(צילום: נעם פיינר)
איכה יוצרים שיחה (צילום: נעם פיינר)

די לשנאת החינם: מעגלי שיח לזכרה של שירה בנקי יתקיימו לציון ט' באב

7 שנים לאחר מותה האיום והמיותר של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה, יתקיימו מעגלי שיח בנושאים מעוררי מחלוקת בחברה הישראלית כמו גם קריאת מגילת איכה. האירועים יתקיימו במוצ"ש, ערב ט' באב, בכיכר ציון ובשכונות בעיר בהשתתפות אישי ציבור, אנשי דת ותקשורת ועוד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 31.7.22 20:07

במוצאי שבת, 6.8, ערב ט' באב בשעה 21:00, יתקיים האירוע השנתי "איכה יוצרים שיחה-מונעים את הרצח הבא" של דרך שירה בנקי. באירוע בכיכר ציון ייערכו מעגלי שיח בהשתתפות ראש העיר משה ליאון, שר התרבות חילי טרופר, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, חברות הכנסת קטי שטרית ואפרת רייטן, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, הרב בני לאו, עידן עמדי, ועוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"איכה יוצרים שיחה" הוא המשך למעגלי שיח שהתקיימו מאז רצח שירה בנקי, אשר במהלכם נערכים ועוסקים בליבון סוגיות שבמחלוקת בחברה הישראלית.

על סדר היום

הקראה של מגילת איכה ואחד עשר מעגלים: התרבות בישראל – מצמצמת או מעמיקה את הפערים? השר התרבות חילי טרופר, עידן עמדי ולבנת בן חמו; בין מהומות לוד למלחמה באוקראינה: על תפקידה של ההנהגה הרוחנית בשעת משבר הרבנית הדסה פרומן והאב בני; בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית, עו"ד שי ניצן לשעבר פרקליט המדינה ועו"ד נדים עבוד, מנהל תחום תפקידים מיוחדים במשרד המשפטים; גבולות השיח בפוליטיקה הישראלית חברות הכנסת קטי שטרית ואפרת רייטן ואשת החינוך מאיה בודאי ועוד. מעגלים נוספים יתקיימו במספר שכונות בעיר.


שירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


האבלות שמגולמת בט' באב והכמיהה לתיקון החברה – הן גם סיפורה של משפחת בנקי. המשפחה מקווה להנחיל את המסר, שהדרך לנהל מחלוקת בחברה איננה באלימות מכל סוג שהוא, אלא בהקשבה, בחיזוק המרכיבים המשותפים שביננו ובהבנה שעצם קיומה הלגיטימי של מחלוקת ביננו לא צריך להוביל לשנאה, התבדלות ואלימות.

לדברי אורי בנקי, אביה של שירה: "לשם שינוי אל תבחנו כיצד הצד השני מתבטא ברשתות חברתיות, אלא בחנו את עצמכם. על מנת לרענן את החשיבה, תבדקו לרגע את המציאות הישראלית ותנסו לראות היכן היא כואבת ומפריעה לאחרים ולא לכם. במשיכת החבל האין סופית על דמותה של החברה הישראלית ועל אופיו של המרחב הציבורי, בוויכוחים החשובים כשלעצמם, תשאלו את עצמכם: האם אנחנו מוכנים לראות, להקשיב ולהביא בחשבון שגם לצד השני יש שאיפות הוגנות ולגיטימיות? לטעמי אנחנו חייבים כולנו לפקוח את העיניים ולתת מקום לדעות ושאיפות אחרות, כי האלטרנטיבה היא תהליך הקצנה שילך ויאיץ ויסכן את עצם קיומנו".

 


מחפשים דירת 4 חדרים בדרום מערב העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר