שכונת גילה (צילום: אמיל סלמן)
שכונת גילה (צילום: אמיל סלמן)

"השמשות שלי רועדות". צופרי השבת בגילה: שוב תלונות על מפגע רעש

תושבים בגילה שוב מתלוננים על עוצמת הרעש הגבוהה מהרמקולים המבשרים על כניסת השבת. העירייה: "ככל שימצאו עבירות על החוק ינקטו צעדים אכיפתיים בהתאם לדין"

פורסם בתאריך: 22.8.18 08:52

שוב עולות תלונות על מפגע רעש של הצופרים המכריזים על כניסת השבת בגילה. כזכור, בשנה שעברה התלוננו תושבים על עוצמת הרעש של הרמקולים לפני כניסת שבת, עקב כך בהתערבות העירייה הוחלשה עוצמת הצופרים. אולם, בשבועות האחרונים שוב הוגברה עוצמת הרמקולים. "זה כבר בלתי נסבל", מספרת ל"כל העיר" תושבת המתגוררת סמוך לרחוב המור בשכונת גילה". "זמן הצופרים מתחיל כ-20 דקות לפני כניסת שבת ועד ממש סמוך לזמן כניסת השבת. זה מגיע לרמה שהשמשות שלי רועדות, רמת הווליום עולה משבוע לשבוע, ואנחנו סובלים".



התושבת מספרת כי היא פנתה לכל גורם אפשר, כולל ללשכת מבקרת העירייה, ולדבריה "אין מענה. פנינו גם למשרד להגנת הסביבה, וקיבלנו אף דוח שמוכיח כי רמת הדציבלים אסורה לפי החוק. פנינו למשטרה שהבטיחו שיטפלו, אבל אף גורם לא פועל נגד עוצמת הרמקולים".

תושב אחר מוסיף ומתאר: "הבית שלי ממוקם ממש מול הרמקולים. זה פוגע בי, אני גר בגילה ה' וסובל מזה מדי שישי. יותר מזה – יש לי שכנים מאוד מבוגרים, כבני 80 , שהווליום החזק פוגע בהם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התלונה התקבלה ובוצעו הליכי אכיפה על ידי העירייה. הנושא נבדק באופן שוטף על ידי גורמי האכיפה, וככל שימצאו עבירות על החוק ינקטו צעדים אכיפתיים בהתאם לדין".

ממבקרת העירייה נמסר בתגובה: "הפניות של המתלוננת התקבלו וטופלו מול המחלקה לאיכות הסביבה ואגף האכיפה והשיטור העירוני. בחודש מרץ בוצעה פעילות אכיפה בשכונה ומאז התלונה נמצאת במעקב, ועל כן לא נשלחה תשובה מסכמת בכתב. המתלוננת עודכנה בעל פה מספר פעמים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. בא לי שוב להגיב מה הבעיה עם זה? מאיר גילה

    ומה עם הרמקולים של המואזין שמעירים אותנו ב4 בבוקר וחמש פעמים ביום? זה בסדר? אבל פעם בשבוע בשעה סבירה ביותר ולמשך 2 דקות צפירה שמזכירה לנו שאנו יהודים שמחכים בגעגוע לשבת, זאת הבעיה שלכם עיוורים שאתם.

  2. אהרון

    אתה מתכוון 20 דקות ורמקול מול החלון לעומת מואזין שנמצא 500 מטר ועושה פחות רעש

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שימו מוזיקה ישראלית באותם דציבלים תחזירו באותה המטבע כך כתוב וכך יהיה איראן זה כאן רק בישראל החשוכה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן ראוי שיהיו הרמקולים אבל לזמן קצר ובעוצמה סבירה. שמעתי את הרמקולים בגבעת שאול ואכן זה מטריד.

  5. עד

    רמקולים דורשים חשמל. ניתוק הכבל ישתיק את הרמקולים… נסו ותיווכחו. ניתוק בשבת יהיה יעיל במיוחד.

  6. תושבת גילה לשעבר

    קשקוש – דקה של צפירה שכבר התרגלו אליה לעומת תשעה מואזינים שקוראים בכריזה ולא תמיד במתואם חמש פעמים ביום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר