הגן המלכותי בירושלים (צילום: ששון תירם/באדיבות הקרן לירושלים)
הגן המלכותי בירושלים (צילום: ששון תירם/באדיבות הקרן לירושלים)

גן הפעמון: נפתח מתחם חדש – 'הגן המלכותי'

בגן שישה פסלים של דמויות מלכותיות, וכן ספסלים בצורת כתרים. הגן הוקם על ידי הקרן לירושלים בעלות כוללת של כמיליון וחצי שקלים

פורסם בתאריך: 14.10.18 11:03

גן במראה לא שגרתי נחנך בשבוע שעבר בחלקו הצפוני של גן הפעמון: 'הגן המלכותי', ובו שישה פסלים בהשראת דמויות מלכותיות, לצד ספסלים בצורת כתרים. שני הפסלים המרכזיים בו עתידים למשוך את עינו של כל עובר אורח: אלו פסלים של נסיך ונסיכה, בגובה ארבעה מטרים, שעליהם אף יוכלו ילדים לטפס – ולגלוש במורד השמלה והגלימה. את הפסלים עיצבה האומנית הירושלמית סו אלה.



הגן המיוחד הוקם בעלות כוללת של כמיליון וחצי שקלים, הודות לתרומה של קבוצת נוצרים מהפיליפינים, שביקשו להמשיך בדרכו של מייסד הכנסייה שלהם, הרברט ארמסטרונג, שתרם ב-1976 כספים להקמתו של גן המשחקים הראשון בגן הפעמון. את התרומה העביר ארמסטרונג הודות לקשר קרוב עם ראש העיר דאז, טדי קולק, והוא נחנך ב-1978.

עתה, 40 שנה אחרי, ביקשו אותם נוצרים לתרום לפיתוחו של אותו גן. אנשי הקרן לירושלים, שמקדמים את פיתוח גן הפעמון כולו, הציעו לתורמים להשקיע את הכסף בהקמת גן משחקים לא סטנדרטי, שישתלב בתוכנית השדרוג הכוללת שעובר המקום. התורמים הסכימו לכך, תרמו את הכסף, ואף הגיעו לטקס החנוכה במשלחת שמנתה 70 איש.

במהלך הטקס הטמינו ילדים ירושלמים באדמה 'קפסולת זמן' ובתוכה מכתבים שכתבו לילדי ירושלים אשר יפתחו את הקפסולה בעוד 50 שנה. בין השאר איחלו הילדים לילדי העתיד שייהנו ממכוניות מעופפות שיפחיתו את הפקקים בעיר, שהעיר שלהם תהיה מלאה בגני משחקים ובשטחים ירוקים וכמובן – שישרור בה שלום.

הגן המלכותי בירושלים (צילום: ששון תירם/באדיבות הקרן לירושלים)

ענת צור, מנכ"לית הקרן לירושלים, אמרה כי הקרן הקימה ב-50 השנים האחרונות עשרות גנים ופארקים ברחבי העיר. "גם היום קיימים תורמים המעוניינים לפַתח את השטחים הפתוחים בעיר, לשדרג גני משחקים ולהנגיש אותם לאנשים עם מוגבלויות", אומרת צור. "אנו מודים לתורמים מהפיליפינים שהתגייסו לטובת פיתוח נוסף בגן הפעמון, המשרת את כלל אוכלוסיות העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר