זירת האירוע הקשה ברמות (צילום: דוברות זק"א(
זירת האירוע הקשה ברמות (צילום: דוברות זק"א(

יממה של טרגדיות: 3 אותרו בביתם ללא רוח חיים; השכנים נקראים להיות ערניים

שלושה אזרחים בודדים אותרו בביתם ללא רוח חיים. הראשון בן 60 שנפטר לפני כשבועיים ואותר בשעות הצהריים כשגופתו במצב קשה. שעות קודם לכן אותרו בחיפה בן 51 ואמו בת ה-73. הבן נפטר ואמו גם כן מכיוון שלא היה מי שיטפל בה. מנכ"ל יד שרה קורא לשר הרווחה הנכנס להתעשת: "חייבים לעצור את האסונות הבאים"

פורסם בתאריך: 16.11.22 15:51

שבועיים לאחר שנפטר, אותר השבוע בן 60 בביתו בירושלים, כשגופתו במצב קשה. גם אישה בת 71, ובנה בן ה-51, נמצאו השבוע ללא רוח חיים בדירתם בחיפה לאחר שככל הנראה הבן נפטר והאם מתה בעקבות העובדה שלא היה מי שיטפל בה. בשלישי שעבר נמצאה קשישה באשדוד ללא רוח חיים זמן רב אחרי שנפטרה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ביד שרה מפעילים מוקד מיוחד שפועל 24/7, ומאפשר לכל קשיש בישראל לקבל לחצן מצוקה וחיישן נפילה, בעזרתם מצילים ביד שרה אלפי קשישים בשנה.
"נכון להיום מותקן בביתם של עשרות אלפי קשישים לחצן מצוקה מציל חיים של יד שרה, שאף משאילה לקשישים חיישן מתקדם שמזהה נפילה בזמן אמת ומזעיק את נציגי המוקד", נמסר ל"כל העיר". "מתנדבי יד שרה מצילים מידי שנה כ-800 קשישים שנפלו בביתם ולא יכלו להזעיק עזרה בכוחות עצמם, כשהנפילה זוהתה באמצעות החיישן".

עוד נמסר כי "ב-3 השנים האחרונות חוברו 15 אלף קשישים למוקד, באמצעות מיזם משותף עם הביטוח הלאומי, במסגרתו מתנדבי יד שרה נמצאים בקשר שוטף עם הקשישים, מפיגים את בדידותם ודואגים לשלומם".

לדברי מנכ"ל יד שרה משה כהן, עד כה משרד הרווחה מסרב להאריך את שיתוף הפעולה, למרות הביקוש הרב שיכול לתת מענה לעשרות אלפי קשישים נוספים. "אנחנו בפתחו של החורף, שמידי שנה גובה קרבנות מיותרים של קשישים גלמודים שביתם הופך למלכודת מוות עבורם. אנו עושים כל מאמץ לפנות אל הקשישים ובני משפחתם, על מנת לאפשר לכל המעוניין לקבל את השירות. אני מקווה שהשר הבא יבין שיש קשישים רבים שאין להם ימי חסד וניתן להציל אותם באופן מיידי".

יש לציין כי בשנה שעברה ענו נציגי מוקד החירום של יד שרה לכ-300 אלף קריאות, יזמו 70 אלף שיחות להפגת בדידות, ניתנו 5,300 ייעוצים רפואיים טלפוניים למניעת אשפוז, ופונו באמבולנס ב-3,629 מקרים.


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר