הפגנת הימין בשייח ג'ראח הערב
הפגנת הימין בשייח ג'ראח הערב

בעקבות ביטול פינוי המשפחות הערביות משייח ג'ראח: מאות משתתפים בהפגנת הימין

על רקע פסיקת בית המשפט העליון שלא לפנות בינתיים את המשפחות הערביות מבתיהם, התקיימה הערב הפגנת מחאה של פעילי ימין, תחת הכותרת 'דורשים ביטחון ליהודים'. ההפגנה עברה בצורה חלקה ללא עימותים

פורסם בתאריך: 2.3.22 16:57

עדכון אחרון: 2.3.22 21:47

מאות פעילי ימין הפגינו הערב, רביעי (2.3) בשכונת שייח ג'ראח לאות הזדהות עם התושבים היהודים בשכונה, זאת על רקע ביטול פינוי המשפחות הערביות משטחים אשר נמצאים בבעלות יהודית. כזכור, אתמול (שלישי), קיבל הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון באופן חלקי את ערעורם של 4 משפחות ערביות ופסק כי הן לא יפונו מבתיהן, עד להכרעה סופית בנושא הבעלות על הקרקע.

הערב, כאמור, הגיעו מאות פעילי ימין כדי להפגין בשייח ג'ראח בקריאה נגד ההפקרות הבטחונית ובמחאה על החלטת בג"ץ שמפלה יהודים ובזכות הקניין שלהם. המפגינים הניפו שלטים נגד הממשלה ובגנות בית המשפט העליון: "דם יהודי אינו הפקר" ו"ממשלת עבאס מממנת את חמאס".

בין משתתפי ההפגנה היה גם סגן ראש העיר אריה קינג, אשר נשא דברים והודה על שהותו של ח"כ איתמר בן גביר בשכונה: "בן גביר הגיע לבקשת התושבים, שכל מה שהם ביקשו מהמשטרה זה שני שוטרים שישהו במהלך הלילה עד לאחר הרמאדן כדי לאבטח את המקום, המשטרה לא הסכימה והשיבה שהם לא חברת אבטחה וכמה שוטרים היו פה ב-15 הימים מאז שבן גביר העביר את לשכתו? 60 במשמרת ולפעמים גם 200 שוטרים ומאז אף יהודי לא נפגע', בן גביר שווה גדוד של שוטרים, בזכותו נמנעו פיגועים".

***

ההפגנה הערב, כאמור, מגיעה על רקע החלטת בית המשפט העליון, שבה – שלושת השופטים שדנו בתיק – יצחק עמית, דפנה ברק-ארז ונעם סולברג – פסקו (בדעת רוב – עמית וברק-ארז לעומת סולברג) כי הבעלות על הקרקע היא יהודית – של חברת 'נחלת שמעון', אך יחד עם זאת פסקו כי התושבים הערבים שמתגוררים בשטח הינם דיירים מוגנים וכי אין לפנותם. כמו כן, הם קבוע כי על התושבים הערבים לשלם שכר דיור מופחת בגובה של 2,400 שקלים, אחרת תוכל חברת 'נחלת שמעון' לנקוט כנגדם בהליכים נוספים.

השורה התחתונה, כאמור, היא שהמשפחות הערביות שהיו אמורות להתפנות מהשטח, כפי שנפסק על ידי בתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים, לא יפונו – מה שהוביל כאמור לזעם גדול בקרב ארגוני הימין.

בתגובה להחלטת בית המשפט מסר ח"כ איתמר בן גביר, שכזכור העביר את לשכתו לשייח ג'ראח לאחר אירוע הצתת בית משפחת יושיבייב לפני כשלושה שבועות כי "שוב השופטים פוגעים בישראל. החלטה חשוכה, לא חוקית, פוגעת בשלטון החוק ונותנת פרס לפורעים".

מנגד, בעמותות השמאל השונות בירכו על ההחלטה וטענו כי מדובר בניצחון גדול ובצדק שנעשה עם המשפחות הערביות. כך למשל, חברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ) אמרה: " בלתי נסבל המצב בו תושבים רבים במזרח העיר חיים בחוסר ודאות ופחד מתמיד מפאת חוסר הכרה בזכויותיהם. אני שמחה שלפחות השופטים למעשה נתנו היום הארכה נוספת להסדרת מעמדם".

כך או כך, הערב, כאמור, תתקיים הפגנה בשייח ג'ראח בסימן 'דורשים ביטחון ליהודים', כשהקולות שנשמעים היא שיש להגן על תושבי שייח ג'ראח היהודים, שהיו נתונים להתקפות חוזרות ונשנות, כפי שאירע לפני כשבועיים – אז הוצת בית משפחת יושיבייב.

 

 

מארגוני הימין אשר מארגנים את ההפגנה נמסר כי "ההחלטה לקיים את ההפגנה הגיעה לאחר עשרות מקרי התנכלויות, בהם תשעה מקרי שריפת רכב, ניסיונות חוזרים להצתת ביתו של תושב השכונה טל יושבייב בבקבוקי תבערה שבאחד הפעמים הצליח ושרף את ביתו.

סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים): "אני קורא לכל מי שביטחון חייהם של היהודים חשוב לו, ולכל מי שאחדות ירושלים חשובה לו, להגיע להפגנה בשעה 18:00 בשכונת נחלת שמעון, כי דם יהודי לא הפקר".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אנג'לה

    לסלק את כל המתנחבלים היהודים משיח ג'ראח!!!
    בן גביר וקינג ה ח ו צ ה !
    די לפרובוקציות ולהתנכלות בתושבים הפלסטינים
    רוצים לחיות ביחד בשלום!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר