אסי עזר ואורי בנקי על רקע תמונה של שירה בנקי ז"ל (צילום: מיכאל הרר)
אסי עזר ואורי בנקי על רקע תמונה של שירה בנקי ז"ל (צילום: מיכאל הרר)

"מחיר השנאה": החל קמפיין גיוס המונים להמשך הפעילות של עמותת 'דרך שירה בנקי'

היום, רביעי, 15.6, כשבע שנים לאחר הרצח המזעזע של שירה ז"ל והקמת העמותה לזכרה, יוצא לדרך קמפיין גיוס המונים, במטרה לגייס למעלה ממיליון שקלים, "שיבטיחו את המשך הפעילות למען חברה מתונה ובריאה יותר". אסי עזר התנדב להקליט את 'ילדה' של אלון אולארצ'יק לטובת הקמפיין. הלינק לתרומה בפנים

פורסם בתאריך: 15.6.22 08:38

"דרך שירה בנקי", העמותה שהוקמה לזכרה של שירה בנקי, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים לפני שבע שנים, משיקה היום, רביעי, את "מחיר השנאה" – קמפיין גיוס המונים, במטרה לגייס מיליון שקלים להמשך פעילות העמותה, כך שתוכל להמשיך ולקדם חברה מתונה ובריאה יותר, בה המיעוטים הקיצוניים והצעקניים ידחקו לשוליים. לרגל יציאת הקמפיין התגייס אסי עזר להקליט את "ילדה" – שירו של אלון אולארצ'יק לטובת הקמפיין.

השנה, כאמור, מציינים שבע שנים לדקירתה למוות של שירה בנקי ז"ל ע"י אדם קיצוני, במהלך מצעד הגאווה בירושלים. שירה צעדה כדי להביע את תמיכתה בזכות האדם לחיות לפי ראות עיניו, ועל כך שילמה בחייה. היום, רביעי, 15.6.2022, כשבע שנים לאחר הרצח ולאחר הקמת עמותת 'דרך שירה בנקי' על ידי מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה ז"ל, יוצאת העמותה בקמפיין לגיוס המונים, במטרה לגייס למעלה ממיליון שקלים, "שיבטיחו את המשך הפעילות למען חברה מתונה ובריאה יותר, בה המיעוטים הקיצוניים והצעקניים ידחקו לשוליים", כך נמסר, "כדי להוריד את גובה להבות השנאה גם בשיח ברשתות החברתיות ייצרנו האשטאג #מחיר_השנאה שיקשר לקליפ וישולב כתגובה ותשובה לכל תגובת שטנה ברשת".

כידוע, כפי שפורסם גם ב"כל העיר", בפעילות השונות של "דרך שירה בנקי" השתתפו ומשתתפים חילונים ודתיים אנשי ימין ושמאל, יהודים וערבים, תלמידים וחיילים. עד עתה 1,500 תלמידי יסודי לקחו חלק בפיילוט של תוכנית "שירה לסובלנות"; 4,000 תלמידי תיכון השתתפו בפעילות ישירה של תוכניות 'דרך שירה בנקי'; 3,000 תלמידי תיכון נוספים חוו את המסרים באמצעות תכנית 'שגרירים של סובלנות; מעל 300 מורים השתתפו ב'חדר מורים' ועוד.



אורי בנקי, אביה של שירה ז"ל, שהשיא משואה ביום העצמאות האחרון ביחד עם רעייתו מיקה, מציין כי "את מחיר השנאה אני ומשפחתי כבר שילמנו. הוא כבד מנושא. לצערי, אנחנו יודעים זאת מנסיון אישי. אנחנו מבקשים את עזרתכם להוריד את גובה הלהבות. למנוע את הרצח הבא".

עוד מוסיף בנקי: "מחלוקת בחברה דמוקרטית היא אבן יסוד שאין לוותר עליה אבל כל מחלוקת, עמוקה ככל שתהיה, חייבת להתנהל בהידברות ולא באלימות. ההכרה בדעה וברגש של מי ששונה מאיתנו מסייעת להדברות ומאפשרת מציאת פתרונות לקשיים שבדרך. אבל כדי שנוכל להמשיך בפעילות וליצור חברה טובה יותר אנחנו זקוקים לא רק להקשבה, אלא גם לתרומות לקמפיין" .

 

 

כאמור, הקמפיין מלווה בקליפ מיוחד שבו מככב אסי עזר, אשר מוציא ביצוע מחודש לשיר ״ילדה״ של אלון אולארצ׳יק. עזר, אב גאה, עושה זאת במסגרת התגייסותו לקמפיין למען המשך פעולתה של עמותת "דרך שירה בנקי". הוא שר בין היתר "יש לי ילדה אחת, זה בלב, יש לי ילדה בלב, אותה אני אוהב….",כשאת שירתו "מלווה" בתו התינוקת, אלכס אסקולה בקולות רקע.


אורי בנקי עם שירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אורי בנקי עם שירה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


כחלק מהקליפ, אורי בנקי, אביה של שירה ז"ל, מקיים בסופו שיחה אישית עם עזר. במהלך ההקלטות סיפר עזר ש"אני ממש יכול לשיר את השיר לבת הקטנה שלי. השיר הוא על הקשר המיוחד בינה לבין אבא שלה ואצלי זה מגיע ממקום של שמחה. אצל הורים של שירה הוא מסמל עצב וזכרון. החיבור הזה הוא מה שאותי גייס לעזור לעמותה ואני חשוב שכל מי שהוא הורה מתחבר להרגשה הזאת".

גיוס הכספים מהציבור יתבצע באמצעות פלטפורמתJgive . הפקת הקמפיין נעשתה בהתנדבות ע"י משרד ראובני-פרידן.


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר