משה לאון, דובי אמיתי ועינת זינגר (צילום: עודד אנטמן)
משה לאון, דובי אמיתי ועינת זינגר (צילום: עודד אנטמן)

לראשונה: מערכת מבוססת בינה מלאכותית להכוונה תעסוקתית ואקדמית תושק בירושלים

בכנס מרכזי צעירים יכריזו המשרד לירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים יחד עם הפורום הכלכלי ואכ"א בצה"ל על הכנסתה לפעולה של מאי"ה – פלטפורמה דיגיטלית חדשנית שמחברת בין דורשי עבודה למסלולי לימוד, הכשרה ומשרות פנויות בשוק בהתאמה אישית. המערכת תהיה זמינה ללא תשלום ותוטמע בהמשך ברשויות אחרות ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 3.3.22 11:23

מתוך רצון לסייע לחיילים המשוחררים הירושלמים תושבי האזור, לבוא ולזכות בהשכלה אקדמית איכותית ואופק תעסוקתי, תושק מערכת המאי"ה, מערכת דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית להכוונה אקדמית תעסוקתית, לראשונה בכנס מרכזי צעירים בירושלים, על ידי המשרד לירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים יחד עם הפורום הכלכלי ואכ"א בצה"ל. המערכת מחברת בין דורשי העבודה למסלולי השכלה והכשרה לתפקידים נדרשים במשק ותדע לתת הכוונה מדויקת למעסיקים ולמועמדים, על ידי ניתוח פרטני מותאם אישית. לאחר ההשקה בירושלים היא תוטמע ברשויות נוספות ותהיה זמינה ללא תשלום.

לדברי ראש העיר משה ליאון: ״המיזם הייחודי שיפעל לראשונה בירושלים, יהיה בשורה משמעותית לצעירי העיר. תוכנית מאי״ה הינה נדבך נוסף בפעילות עירונית עניפה שאנו, בעיריית ירושלים יוצרים לשם עידוד תעסוקה בקרב אוכלוסיית הצעירים. המערכת תסייע בדרך אידיאלית במיקוד ומיטוב אפיק התעסוקה המתאים לצעירי ירושלים״.

המערכת עברה בהצלחה פיילוט שנערך בעיר בחודשים האחרונים. למעלה ממחצית המשתתפים בפיילוט דיווחו שהמערכת סייעה להם להחליט איזה מקצוע ללמוד ולבחור כיוון תעסוקתי. מאי"ה פותחה על ידי הפורום הכלכלי חברתי וארגון ה-BR (Business roundtable) מבית נשיאות המגזר העסקי בשיתוף עם חברת אדם מילא, בהתאם לקונספט שנבנה במשותף עם הרשות לפיתוח ירושלים, כדי לאפשר לצעירים וצעירות להגשים את הפוטנציאל שלהם, להגביר את המוביליות החברתית ולהגדיל את השוויון.

מערכת מאי"ה מבוססת בינה מלאכותית (AI) היא הראשונה שפונה הן למועמדים והן למעסיקים בפלטפורמה אחת; המערכת מנתחת את ההיצע – הצעירים הנמצאים בצומת הכרעה לקראת לימודים ותעסוקה ואת הביקוש – צרכי המגזר העסקי ומחברת בינם לבין המועמדים ומחפשי העבודה הפוטנציאליים. ל"כל העיר" נמסר כי "המערכת מבצעת אבחון דיגיטלי מותאם אישית לאבחון נטיות וכישורים הנבחנים אל מול פרופילי מיומנויות תעסוקתיות נדרשים ומייצרת מערכת התאמה של המועמד לצרכי הארגון ולדרישות התפקיד. באמצעות אלגוריתם חכם המערכת משקללת גם את עברו הצבאי של המועמד ומתרגמת לעולמות באזרחות. לפיכך, אנו מזהים בכל מקצוע צבאי את הערך לאזרחות ברמת ידע והכשרה לרבות מיומנויות וכישורים נרכשים. כמו כן, במערכת ממשק מעסיקים ייעודי, המאפשר למעסיקים לעדכן משרות במערכת ולקבל אליהם מועמדים מתאימים ומסוננים: מצד דורשי העבודה והמעוניינים בלימודים המערכת מרכזת בפלטפורמה אחת את כל התהליך (מלגות, הטבות, משרות, יכולות, הכשרות וכו), הכולל אבחון אישי ופרטני בסופו תספק המערכת דוח המלצות מקצועי מותאם אישית לכל מועמד, בהתאם לפרופיל הכישורים וההעדפות של כל אדם. כמו כן, יקבל המועמד גישה למאגרי מידע בלתי תלויים למרבית תיאורי התפקיד, מסלולי הלימוד והקורסים מקצועיים, שיכוון אותו במדויק לגבי התאמתו למסלולי הכשרה/השכלה ותפקידים במשק. מהצד השני, המערכת מציעה למעסיקים גישה מהירה למאגר מועמדים ייחודי, איכותי, נרחב ומפולח על פי קריטריונים מקצועיים לטובת מציאת מועמדים מתאימים".

 

 

יצוין כי המערכת מאגדת את מאגר המידע הגדול ביותר בישראל לגבי תיאורי תפקיד, מסלולי לימוד והכשרה, תנאי קבלה ועוד, עם למעלה מ- 12,000 תיאורי תפקיד אשר מתוקפים על ידי פסיכולוגים תעסוקתיים ומעודכנים באופן שוטף ומסלולי הלימוד וההכשרה שמעודכנים באופן שוטף על ידי צוות מידענים ייעודי אשר סורק את כלל האתרים הרלוונטיים בנושא.

עוד נמסר כי "המערכת, שמוצעת לכלל הצעירים והצעירות בכל ישוב ללא תשלום באמצעות מרכזי הצעירים בעיר, מייצרת התאמה בין ההיצע והביקוש בשוק התעסוקה באמצעות אבחון נכון ואישי של דורשי העבודה, ייעוץ והכוונה למסלול ההשכלה או ההכשרה הרלוונטי והשמה על פי היצע המשרות הקיים. במקביל, מאפשרת לנהל את מאגר המועמדים, להקנות להם את השימוש במערכת כהזדמנות לחקר עצמי לאורך זמן, ליזום פניות אליהם, לנתח את הדאטה העולה מהשימושים משני הצדדים ועוד".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר