מתנדבי זק"א (צילום: דוברות זק"א)
מתנדבי זק"א (צילום: דוברות זק"א)

מזעזע: במהלך שנת 2022 – 11 בני אדם נמצאו מתים במצב ריקבון בירושלים

על פי נתוני ארגון זק"א שפורסמו הבוקר, רביעי, בשנת 2022 נמצאו ללא רוח חיים 163 אנשים עריריים וגלמודים שמתו בגפם ונמצאו במצב ריקבון לאחר ימים או שבועות. בירושלים אותרו 11 בני אדם ללא רוח חיים במהלך שנה זו

פורסם בתאריך: 30.12.22 07:41

שנת 2022 מגיעה לסיומה, ובארגון זק"א שוב מפרסמים תמונת מצב מחרידה, אודות עשרות אנשים בודדים, עריריים וגלמודים נמצאו במהלך השנה מוטלים בביתם, ימים ואפילו שבועות לאחר מותם. רובם נמצאו רק בעקבות ריח חריף שפשט מהדירה לבנין או לרחוב והציק לשכנים. חלק נוסף נמצאו בעקבות בני משפחה או חברים שנזכרו רק לאחר ימים או שבועות לבדוק בשלומם.

מהנתונים עולה כי בישראל אותרו במהלך השנה האחרונה 163 בני אדם ללא רוח חיים במצב ריקבון כאשר 11 מתוכם אותרו בירושלים. על פי הנתונים, הערים האדומות הן: חיפה, תל אביב וירושלים, שכאמור, בה נמצאו 11 מתים במצב ריקבון בשנת 2022 (לעומת 13 ב-2021).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"הנתון הקשה", מוסרים בזק"א, "אינו שונה בהרבה משנת 2021 שבו נמצאו 171 קשישים ועריריים מוטלים בביתם במצב ריקבון. גם מעבר לים טיפלו מתנדבי זק"א ב-2 גופות של ישראלים שנמצאו בביתם במצב ריקבון. רק בשבוע שעבר, נר ראשון של חנוכה, הובאו לקבורה בפראג זוג ישראלים שנמצאו לפני כחודשיים בביתם במצב ריקבון".

מתנדבי זק״א, שמגיעים לאותן דירות לטפל במקרי המוות, מתארים את המראות הקשים, הריח הנוראי, התחושה, וההרגשה למצוא בן אנוש במצב הכי שפל שיש – איבוד צלם אנוש. "אי אפשר לתאר במילים כמה תעצומות נפש צריך מתנדב זק״א בלטפל בזירה כזאת", אומרים בארגון זק"א.

מוטי בוקצין, דובר זק״א: "הלב כואב מלראות ולשמוע את הנתונים. מזעזע שזה נהפך להיות חלק מהשגרה שלנו. נמשיך להילחם בכל הכוח למען אותם קשישים וגלמודים כדי להציל את חייהם. נמשיך להוביל קמפיינים והעלאת המודעות אצל השכנים, השינוי מתחיל בידיים שלנו, מהיום תחילת שנת 2023 כל אחד ואחת שיש להם שכן או שכנה שחיים בבדידות בבקשה שימרו איתם על קשר לפחות פעם ביום וביחד נציל חיים".

 

 


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני שפכטל

    מה שמזעזע זה לעשות יחסי ציבור מהסיפור הזה. מה לעשות יש אנשים שגרים לבד וכולם כידוע מתים בסוף יאללה זקא יא אוכלי חינם קראנו השבוע איך אתם גונבים את המדינה עם דוחות פיקטיביים על מתנדבים שלא קיימים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר