ירושלים כללי, גשר המיתרים - ארנון בוסאני
(צילום: ארנון בוסאני)

סקר חדש: כ-27% מתושבי ירושלים והסביבה אינם יודעים את התאריך העברי של יום ההולדת שלהם

מהסקר, שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור ארגון בינה העוסק בהעמקת הזהות היהודית בקרב הציבור החילוני, עולה גם כי עבור כ-17% מתושבי העיר לוח השנה העברי אינו משמעותי

פורסם בתאריך: 28.9.22 13:32

סקר שיזם ארגון בינה ונערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, לקראת ראש השנה וחגי תשרי, מצא כי כ-27% מתושבי ירושלים והסביבה אינם יודעים את התאריך העברי של יום ההולדת שלהם ועבור כ-17% מהם לוח השנה העברי אינו משמעותי. זאת לעומת כ-40% מתושבי הצפון שלא יודעים את התאריך העברי של יום הולדתם, כ-30% מתושבי השרון, כ-27% מתושבי הדרום ו-כ-32% מתושבי המרכז. בנוסף, לגבי המשמעות של לוח השנה העברי, 21% מתושבי הדרום ענו כי לוח השנה העברי אינו משמעותי עבורם, וכ-16% מתושבי המרכז, כ-21% מתושבי הצפון ו-12% מתושבי השרון שענו כך.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לגבי כלל האוכלוסייה הסקר מצא כי כשליש מהציבור הישראלי (32%) אינו יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתו. בנוסף נמצא כי עבור כ-20% מהציבור הישראלי לוח השנה אינו משמעותי.

יש לציין כי הסקר שנערך לקראת ראש השנה עבור ארגון בינה – המשלב עיסוק בתרבות יהודית יחד עם עשייה חברתית והעצמה קהילתית, כלל מדגם ארצי מייצג של 500 נשים וגברים, בגילאי  18ומעלה.

בארגון בינה מציינים ומדגישים כי "הסקר בא לבחון את מידת הרלוונטית של לוח השנה העברי לחיי הציבור בישראל והכרתם אותו, לקראת תחילתה של השנה העברית החדשה. האם לוח השנה העברי רלוונטי ומשמעותי עבורך באופן אישי, האם אתה יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתך והאם אתה חוגג אותו בתאריך זה".

 

מנכ"ל בינה ניר ברוידא שיזם את הסקר אומר: "לוח השנה העברי הוא הביטוי לתוכן ולזהות שלנו. על פי הלוח האזרחי אנחנו משלמים מיסים וארנונה, אבל על פי הלוח העברי אנחנו מציינים את החגים, החופשות, הרוח התרבות והתוכן שלנו. הלוח העברי הוא הסיפור שלנו למקורות ולזהות שלנו כיהודים, והחיבור של "היהדות הישראלית המודרנית" הוא בין חיי הרוח שמתקיימים על הלוח העברי לבין חיי מעשה וחול שמתקיימים על פני הלוח הלועזי. וזה היופי. את לוח השנה העברי מארגן הריקוד המורכב בין השמש לירח, אבל את התוכן שאנחנו יוצקים לתוך לוח השנה העברי יוצר האדם והקהילה ולכן חשוב שכל אחד מאיתנו, בין אם הוא חילוני, דתי או מסורתי יתחבר באמצעות תוכן ישראלי עכשווי לתוך המועדים של לוח השנה היהודי".


מחפשים במרכז ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קובי

    בושה שתאריך העיברי לא חשוב להם ! האם אנחנו גויים ??? החגים שלנו לפי תאריך לועזי ???

  2. ירושלמית

    נולדתי ב 31/7/1958 כתוב בתאריך הלידה שלי י"ד באב, אמא שלי אמרה שנולדתי בלילה, היו צריכים לכתוב ט"ו באב!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר