אקווריום ישראל (צילום: דניאל אלוני)
אקווריום ישראל (צילום: דניאל אלוני)

לראשונה בישראל: מבצע לחשיפת שלד של הלוויתן השני בגודלו בעולם והעברתו לאקווריום ישראל בירושלים

בפרויקט משותף של אקווריום ישראל ועמותת מחמל"י, נחשף שלדו השלם של אחד הלוויתנים הגדולים ביותר בעולם שנסחפו לחופי ישראל בשלושת העשורים החולפים. השלד המלא יהפוך לתצוגת קבע באקווריום הירושלמי בגן החיות התנ"כי. ההשקה צפויה בשנה הקרובה

פורסם בתאריך: 4.6.23 15:27

אקווריום ישראל חבר לאחרונה לעמותת מחמל"י (מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימים בישראל) ויחד יצאו בפרויקט משותף – הצבת שלד לוויתן מצוי באורך 17 מטר – אורכו של אוטובוס כפול. השלד יוצב באקווריום ישראל, במטרה להציג למבקרי האקווריום גם את היונקים הימיים החיים במימי הים התיכון וההשפעה שיש לבני האדם על אורח חייהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הלוויתן, שנסחף לחוף ניצנים בפברואר 2021 כשהוא ללא רוח חיים, נקבר על-ידי ארגון מחמל"י ובשיתוף רשות הטבע והגנים, בחולות שמורת הטבע במקום. לפני כשנה החלו צוותי אקווריום ישראל ועמותת מחמל"י בהכנות הנדרשות על מנת לצאת בפרויקט הייחודי, לחשיפת עצמותיו של הלוויתן והבאתו לתצוגה באקווריום ישראל.

ל"כל העיר" נמסר כי "בתיאום וליווי מלא של רשות הטבע והגנים, יצאו לדרך פעולות חשיפת העצמות, בהן לקחו חלק צוותים מגן החיות התנ"כי, אקווריום ישראל ומתנדבי ארגון מחמל"י. בתום יומיים של עבודה מאומצת נחשף שלדו של הלוויתן. העצמות שנארזו בקפידה, הועברו לאקווריום ישראל שם יעברו בתקופה הקרובה טיפול במטרה לנקותן ולשמרן".

 

 

עם תום הליך הטיפול בעצמות ושיחזור השלד, יוצג הלוויתן בתצוגת קבע ייחודית שתאפשר למבקרים הזדמנות לצפות ביונק הימי העצום הזה מקרוב ולקבל הבנה עמוקה יותר על הסביבה הימית באזורנו.

"הלוויתן הזכר הבוגר, שזכה לשם "סנדי", על-שם סנדי גוטסמן, שחזונו ונדיבותו הובילו להקמת האקווריום בירושלים, אותו חנך בשנת 2017, הוא ממין לוויתן מצוי", עוד נמסר. "מדובר במין הלוויתן השני בגודלו בעולם, שמשקלו מגיע ל-70 טון ועשוי להאריך ימים מעל ל-100 שנה. פרטים צעירים ממין זה מגיעים לאזורנו לעיתים נדירות, לרוב כבודדים או בלהקות קטנות. הלוויתן המצוי מסוגל לצלול לעומק של עד 600 מטר למשך כרבע שעה וגובה רסס הנשיפה שלו מגיע ל-6 מ'! עקב ציד מתמשך בעבר, אוכלוסייתו הים-תיכונית מוגדרת כ 'עתידה בסכנה' על ידי האיחוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN)".

יצוין כי אקווריום ישראל, ע"ש משפחת גוטסמן, הינו האקווריום הראשון בישראל וממוקם בצמוד לגן החיות התנ"כי בעיר. האקווריום עוסק בשימור בתי הגידול בסביבה הימית בישראל, נושא המהווה את האתגר העכשווי של שמירת הטבע בישראל. האקווריום הוקם בהתאם להמלצות התוכנית הלאומית לשמירת המגוון הביולוגי בישראל. המלצות אלה מדגישות את הצורך הדחוף והמידי בשימור הסביבה הימית בישראל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר