הפגנת תושבי עין כרם (צילום: יח"צ)
הפגנת תושבי עין כרם (צילום: יח"צ)

וידאו – תושבי עין כרם מחריפים את המאבק נגד בניית קו המים החדש

תושבי עין כרם מתנגדים לתוכנית להעביר את קו המים החדש לירושלים בוואדי עין כרם - "הפרנסה והנוף היפה יימחקו מהמפה", הגיחון: "קשובים לתושבים"

פורסם בתאריך: 17.4.18 08:19

תושבי שכונת עין כרם נגד התוואי המתוכנן של קו המים החמישי לירושלים: התושבים הפגינו בתחילת השבוע מול משרדי חברת הגיחון, במחאה על כוונתה להניח את קו המים החדש לעיר דרך ואדי התימנים, הוא ואדי עין כרם. על פי התכנון יעבור הקו החדש מתחנת השאיבה של 'מקורות' בנחל שורק, דרך ועדי עין כרם ועד לשכונת בית וגן. לטענת התושבים, העבודות יכללו העברת צינור בקוטר של 1.5 מטרים וחציבה ברוחב עשרה מטרים, להכנסת הצינור אל תוך האדמה.




רועי שר, מראשי המאבק בתוכנית: "הבתים שלנו רחוקים מטרים ספורים מנתיב החפירה הצפוי. המאבק שלנו נועד לשנות את ההחלטה ולהסיט את תוואי צינור המים לאחד הנתיבים האחרים שנבחנו – בנחל רבידה או לאורך כביש 16 – שהם נתיבים לא מאוכלסים. ואדי התימנים נחשב לאזור פסטורלי יפהפה עם נוף, תרבות ומורשת ייחודיים. באזור מבקרים רבבות אנשים בשנה, והוא כולל טראסות עתיקות, עצים עתיקים ובוסתנים. פרנסת תושבי המקום והנוף הציורי הייחודי הזה יימחקו מנופה של ירושלים בעקבות העבודות. אנחנו איתנים בדעתנו ונחושים שלא לאפשר לקו המים הזה לעבור בוואדי עין כרם, גם אם נצטרך לשכב פיזית בקו הנחל".

ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)

ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)

ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)

ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)

יונתן שקד, יו"ר ועד עין כרם ואדריכל במקצועו: "תושבי העמק היו האחרונים שעימם תואמו התוכניות והעבודות. הן תואמו עם קק"ל, עם רשות הטבע והגנים, עם החברה להגנת הטבע ועם גופים אחרים, לבד מהתושבים עצמם, שדעתם נשמעה רק לאחר שהתכניות כבר היו עובדה בשטח".

לדברי שקד, החציבה בעמק התימנים היתה אמורה להיות החלופה השנייה. "האופציה הראשונה היתה נחל רבידה, אבל כיוון הטיפול בכל התשתיות בנחל יעלה המון כסף, ולכן העדיפו את החלופה הזולה – לחצוב בעמק התימנים דרך שכונת מגורים". לדבריו, ישנן עוד שתי חלופות לפחות להעברת קו המים, כולל מנהוּר מלא של הקו באופן שלא יפְגע בסביבה וימנע נזק אפשרי למבנים קיימים.

הפגנת תושבי עין כרם (צילום: יח"צ)

הפגנת תושבי עין כרם (צילום: יח"צ)

ענת בן דוד, תושבת עין כרם שמתגוררת סמוך לוואדי, מוסיפה: "מדובר באבסורד גדול. במסגרת תוכנית 2618 הוכרזו השוליים הירוקים של עין כרם – עמק התימנים ו-ואדי המעיין – כ'שטח ירוק' שצריך לשמור עליו מכל משמר. לכן תושבי הוואדי לא יכולים, למשל, לשפץ את המטבח שלהם או לבנות ממ"ד, הכל על מנת להגן על הנוף הטבעי. איך ייתכן שאנחנו לא יכולים לשפץ בית, אבל חציבה שתהרוס נחל שלם מתאפשרת?".

מחברת הגיחון נמסר בתגובה: "תכנון קו המים החמישי לירושלים התבצע על ידי חברת מקורות ואנשי המקצוע שלה בשיתוף חברת הגיחון, שדואגת כי כל תושבי ירושלים והסביבה יקבלו לבתיהם מים איכותיים בצורה המיטבית ביותר. אנשי המקצוע שתכננו את הנחת הקו עשו לילות כימים והתחשבו בכל הגורמים שעמדו על הפרק, כולל העלויות, מסגרת מבצע מיוחד זה. כנהוג בחברת הגיחון, שמקפידה להיות קשובה לתושבים, נקבעה פגישה לשבוע הבא, ביוזמת מ"מ מנכ"ל הגיחון, אלי כהן, עם ועד תושבי השכונה, כדי להאזין לבקשותיהם. למרות כל זאת בחרה קבוצה מתוך תושבי השכונה להפגין כנגד החברה ולפנות לתקשורת. חברת הגיחון תמשיך במגעים עם ועד תושבי השכונה, תסכים לסיור בשטח על מנת להגיע לפתרון שייקח בחשבון את תנאי השטח ואת עלויות הפרויקט, ותמלא את מחויבויותיה לצרכנים, על הצד הטוב ביותר, ללא קשר להפגנות ולמחאות אלא מתוך הראייה המקצועית הטובה ביותר. זה המקום לציין כי העבודות יחלו רק בסוף שנת 2018 ולקראת תחילת שנת 2019".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מלא יאמן. הופכים את עין כרם לצבר תשתיות ומחנות צבא.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר