מגרש המריבה באבו תור צילום פרטי
מגרש המריבה באבו תור (צילום: פרטי)

"פועלת בסתר ולא דוברת אמת" – תושבים באבו תור זועמים על העירייה

הקמת אולם רב תכליתי על שטח של מגרש ספורט באבו תור מעורר סערה. למעלה מ-300 תושבים, שחתמו על התנגדות לתוכנית, טוענים כי העירייה מתעלמת מהם במופגן ופוגעת בדו קיום. בעירייה, מנגד, אומרים כי ״המינהל הקהילתי נתן את אישורו״, ואילו סגן ראש העיר קינג טוען: ״באנשי שמאל קיצוני״

פורסם בתאריך: 23.12.22 07:32

“בשורה לתושבי שכונת אבו תור: עיריית ירושלים תקים אולם רב תכליתי אשר ישרת את התושבים”, במילים הללו נפתחה השבוע הודעת עיריית ירושלים, הנוגעת לאישור תוכנית להקמת אולם רב תכליתי ברחוב נחשון באבו תור.

אולם למרות הפתיח המפוצץ שיצא מכיכר ספרא – עבור כ-300 מהתושבים לכל הפחות ממש לא מדובר על בשורה חיובית, יותר כמו בשורת איוב, והם חתמו על התנגדות לתוכנית להקמת האולם, תוך שהם טוענים כי ראש העיר משה ליאון ועיריית ירושלים מבצעים מחטף.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


“במשך שנתיים שעיריית ירושלים מסתירה מאיתנו, תושבי אבו טור, את תוכניותיה לבנות אולם רב תכליתי במקום מגרש הספורט המשמש את תושבי השכונה, עד שלפתע היא מודיעה כעובדה מוגמרת על הרצון לבנות”, אומרת בזעם רב תושבת אבו תור אשר מתנגדת לתוכנית בשיחה עם “כל העיר”.

“מדובר במגרש היחיד שמשמש את השכונה המשותפת אבו טור, ואם התוכנית תמומש היא תהפוך את השכונה ליחידה בכל העיר ללא מגרש ספורט”, מוסיפה אותה התושבת. “העירייה פועלת בסתר, לא דוברת אמת ורומסת את כל החוקים והרגולציות שלה עצמה”.

המתנגדים לתוכנית מקרב תושבי אבו תור טוענים, בין היתר, כי לא בוצע סקר שכונתי, לא סקר תחבורתי ולא סקר חניה כנדרש בתקנות העירייה. זאת ועוד, לטענתם, “התכנון נעשה ללא שיתוף התושבים כנהוג”.

אבו תור, כידוע, היא שכונה מעורבת אשר בתוכה חיים יהודים וערבים. המגרש הספורט אשר צפוי להיהרס במסגרת התוכנית החדשה משמש, על פי רבים מהמתנגדים, למקום מפגש בין תרבותי ובין מגזרי, שלא לומר מהווה סמל לדו קיום בשכונה המעורבת.

“זה המגרש הספורט היחידי באבו טור שיש בו פעילות רבה בבוקר, ביום ובלילה”, אומרת אחת ממובילות ההתנגדות ל”כל העיר”. “אין כאן מקומות חלופיים היכולים לתת לילדי אבו טור לשחק. זה המקום היחיד שמבוגרים יכולים לשחק בו כדורסל או שאמא ובת יכולות לשחק כדורגל או כדורסל. זה מגרש החוץ היחיד שיש בשכונה שבה מתגוררים כ-30 אלף תושבים, אז מדוע הרצון של העירייה להתעלם מאיתנו ומבקשותינו כל כך גדול?”.

מה את חושבת שהעירייה מסתירה מכם?
“יש לנו חשש שאחת הסיבות שהעירייה מתנהגת בצורה כה גסה היא שזה מקום המפגש היחידי שבו יהודים וערבים משחקים יחדיו בשכונה מעורבת. לנו התושבים, מאוד חשוב לנו לשמור על הצביון הזה ולעירייה כנראה זה מפריע. אנחנו מעוניינים לשמור על איכות החיים ועל הנכסים שלנו”.

“אני לא יודע מה מטרותיו של ראש העיר, אבל מה שבטוח שאין פה שום הגיון”, אומר תושב אחר בשכונה שכועס אף הוא על רצון העירייה לבנות, “זה יהפוך לעוד פרויקט בזבזני, בדיוק כמו מועדון הסובלנות ודומיו. אין צורך בעוד אולם עירוני, ומנגד יש צורך רב במגרש חוץ לילדי השכונה, שעתה יישארו ללא מענה כלל”.

התוכנית להקמת האולם הרב תכליתי אושרה, כאמור, ביום ראשון האחרון בוועדת התכנון המחוזית, שאליה הגיעו עשרות מהתושבים המתנגדים. לדברי התושבים, העירייה וראש העיר מתעלמים מהחוקים ומהתקנות, תוך שהם מציינים כי “ראש העיר חייב להיפגש עם נציגי תושבים אם הושגו למעלה מ-100 חתימות בנושא מסוים. אנחנו השגנו 300 כאלה ואף יותר. במקום להיפגש עם החותמים על ההתנגדות, בחר ראש העיר ליאון להיפגש עם נציגי מינהל בקעה רבתי, שאינו מייצג בכלל את השכונה שלנו ולא את האינטרס של התושבים”.

עד כמה העירייה מזלזלת בתושבי אבו תור וברגשותיהם יהיה אפשר להבין לפי הסיפור הבא: בפגישה שנערכה ביום ראשון האחרון שבה היו נוכחים תושבי השכונה, נכנס במקרה או שלא, חבר המועצה אריה קינג וגיחך לטענת תושב השכונה, ספק בקול רם, על מנת שישמעו אותו ואמר כי מדובר ב”אסיפה של שמאלנים”, לכל צחוקם של חלק מאנשי העירייה שנכחו בישיבה.

בעיריית ירושלים אומרים בתגובה: “עיריית ירושלים קיימה מספר מפגשים עם תושבי שכונת אבו תור בהשתתפות הדרג המקצועי העירוני ממגוון האגפים, אשר השיבו מפורטות לטענות שעלו מטעם התושבים. ראש העיר משה ליאון נפגש מספר פעמים עם יו”ר מינהל קהילתי בקעה רבתי, הגב’ גלית רג’ואן, ונציג המינהל הקהילתי, מר ירדן הרצברג, שנבחר בשנת 2021 בבחירות דמוקרטיות ע”י תושבי השכונה, ושניהם שיקפו את עמדת המינהל הקהילתי, התומכת בהקמת שלוחת מינהל בשכונת אבו תור.

 

 

“המבנה המיועד ייבנה בצד הדרום מערבי במגרש הספורט הקיים, כך שתתאפשר המשך פעילות ספורט שם לכל המעוניין. במקביל, תתאפשר במבנה המתוכנן פעילות ספורט רך לטובת תושבי השכונה, בפרט בימים בהם לא ניתן לקיים פעילות חוץ. מדובר במבנה רב תכליתי, שייתן מענה לתלמידי בית הספר לחינוך מיוחד “בן יהודה”, יהווה שלוחה למינהל הקהילתי לטובת פעילותו, בנוסף לפעילות בית נחמיה. האולם יישרת את כלל האוכלוסיות בשכונה ובכל הגילאים. נמשיך להשקיע בהקמת מבני ציבור ומתקני ספורט ופנאי לרווחת תושבי ירושלים כולם”.

סגן ראש העיר קינג מתייחס אף הוא לנושא ואומר ל”כל העיר”: “הופתעתי מאוד לטובה כאשר שמעתי שתושבים ומנהיגי ציבור ערבים משכונת אבו תור, אשר קיבלו פניה משמאלנים רדיקלים, להתנגד ביחד לתוכנית סירבו לשתף פעולה. אותם מנהיג ציבור ערבים סירבו לקחת חלק בקמפיין הלא מוצלח של אותם מתנגדים, שכל רצונם הוא לשמור על רכושם הפרטי ולא לדאוג לציבור”.

עוד מוסיף קינג: “הופתעתי עד מאוד שאנשים שמחשיבים את עצמם ככאלה שאכפת להם מהמדינה וממוסדות המדינה פועלים נגד בית נחמיה, אשר הוא סמל בכל הארץ לרשויות אשר מעודדות התגייסות של בני הנוער לשירות ביטחון משמעותי. מתברר שהאינטרס הצר שלהם חשוב יותר מהמפעל הציוני ומעתידה של ירושלים”.


מחפשים דירת 4 חדרים באזור אבו תור? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מזי

    כאשר ניגמרים התירוצים אצל קינג ואצל דומיו " מדובר בשמאלנים קיצוניים".
    קינג מרמה את התושבים בדיוק כמו בן גביר שהצהיר שאין לו יותר שום קשר לכהנא.
    כל יוזמה מבורכת של שיתוף פעולה ושלום מסוכלת על ידי האנשים המסוכנים האלה שמטרתם להפוך את האור לחושך.
    לא ניתן להם!!!

  2. כחחכ

    בונים מגרש ספורט חדש צמוד לביס חדש באבו טור.
    המגרש אמור לשמש את כלל הציבור שלא בזמן הפעילות בביס.
    העיקר לצעוק

  3. שירה ברויאר

    דבריו של קינג פשוט מעליבים! טוב היה עושה לו הקדיש חמש דקות כדי לקרא עשירית ממכתבי ההתנגדות של תושבי אבו תור, כדי להיווכח שלא מדובר בתושבים "שמאלנים קיצוניים" אלא באזרחים ששרתו בצה"ל חלקם ביחידות קרביות, אחרים במודיעין וכיוב', תושבים דתיים וחילוניים, המהווים דוגמא ומופת לחיים משותפים גם כשמדובר על קו התפר העירוני, עם כל המורכבויות. כולנו מעריכים את תרומתו של 'המרכז לשרות משמעותי' המתקיים בבית נחמיה בשכונה.
    התושבים חוששים מכניסתם של 40,000 בני נוער לשכונה (כפי שנכתב בתיק התורמים), שכונה שהיא בלתי נגישה ברכב ודאי באוטובוסים, שרחובותיה נעדרי מדרכות וכל ההולך בהם מסכן את עצמו. הכניסה לאולם המתוכנן נמצא ברחוב דו סטרי ללא מוצא(!), המשותף לבית ספר לחינוך מיוחד ולחניות התושבים משני צידיו….. כל זאת ידוע לעירייה שהבטיחה סקר תנועה שיעמוד לעיון התושבים אך, לא עשה דבר בעניין הזה! השמצות רגילות היום בפוליטיקה, אבל המציאות מורכבת הרבה יותר, כידוע, חבל שאין התייחסות לגופו של עניין!

  4. Bryan Oren

    Hello, My name is Bryan and I live in Abu Tor. I think it's a travesty that the migrash will be developed on. It's an incredibly important public space for the community, and on a personal level I play basketball there almost every day. What's more, it's an important space for Jews and Palestinians to engage one another and build community with one another. Additionally, I think the communication between the city, the representatives of Abu Tor, and the actual residents of Abu Tor has entirely ignored the will of our community's residents–and in doing so you have shirked your duty as public servants to represent our interests.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר