בית הכרם (למעלה משמאל עם כיוון השעון), חתולי רחוב, פגרי ציפורים השבוע בבית הכרם (צילומים: Hovev, אריאלה ליבוביץ, עמותת ירושלים אוהבת חיות)
בית הכרם (למעלה משמאל עם כיוון השעון), חתולי רחוב, פגרי ציפורים השבוע בבית הכרם (צילומים: Hovev, אריאלה ליבוביץ, עמותת ירושלים אוהבת חיות)

בבית הכרם מודאגים – האם מישהו מרעיל את בעלי החיים בשכונה?

תושבים בבית הכרם טוענים כי חתולי הרחוב נעלמו מהשכונה וחוששים כי מדובר בהרעלה מכוונת. בדף הפייסבוק של עמותת ירושלים אוהבת חיות פורסם: "זהירות - רעל לכלבים וחתולים פוזר בשכונת בית הכרם". יחד עם זאת, יצוין כי בשלב זה מדובר בחששות ובשמועות בלבד, מבלי שנמצאה שום עדות לפיזור רעל

פורסם בתאריך: 27.4.22 09:26

תושבים בשכונת בית הכרם טוענים בימים האחרונים כי חתולי הרחוב בשכונת נעלמו. התושבים חוששים כי מדובר בהרעלה – מאחר שברחבי השכונה נמצאו באחרונה פגרים שונים של חתולי רחוב ושל ציפורים מסוגים שונים.

כמו כן, אתמול (שלישי, 26.4) פורסמה בדף הפייסבוק של עמותת 'ירושלים אוהבת חיות' הפוסט הבא: "שימו לב – בימים האחרונים פוזר רעל בשכונת בית הכרם, מספר חתולים נעלמו מהשכונה. תיזהרו מאוד בטיול עם הכלב, ותשמרו על החתולים בבית. אם מצאת רעל (יכול להראות כמו חטיף) או חיה שכבר לא בחיים, יש לדווח לשירות הווטרינרי על הרעלה כדי שיגיעו לאסוף את הראיות".


הפוסט יש לציין זכה ליותר מ-70 שיתופים ותגובות רבות. בין התגובות עלתה הטענה כי באחרונה נצפו ציפורים מתות בשכונת בית הכרם. בתגובה העלתה אחת הגולשות תמונות של 2 ציפורים מתות והוסיפה כי "בכל הרחוב שלנו עורבים מתים, ציפורים מתות, חתולים נעלמו".

במינהל קהילתי בית הכרם מכירים את הנושא.

בשיחה עם "כל העיר" אומר יו"ר המינהל רון לרמן כי "דיברתי עם אסף בריל הווטרינר והוא אמר שאם יהיו מקרים נוספים הם יילקחו לבדיקות. בשלב זה אין מקרים ידועים של הרעלה. היו בשבוע האחרון שני מקרים של פגרים בבית הכרם, אבל לא עשו להם בדיקות מעבדה אז אי אפשר לדעת. ראו פגרים של ציפורים ושל חתולים אבל לא עשו בדיקות. חשוב לומר שזה דבר שקורה בשגרה – שרואים פגרים כי חלק מהחתולים נדרסים. בשורה התחתונה, הווטרינר אמר שהפגר הבא שיימצא יילקח לבדיקות מעבדה".


שלט שנתלה בבית הכרם (צילום: אריאלה ליבוביץ)

שלט שנתלה בבית הכרם (צילום: אריאלה ליבוביץ)


גורמים בווטרינרייה העירונית אומרים כי בשלב זה מדובר בשמועות בלבד, וכי אין שום הוכחה להרעלה. אותם הגורמים מבטיחים תשומת לב מוגברת בימים הקרובים וכי יבוצעו בדיקות מעבדה באם ימצאו פגרים.

בכל מקרה, על פי אותם גורמים – בשלב זה לא נראה כי יש עדויות ממשיות להרעלה. בווטרינריה העירונית מסבירים כי במקרים של הרעלה נצפים פגרים רבים של בעלי חיים בטווח זמן קצר, אולם בבית הכרם – כך על פי בדיקה במוקד העירוני – נמצאו בשבוע החולף שני פגרי חתולים בלבד. יחד עם זאת – בווטרינריה מבטיחים להמשיך ולעקוב, וכאמור, אף לבצע בדיקות מעבדה במידה ויהיו ממצאים אשר מעידים על הרעלה.

 

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרון

    גם בנווה יעקב חרדים מרעילים לנו את החתולים והעירייה והמשטרה לא עושים כלום

  2. דינה ר.

    רון לרמן, נכון שיש לך כלב וחשוב לבדוק אם ההרעלה היא רק שמועה אבל בבית הכרם יש אפלייה בין התושבים בנוגע לחנייה. בשנה האחרונה החלטת לסמן חלק גדול מבית הכרם בכחול לבן כולל ליד ביתך. חלק יכולים לחנות בכל מקום וחלק צריכים לשלם . רון לרמן ביקשנו כבר כמה פעמים שתבטל את האפלייה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר