אצטדיון טדי, כיכר ספרא והגן הבוטני מוארים בסגול (צילומים: עיריית ירושלים, חברת אריאל, הגן הבוטני)
אצטדיון טדי, כיכר ספרא והגן הבוטני מוארים בסגול (צילומים: עיריית ירושלים, חברת אריאל, הגן הבוטני)

היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבליות: מבנים עירוניים בולטים הוארו בסגול

היום, חמישי, 1.12, מצוין היום הבינלואמי לזכויות אנשים עם מוגבליות. הערב הוארו בסגול מספר מבנים עירוניים בולטים - בהם כיכר ספרא, גשר המיתרים, אצטדיון טדי והגן הבוטני. במהלך החודש הקרוב תקיים עיריית ירושלים סדרת אירועים לאנשים המתמודדים עם מוגבליות - הפנינג מיוחד ביער עמינדב, ליגת האלופים בכדורסל ועוד

פורסם בתאריך: 1.12.22 20:02

ירושלים נצבעה הערב, חמישי, 1.12, בסגול וזאת לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבליות. לציון היום החשוב הזה, האירה עיריית ירושלים מספר מבנים עירוניים מרכזיים דוגמת בניין העירייה בכיכר ספרא, גשר המיתרים בכניסה לירושלים ואצטדיון טדי. בנוסף, גם בגן הבוטני בגבעת רם החליטו להאיר את המקום בסגול לציון היום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מעבר לתאורה המיוחדת בצבע הסגול – הצבע שמסמל את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבליות – עיריית ירושלים תקיים במהלך השבועות הקרובים מגוון אירועים מיוחדים לאנשים עם מוגבליות וגם כאלה שמיועדים לכלל האוכלוסיה, בכדי שיכירו את ההתמודדויות של האנשים עם המוגבליות.

בין האירועים המרכזיים שיתקיימו בירושלים:

• הפנינג לילדים עם מוגבלויות ביער עמינדב – תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד יגיעו ליום הפנינג חוויתי, בו ייהנו מסדנאות והפעלות. ההפנינג יתקיים ביום ראשון הקרוב, 4.12, בין השעות 15:30-9:30. האירוע בשיתוף קק"ל ומחלקת צמי"ד (צרכים מיוחדים) באגף חברה של עיריית ירושלים.


כיכר ספרא (צילום: עיריית ירושלים)

כיכר ספרא (צילום: עיריית ירושלים)


• "די לחרם, מפסיקים לשתוק" – הרצאה של שירי קינגסברג לוי, מייסדת 'ים של חברים'. ההרצאה תתקיים ביום שני, 5.12, בשעה 20:00, בבית הספר הדביר החדש בארמון הנציב.

• מרגישים נגישות ברשות – הפנינג ביוזמת מחלקת צמי"ד בעיריית ירושלים ומחלקת שיקום באגף רווחה בשיתוף קרן שלם, המאפשר היכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלויות, וסדנאות המדמות מוגבלויות שונות ומאפשרת לאנשים ללא מוגבלויות לחוות מוגבלות. האירוע יתקיים ביום שני, 5.12, בין השעוץ 18:00-16:00. האירוע יתקיים בשני סבבים – בבוקר ייערכו מפגשים של תלמידי התיכונים בירושלים עם אנשים עם מוגבלויות ואחר הצהריים האירוע יהיה פתוח לקהל הרחב בכיכר ספרא.


הגן הבוטני (צילום: הגן הבוטני)

הגן הבוטני (צילום: הגן הבוטני)


• 'לפגוש את האחר' – שיח המפגיש שחקנים עם מוגבלויות עם תלמידי בתי הספר ברחבי העיר. רביעי, 7.12.

• פתיחת עונה של ליגת האלופים בכדורסל – הקהל מוזמן להגיע ולעודד את השחקנים עם המוגבלויות. המשחק יתקיים ביום חמישי, 8.12, בין השעות 19:00-17:00, במינהל קהילתי רמות אלון.


אצטדיון טדי (צילום: חברת אריאל)

אצטדיון טדי (צילום: חברת אריאל)


ראש העיר משה ליאון: "שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברתנו הוא חזון המתממש ומתקיים בירושלים הלכה למעשה. שינוי תפיסה חשובה זו היא תרומה לכולנו וזו הערבות ההדדית הנדרשת. נמשיך לקדם את שילובם בחברה, בקהילה ובכל תחומי החיים".

 

 

כאמור, גם הגן הבוטני האוניברסיטאי החליט לציין את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות – עם הארת שטח הגן באור סגול, כחלק מארועי "לילה סגול".

בגן הבוטני מציינים כי "במשך שנים מהווה הגן הבוטני מקום ובית לקבוצות מגוונות מהקהילה הירושלמית. בשנה האחרונה הוקם בגן מרחב בשם "מקום לצמוח" אשר מטרתו להיות בית לתהליכים קבוצתיים וקהילות ובינהם אנשים עם מוגבלויות. בזכות היותו מרחב ירוק, בטוח ונגיש הגן מוביל תהליכים מיטיבים ותומכים ומשלב כחלק מצוות העובדים והמתנדבים שלו אנשים עם מוגבלויות. חלק מהקבוצות הרבות הפועלות בגן הינן חברים מעמותת אלוט, עמותת רעות, אנשים המתמודדים עם פוסט טראומה וכן מתנדבים מהקהילה הירושלמית".

תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני: "הגן הבוטני גאה בפסיפס האנושי הפועל יחד בגן וימשיך לפעול למען כל מי שזקוק לרוגע, שלווה ונחת".


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר