הדסה עין כרם משביל הדסה (צילום: דוברות הדסה)
הדסה עין כרם משביל הדסה (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: משלחת רופאים יצאה הלילה לסיוע לפליטים האוקראינים הנמצאים בדרום פולין

זאת לאחר שבשבוע שעבר, לבקשת משרד החוץ של אוקראינה, ובזכות תרומות של תומכים נדיבים, תרמה הדסה יחד עם ארגון נשות הדסה העולמי 25,000 דולר בציוד רפואי, שהועלה בטיסה לגבול פולין בסיוע שגרירות אוקראינה בתל אביב

פורסם בתאריך: 7.3.22 10:17

משלחת חירום של רופאים מהמרכז הרפואי הדסה יצאה הלילה, שבין ראשון לשני, לדרום פולין, במטרה לסייע לפליטים אוקראינים החוצים את הגבול וזקוקים לסיוע רפואי מיידי. המשלחת תגיע אל האזור אליו נוהרים עשרות אלפי אוקראינים ותחבור לצוות בית החולים האוניבסריטאי בלובלין, המרכז הרפואי הגדול בעיר הממוקם כ-100 ק״מ מהגבול הדרומי של פולין.

מהדסה נמסר כי "חברי המשלחת, המונה כרגע בכוח החלוץ 4 מומחים כאשר בעקבותיהם צפויים להגיע מומחים נוספים מהדסה, ישתפו מניסיונם את הצוותים הרפואיים המקומיים כיצד באיתור נפגעי טראומה, ויפעלו יחד עם צוותי בית החולים בלובלין בכדי להעריך את המשאבים וכול אדם שיידרשו לטיפול בפליטים האוקראינים, אשר מספרם ההולך וגדל עשוי לאתגר את יכולתו של בית החולים – מתוך הידוע עד כה, כ- 500,000 עד 700,000 מתוך כ-1,000,000 פליטים אוקראינים נמלטו לפולין".

בהדסה מדגישים כי "הרופאים הישראלים מביאים איתם ידע נרחב בסיוע ובטיפוך רפואי הניתן בזמן מלחמה, ובתשתית הטכנית והאנושית הדרושה להתמודדות עם נהירה פתאומית גדולה של חולים. המומחיות המורכבת והמקצועית הושגה בזכות הטיפול באינספור פצועים ובפיגועי טרור ועימותים קשים המוכרים היטב לצוותים".


משלחת סיוע של הדסה מאירוע אחר (צילום: דוברות הדסה)

משלחת סיוע של הדסה מאירוע אחר (צילום: דוברות הדסה)


עוד נמסר כי "משלחת הדסה מורכבת ממומחים בתחומים שונים כמו כירורגיה כללית, טראומה, אורטופדיה ורפואה פנימית, כאשר הגעתה לדרום פולין היא חלק ממאמץ הומניטרי משותף שהחל כבר בשבוע שעבר על  ידי המרכז הרפואי הדסה, הדסה אינטרנשיונל וארגון נשות הדסה העולמי, אשר לבקשת משרד החוץ של אוקראינה, ובזכות תרומות של תומכים נדיבים, תרם 25,000 דולר בציוד רפואי, שהועלה בטיסה לגבול פולין בסיוע שגרירות אוקראינה בתל אביב".

"שני בתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים ערוכים היטב לטפל בפליטים אוקראינים המוטסים לישראל. במקביל, כל שלושת הארגונים פתחו בקמפיינים לגיוס כספים כדי לתמוך במאמץ החשוב", עוד מדגישים בהדסה.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר