חדר הבקרה של המצלמות העירוניות (צילום: עיריית ירושלים)
חדר הבקרה של המצלמות העירוניות (צילום: עיריית ירושלים)

מגבירים את הביטחון בירושלים: העירייה מקימה בימים אלה מוקד תצפיות עירוני

עיריית ירושלים תרחיב את מערכות הצפייה העירוניות והכריזה במרחב הציבורי. ראש העיר: "שמירה על הסדר הציבורי והביטחון האישי היא אבן יסוד בתחושת הביטחון"

פורסם בתאריך: 5.4.22 15:36

ראש העיר משה ליאון הנחה את גורמי החירום והביטחון בעיריית ירושלים להרחיב את מערכות הצפייה ומערכות הכריזה ברחבי העיר, על מנת להגביר את הביטחון במרחב הציבורי ותחושת הביטחון האישי של תושבי העיר והתיירים המבקרים בה, ועל מנת לייצר הרתעה ולמנוע גרימת נזק לרכוש עירוני ופגיעה במרחב הציבורי.

מעיריית ירושלים נמסר כי "שדרוג התאורה והקמת מערכות הצפייה והכריזה מתבצעים כבר בימים אלה, ובשלב ראשון במספר מוקדים באזור נחלת שמעון, רחוב סורוצקין, פארק המסילה ורחוב לייב יפה. בהמשך יבוצעו העבודות גם בשכונות פסגת זאב, נווה יעקב, רמות, גילה, חומת שמואל, ארנונה, הר חוצבים, פארק דניה ובמקומות בהם מוצבי שלטי פרסום חוצות".

עוד נמסר כי "בשלב ב' של הפרויקט, במחצית השנייה של שנת 2022 ובהתאם להקצאת משאבים, תימשך ההתקנה בשכונות רמת שלמה, גבעת שאול, הר נוף, רוממה, טיילת צ'רלס קלור, יער קהילת מיר, בצמתים ומספר מוקדים נוספים ברחבי העיר".

בתוך כך, מקימה העירייה מוקד תצפיות עירוני שהקמתו אמורה להסתיים ביוני 2022.


(צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

(צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


מתחילת נובמבר 2021, מפעילה העירייה כפיילוט את תצפיתני אגף חירום וביטחון בשילוב עם צוות סיור של אגף אכיפה ושיטור עירוני למניעת ונדליזם ופגיעה ברכוש עירוני בפארקים ובגנים הציבוריים. הצוותים משוגרים בתגובה לזיהוי של תצפיתני העירייה הצופים באופן קבוע במצלמות הפזורות ברחבי העיר ומתמקדות במספר אתרים מרכזיים כגון: פארק המסילה, טיילות ארמון הנציב, גן סאקר וגן הפעמון.

במהלך חודשי החורף אותרו וטופלו ע"י מוקד התצפיות כ- 200 אירועים בכל חודש. מתחילת הפיילוט התרחשו כ-955 מקרים של וונדליזם בגנים. פקחי אגף אכיפה ושיטור חילקו 87 דוחות על השלכת פסולת, 297 דוחות בגין כניסת רכבים לשטחי גן, ו-37 דוחות על צואת כלבים.

ראש העיר משה ליאון: "שמירה על הסדר הציבורי והביטחון האישי היא אבן יסוד בתחושת הביטחון. על כן הרחבנו את מערך המצלמות ורישתנו אותם למרכז אחד. אין לי ספק שתושבי העיר, האורחים, התיירים וכל המבקרים בבירת ישראל ייהנו מיתר ביטחון וחופש, וזאת מטרתנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר