המועצה הדתית בירושלים
המועצה הדתית בירושלים

בשל עבר פלילי: הביקורת החריפה נגד המועמד לתפקיד הממונה על המועצה הדתית בירושלים

אחד המועמדים המובילים לתפקיד הממונה על המועצה הדתית בירושלים הוא הרב נתן (נוס) נתנזון, שריצה לפני כ-40 שנה עונש מאסר בגין עבירות שביצע תוך חברות במחתרת היהודית. הרב נתנזון ל"כל העיר": "במדינת ישראל יש התיישנות - דבר שנעשה לפני 42 שנים, לבוא אלי בטענה? ועוד אחרי שאני 32 שנים ראש מועצה דתית?

פורסם בתאריך: 7.6.22 11:21

התנגדות חריפה למינוי של הרב נתן נתנזון לממונה על המועצה הדתית בירושלים. במכתב נוקב ששלחה עמותת עתים (הזכות ליהודת בכל עת) ליועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת עו"ד גליה קליין, מגוללים בעתים את הסיבות שאמורות להוביל להסרת מועמדתו של הרב נתנזון, מי שכיום משמש כיו"ר המועצה הדתית במטה בנימין.

לקריאה להסרת מועמדותו של נתנזון מצטרף גם סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). לטענת חביליו, עברו של נתנזון והעובדה כי היה חבר בעבר בחוליה של המתחתרת היהודית אשר הניחה בעבר מטען חבלה מתחת לרכבו של ראש עיריית שכם דאז והובילה לפציעתו הקשה, מספיקה כדי לטרפד את המינוי. נתנזון, יש לציין, הורשע בבית המשפט וריצה עונש מאסר בשנות ה-80 של המאה הקודמת. לדברי חביליו, "בראש המועצה הדתית צריכה לעמוד דמות ללא רבב, ללא הרשעה בפלילים או בעבירות חמורות. סגן השר כהנא צריך לשאול את עצמו האם מי שמעשיו הוכיחו כי הוא אינו מכבד את החוק, בכלל מסוגל להוביל את המועצה הדתית לסטנדרטים הנדרשים של יושרה ואמינות".

שמו של נתנזון, יש לציין, פורסם בכלי התקשורת השונים כמי שנחשב למועמד מוביל של סגן השר לשירותי דת מתן כהנא לתפקיד הממונה על המועצה הדתית בירושלים. בשל הפרסומים, החליטו בעמותת 'עתים' להוציא מכתב חריף כנגד המינוי המתוכנן.

בין השאר נטען במכתב כי בתפקידו במועצה הדתית של מטה בנימין, נתנזון פעל באופן אישי פעם אחרי פעם בצורה אשר "נוגדת את הוראות החוק, את פסיקת בתי המשפט השונים ואת הוראות חוזר המנכ"ל של המשרד לשירותי דת", זאת כאשר דרש מטובלות במקוואות לטבול רק בנוכחות בלנית או להחתימן על טופס את מנקה את המועצה הדתית מאחריות נזיקית.

במכתב מביעים בעמותת 'עתים' חשש ממינויו של נתנזון לתפקיד זאת מאחר שלטענתם הוא לוקה ב"חוסר הבנה ביחס לחובותיו כעובד ציבור הכפוף להוראות החוק והמנהל התקין".

מי שהצטרפה לקריאת עמותת עתים נגד המינוי היא חברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ) שמסבירה כי, "המועצה הדתית היא מוסד מאוד חשוב עבור רבבות ירושלמים, ובמיוחד עבור ירושלמיות המשתמשות באופן קבוע במקוואות בעיר. אני מאוד מקווה שסגן השר לשירות דת, שאני מאוד מעריכה, ידאג למנות אדם ראוי לתפקיד של הממונה. ממה שקראתי, ההצעה הנוכחית היא של אדם שדווקא פגע בזכויות של נשים, במקום לדאוג להן, ומינויו של איש כזה מעביר מסר רע מאוד לנשות העיר. תקוותי הוא שסן השר כהנא יהיה קשוב".

מנגד, סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים), טוען כי "נתן נתנזון אשר עומד בראש מועצה דתית והוביל אותה להישגים חסרי תקדים מזה 32 שנה, הוא האיש הנכון במקום הנכון להוביל את המועצה הדתית של ירושלים בשנים הבאות. נוס, כפי שכולנו מכירים אותו, הוא מהאנשים שידע מזה עשרות שנים להוות חוליה מקשרת בין כלל האוכלוסיות שצורכות את שרותי המועצה הדתית – חילונים, חרדים ודתיים לאומיים. נוס הוא מהמנהלים שתושבי העיר יכולים לסמוך עליהם, שירד לרזולציות הנמוכות ביותר, ילמד לפרטי פרטים כל תלונה וסוגיה שתונח לפתחו וידע להשכין יחסי עבודה נעימים בתוך המועצה ובקשר עם רבני העיר אשר ייבחרו בשנים הקרובות וכמובן יטפח, כפי שעשה בבנימין, את הממשק בין התושבים למועצה הדתית".

"אין לי מושג מי הם שאר המועמדים", מוסיף קינג, "אבל ללא ספק נתן נתנזון הוא מועמד שהעיר ירושלים יכולה להתהדר בנוכחותו בראש המועצה הדתית בעיר".

 

 

בשיחה עם "כל העיר" מתייחס הרב נתנזון לטענות שעולות נגדו ומסביר כי "ביחס להערה של 'עתים' בנושא הטובלות, מדובר היה בעניין פרוצדורלי – כיוון שהיתה בעיה של פוליסת ביטוח שלא איפשרה כניסה של טובלות לתוך מים ללא פיקוח. לאור המכתב שנשלח מעתים, ותשובת המדינה שניתנה בנושא בלי החלטה של בית המשפט, שקבעה כי צריך להסדיר את הנושא – שינתי את פוליסת הביטוח, ומאז נובמבר 2020 לא היתה שום הערה והכל בסדר. אני מתפלא על יועצת משפטית של עמותה כמו 'עתים', שלא מבדילה בין עבר להווה. להגיד 'הוא בוחר לא לקיים' זה דבר מוזר, כי העניין הוסדר לפני כשנתיים. אפשר היה לומר שהיה בעבר, אבל בוודאי שזה לא ממשיך להיות".

הרב נתנזון מתייחס גם לנושא השתייכותו למחתרת היהודית והרשעתו ואומר: "אני אזכיר לכולם – מדובר בעבירה שהיתה בשנת 1980, נשפטתי עליה בשנת 1984, יצאתי מבית הסוהר בשנת 1986, ובשנת 1990 נבחרתי להיות ראש מועצה דתית. מאז ועד היום – 32 שנים – אני ראש מועצה דתית. יכול להיות שיש אנשים שזה מציק להם שעברתי עבירה כזאת בעבר, אבל במדינת ישראל יש גם התיישנות. דבר שנעשה לפני 42 שנים, לבוא אלי בטענה ולהגיד שהייתי כזה? אחרי שאני 32 שנים ראש מועצה דתית?

"אם אני אמונה לתפקיד הממונה על המועצה הדתית בירושלים, אני אביא איתי לירושלים ניסיון עשיר מאוד בניהול מועצות דתיות, דבר שכמעט אין לו אח ורע, בטח לא בהיקפים של כמות המקוואות שאני מטפל בהן במטה בנימין, ולכן מבחינה זו נראה לי שלא צריכה להיות בעיה".

שאלה לסיום, אתה לא חשוב שרצוי שבתפקיד הממונה על המועצה הדתית בירושלים יכהן תושב ירושלים שמכיר את העיר?
"יש הבדל גדול בין יו"ר במסגרת של מליאה מועצת דתית, לבין ממונה של מועצה דתית – הממונה לא צריך להיות תושב העיר. אני לא הולך להיות נבחר במסגרת הרכב, כך שאין מניעה. מעבר לכך, נולדתי בירושלים, אני נמצא הרבה בירושלים, מכיר היטב את ירושלים ואת ענייניה ואם המינוי ייצא אל הפועל – אני מניח שהמציאות תוכיח לכולם שאין מקום לדאגה".

תגובת המשרד לשירותי דת לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צדק.

    המחתרת היהודית לא פלילית. לא מעניין מה פסקו בתי המשפט ההזויים למיניהם.

  2. שום

    אין שום בעיה עם זה, גם ככה מדובר על ארגון מושחת, אז פושע בראשו זה מתאים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר