שלט המחאה של חניכות הצופים (צילום: פרטי)
שלט המחאה של חניכות הצופים (צילום: פרטי)

"מרחב בטוח? ההנהגה שמה פס" – טענות להטרדות במחנה הקיץ של הצופים

עשרות חניכות הפגינו היום, רביעי, במחנה הקיץ של הצופים בטענה שהנהגת התנועה לא מתייחסת ברצינות לתלונות על הצצות למקלחות של הבנות. הנהגת הצופים בתגובה: "הבדיקה של הנהגת הצופים בשטח העלתה כי ככל הנראה לא היתה היתכנות פיזית במישור העובדתי לכך שמה שנטען אכן קרה; ההתייחסות לטענת החניכות היתה מכבדת"

פורסם בתאריך: 13.7.22 22:05

טענות להצצות למקלחות של הבנות, תלונות על התעלמות של הנהגת הצופים מהאירוע, הפגנת ענק של חניכות וכמעט קטטה אלימה שהתפתחה – מה קורה במחנה הקיץ של תנועת הצופים הירושלמית ביער המגנים?


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"בימים האחרונים התרחשו מספר אירועים של הצצות למקלחות של הבנות", מספרת בשיחה עם "כל העיר" אחת החניכות. ההנהגה שאחראית על מחנה הקיץ לא טיפלה בתלונות כמו שצריך ולא העיפה את מי שצריך הביתה. בתגובה – היתה התארגנות מחאתית של חניכות רבות, אבל התחושה היא שההנהגה מזלזלת ולא מתייחסת בחומרה הנדרשת לאירוע".

יש לציין כי ההפגנה הספונטנית שהתרחשה היום (רביעי) היתה של חניכות מכלל השבטים שלוקחים חלק במחנה הקיץ, למעט חניכות משבט אחד – השבט שמאושם בכך שממנו יצאו החניכים המציצים.

ל"כל העיר" נודע כי התחושות במחנה הקיץ היו היום מאוד קשות, וכי היה חשש כבד שהאירוע יגלוש לאלימות. למחנה הוזעקו חברי ההנהגה הבוגרים מכלל השבטים במטרה להרגיע את השטח. יש לציין כי ההנהגה אפשרה לחניכות לקיים את ההפגנה ולהביע את מחאתן. החניכות, מנגד, הרגישו שאף אחד לא מתייחס אליהן ברצינות.

יש לציין כי לא רק הבנות מרגישות שההנהגה לא מטפלת באירועים שמתרחשים במחנה. גם חניכי הצופים שאיתם דיבר "כל העיר" סיפרו על התעלמות של ההנהגה מאירועים מסוימים וטענו באופן כללי כי "ההנהגה לא עושה כלום".

גורמנים בהנהגת הצופים סיפרו ל"כל העיר" כי "הטיפול ההתחלתי באירוע לא היה טוב ככל הנראה. הבנות לא הרגישו בנוח וכנראה שהן לא קיבלו את המענה שהן היו צריכות לקבל. משם זה התגלגל למחאה ולתחושות מאוד קשות. בשעות הערב היה נראה שהאירוע כולו לקראת רגיעה – כשלמרבה המזל האירוע לא הסתיים באלימות, וזה לא היה רחוק משם".

באשר לטענות מצד החניכות טוענים אותם גורמים: "היתה אמפטיה לבנות. היה קונפליקט בין תחושות לבין עובדות – אבל כן היתה התייחסות רצינית לטענות. האירוע מטופל כעת ברמה מאוד גבוהה. ובגלל שזה הצופים – אז בצורה חינוכית. יש מעגלי שיח, השיחות יימשכו וברור שהטיפול והבירור ימשיכו גם לאחר שמחנה הקיץ יסתיים".

 

 

מתנועת הצופים נמסר בתגובה: "תנועת הצופים מתייחסת בכובד ראש לכל טענה הקשורה לאפשרות שהתקיימה פגיעה כלשהי במי מחניכיה. במקרה הנוכחי הטענות של החניכות נבדקו בזמן אמת וההתייחסות אליהן היתה רצינית ומעמיקה. הבדיקה של הנהגת הצופים בשטח העלתה כי ככל הנראה לא היתה היתכנות פיזית במישור העובדתי לכך שמה שנטען אכן קרה. יחד עם זאת, ההתייחסות לטענת החניכות היתה מכבדת וממקום שהתחושות שלהן אמיתיתיות. במהלך הימים האחרונים התקיימו שיחות רבות בפורומים רבים כחלק מהתהליך החינוכי להתמודדות עם תחום חשוב זה ומתוך מחויבות לייצר מוגנות ותחושת מוגנות בקרב כלל החניכות והחניכים בפעילויות הצופים בשגרה וכן במפעלי הקיץ".


מחפשים דירת גן בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פייק ניוז, שבט מצדה שבט ישר והשבט האחרון שיעשה דבר כזה

  2. הדסה

    היתכנות פיזית במישור העובדתי, אחלה מילים של עורכי דין

  3. ירושלמי יהודי

    נו…חחח ברצינות?? מה זה מחנה של רבנים?? באמת במחנה הצופים זה מקטם שהכי בטוח יש שם הרבה הטרדות מניות מן הסתם….

  4. רפי גמיש- נפלת בפח

    כמי שבקיא במה שקרה- פשוט ביזיון איך במעטה של "דיווח עיתונאי" הפכת את כל העיר לצהובון הכי נמוך שיכול להיות. שום תחקיר לא עומד מאחורי הכותרת המשמיצה שבחרת. כשילד בן 16 יפיץ שמועה שהוא דיבר על חייזר תעלה כתבה על "טענות למפגש עם חייזרים" וגם אז תגיד שאתה רק מדווח את מה שסופר לך?

  5. ירושלמי ותיק

    כרגיל, מיד מתגייסת התנועה (כמו שמד"א התגייסו כששם היו המון הטרדות) ו-"מוכיחה" שלא היו הטרדות מבחינה "פיזית" — חוקי הפיזיקה גויסו להגן על התנועה. כנ"ל, ד"א, המגיבים מטעם מעליי — מיד קבעו שלא היו דברים מעולם…
    כשבעוד חודש יפיצו תמונות של נערות ערומות מהמחנה, אז כולם פתאום יגידו שהם "נדהמים"…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר