אופיר אנגל (צילום: אלבום משפחתי)
אופיר אנגל (צילום: אלבום משפחתי)

"מה שהחמאס עושה לנו זו פשוט אלימות פסיכולוגית, התעללות – אנחנו עוברים גיהנום"

אופיר אנגל בן ה-17 מרמת רחל עומד בקריטריונים שעליהם מדובר בעסקה לשחרור חלק מהחטופים בעזה. ברקע הדיווחים על עיכובים כאלה ואחרים בסגירת העסקה, דודתו של אופיר, יעל אנגל לי'צי', מבקשת: "היינו רוצים שבכלי התקשורת יתנו פחות פרטים שגורמים לסערת רגשות". BringThemHomeNow#

פורסם בתאריך: 23.11.23 11:55

ברקע העיכובים בסגירת העסקה לשחרור החטופים, ולאחר כחודש וחצי של ייסורים, משפחתו של אופיר אנגל, הנער בן ה-17 מרמת רחל שנחטף בשבת הארורה של ה-7/10 לעזה, ממתינה, כמו כל משפחות החטופים, לבשורות. 48 ימים חלפו מאז שאופיר נחטף מבית משפחת חברתו בקיבוץ בארי. 48 ימים שבהם הוריו ובני משפחתו האחרים לא יודעים מה קורה איתו. יש להם הרבה תקווה אבל אין לאף אחד מושג היכן הוא מוחזק, באילו תנאים, מה מצבו הבריאות ואפילו לא אם הוא בין החיים.

בימים האחרונים, כידוע, מרחפת באוויר עסקה לשחרור חלק מהחטופים. אופיר, בן 17 כאמור, נכלל בקריטריונים לשחרור במסגרת העסקה הזו ובני משפחתו מקווים לקבל את הטלפון שמבשר על שחרורו.

עד שזה יקרה, בדיוק כמו ב-48 הימים מאז השבת השחורה, הם עוברים גיהנום. "מה שהחמאס עושה לנו זו פשוט אלימות פסיכולוגית, התעללות – אנחנו עוברים גיהנום", אומרת יעל אנגל ליצ'י, דודתו של אופיר.

לאנגל ליצ'י יש גם בקשה לתקשורת הישראלית – פחות פרטים, פחות התעסקות בעסקה. "ההתעסקות בזה עושה רע, והיינו רוצים שבכלי התקשורת יתנו פחות פרטים שגורמים לסערת רגשות מטלטלת לבני המשפחה, ואנחנו עוד משפחה שמצפה לראות את אופיר בעסקה. ביקשתי מכתבים שירחמו עלינו.

"אני מבינה את הרצון בצריכת חדשות, אני מבינה שיש חדשות, שיש חופש ביטוי ושלציבור יש זכות לדעת – אבל ההתעסקות בזה עושה לנו, המשפחות, רע. אני לא רוצה לחשוב מה עובר על משפחות אחרות, אלו שיקיריהן לא בעסקה. זה פשוט נורא. אופיר נחטף ביחד עם אבא של חברתו, ואני רק מדמיינת מה מרגישות כעת הבנות שלו, שיודעות שזה יכול לקחת זמן. אני לא אפסיק להילחם עד שכולם יחזרו הביתה, כי אנחנו יודעים מה כל משפחה עוברת, סיטואציה שאי אפשר לדמיין בכלל".

 

 

אתם לוקחים בחשבון אפשרות שאופיר לא ישוחרר בעסקה הקרובה? שהוא מאלה שלא נמצאים בידי החמאס כפי שנטען?
"זו תהיה עוגמת נפש מטורפת אם אופיר לא יחזור. זו התעללות רגשית, גם ככה אין לנו אוויר. אנחנו לא יודעים מה מצבו ואיפה הוא מוחזק, יש פרטים שגורמים לנו להרגיע רע".



כידוע, כפי שפורסם, עסקת החטופים המתגבשת כוללת שחרור 50 חטופים ישראלים – ילדים ובני נוער עד גיל 18 ונשים שאינן חיילות בכל הגילאים. יצוין כי על פי הידוע לישראל – בעזה מוחזקים 98 ילדים ונשים (שאינן חיילות), בהם 40 עד גיל 18. עוד דווח כי החמאס טוען כי ידוע לו על מקום הימצאם של 30 מתוך 40 הילדים, ובמסגרת העסקה המתגבשת ישחוררו אותם 30 ילדים בנוסף ל-20 נשים – אימהות הילדים ואחרות. בזמן הפסקת האש, כך על פי העסקה, יפעל החמאס לאתר את מיקומם של הילדים ובני הנוער הנוספים, ואז הם עשויים להשתחרר בתמורה לימי הפוגה נוספים ושחרור מחבלים מהכלא הישראלי.

עוד כוללת העסקה, ביקורים של הצלב האדום אצל כלל החטופים שיישארו בשבי, והעברת האינפורמציה על מצבם הבריאותי לישראל. בעסקה סעיפים נוספים הקשורים להפסקת האש ברצועת עזה.

כך או כך, אחרי שכבר היו דיווחים על התחלת שחרור חטופים במהלך היום, חמישי, אמש בשעות הלילה המאוחרות התקבלה הודעה שלא יהיו שחרורים לפני יום שישי (ואולי אף מעבר לכך).

BringThemHomeNow#

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר