מעצרים, מעצר חשוד (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
מעצר חשוד (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

פיגוע הדקירה בגן הציבורי בירושלים: הצהרת תובע הוגשה נגד המחבל

בתום חקירה במחוז ירושלים של המשטרה ושירות הביטחון הכללי, היום (שני) הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד המחבל, תושב ענאתא החדשה כבן 16, שביצע פיגוע דקירה לפני כשבוע וחצי בין רחוב בר-לב לששת הימים

פורסם בתאריך: 31.10.22 14:31

לפני כשבוע וחצי בצהרי יום שבת, ה-22.10.2022, בסמוך לשעה 16:15, הגיע מחבל, תושב ענאתא החדשה כבן 16, לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים, ודקר עובר אורח בגבו באמצעות סכין. מיד לאחר פיגוע הדקירה, המחבל נמלט מהמקום והאדם שנדקר, תושב בני ברק בשנות העשרים לחייו, פונה עם סכין בגבו באורח קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"בעקבות הדיווח על הדקירה של הולך הרגל", מוסרים במשטרה, "כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הוזעקו למקום, ובתוך זמן קצר סגרו את זירת האירוע והחלו בגביית עדויות ואיסוף ראיות. כוחות המשטרה ומג״ב החלו בסריקות אחר החשוד במעשה במספר מעגלים, בהתאם לתיאור המחבל שהופץ על ידי משל״ט מחוז ירושלים.

"בחלוף פחות משעה לאחר הפיגוע במהלך הסריקות שביצעו שוטרי מחוז ירושלים מהקרקע ומהאוויר, שוטר סיור מתחנת שלם של מחוז ירושלים, זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח (סמוך לציר חיים בר לב). כשהבחין בשוטר קורא לעברו לעצור ולשכב על הרצפה, המחבל ניסה להימלט רגלית, אך השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסוים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ חד בידו והשוטר שחש סכנה לחייו, ביצע ירי מדויק לעברו וניטרל את המחבל. המחבל שנוטרל – פונה באורח קשה לקבלת טיפול רפואי".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים לאחר נטרול המחבל הערכת מצב עם כלל המפקדים בזירת נטרול המחבל, שם שיבח את תפקוד השוטר ואמר: "השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי – הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל".

עוד נמסר כי "מחקירת פיגוע הדקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשירות הביטחון הכללי, עולה כי המחבל פעל לבדו ללא כל סיוע חיצוני. את הסכין ששימשה לביצוע הפיגוע נטל ממטבח ביתו, החביא אותה על גופו וחיפש אחר קורבן פוטנציאלי בעל חזות יהודית לביצוע פיגוע הדקירה. כשהבחין בקורבן, עקב אחריו עד שדקר אותו. מעוצמת הדקירה נשברה ידית הסכין ולהב הסכין נותר נעוץ בגב הקורבן. מיד לאחר המעשה נמלט המחבל רגלית לכיוון מגרשי הכדורגל בשייח ג׳ראח, זאת כאשר הנרתיק הקשיח של הסכין בידו. שם בין הילדים והנערים ששיחקו בכדורגל באותה שעה, ניסה להיטמע בכדי לא להיתפס. בתוך זמן קצר שוטר סיור ממחוז ירושלים איתר את המחבל ונטרל אותו לאחר מרדף רגלי קצר".


(צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


מעצרו של המחבל הוארך פעמיים בבימ״ש, והיום (שני) עם סיום החקירה הוגשה מטעם הפרקליטות הצהרת תובע בבימ״ש השלום בירושלים ומעצרו של המחבל הוארך בארבעה ימים נוספים, זאת עד ליום 3.11.2022, לצורך הגשת כתב אישום ובקשה למעצרו עד לתום ההליכים".

במשטרה שבים ומדגישים כי "משטרת ישראל תמשיך להיאבק יחד עם כוחות הביטחון במבחלים ובטרור, ולהגן בחירוף נפש על אזרחי מדינת ישראל".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר