה בביתה בצפון והיא הועברה לחקירה במשטרה. בחיפוש שנערך בעת מעצרה נתפסו ראיות נוספות, בהן התעודות המזויפות.

הבוקר הובאה החשודה בפני בית המשפט השלום בירושלים שנעתר לבקשת הצדדים והיא נשלחה בתנאים מגבילים למעצר בית בן מספר ימים, איסור עיסוק במוסדות רפואיים ואיסור עיסוק בתחומים הקשורים ברפואה בחודשים הקרובים וערבויות כספיות.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר