בלוני תבערה בעמק רפאים, עין כרם, גילה ובעמק המצלבה (צילום: דוברות המשטרה)
בלוני תבערה בעמק רפאים, עין כרם, גילה ובעמק המצלבה (צילום: דוברות המשטרה)

דאגה גדולה מגל בלוני התבערה בירושלים: 3 אירועים ב-4 ימים

בשבוע שעבר נחתו בלוני תבערה בעמק רפאים, בעמק המצלבה ובעין כרם. גורם בכיר במשטרת ירושלים ל"כל העיר": "אנו יוצאים מנקודת הנחה כי הבלונים מגיעים מהכפרים הסמוכים - צה"ל אחראי על הביטחון באזורים אלו, והוא מטפל בעניין"

פורסם בתאריך: 15.10.18 09:05

בשבוע שעבר נחתו בירושלים מספר בלוני תבערה – מאין הם מגיעים וכיצד כוחות הביטחון מטפלים בעניין? גורמים בכירים במשטרת ירושלים מציינים בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו עוד לא יודעים מאין מגעים בלוני התבערה. אנו מעניקים את הטיפול בבלונים עצמם לאחר שהם נוחתים על הקרקע. אנחנו לא רוצים לצאת בהצהרות, אך אנו יוצאים מנקודת הנחה כי הבלונים מגיעים מהכפרים הסמוכים – צה"ל אחראי על הביטחון באזורים אלו, והוא מטפל בעניין. אנחנו מטפלים בבלונים לאחר שנחתו בשטח ישראל  – לדוגמא הנגשת חבלנים והענקת הנחיות קונקרטיות למקרה שאדם נתקל בבלון תבערה, יש להיצמד להנחיות הזהירות אותם פרסמנו בהודעות המשטרה. לפרטים נוספים יש לפנות  לצה"ל".

בדובר צה"ל סירבו להתייחס לשאלות "כל העיר" הנוגעות לפעילותם בשטחים, שמהם לפי החשד מגיעים בלוני התבערה, ומסרו הבוקר, שני, כי "מבדיקת דובר צה"ל עלה כי כל הטיפול של נושא בלוני התבערה חונה תחת משטרת ישראל, הם דואגים לנטרל את הבלונים".



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" במהלך השבוע שעבר התגלו על ידי עוברי אורח בלוני תבערה במספר מקומות שונים בירושלים. ביום רביעי, 10.10.18, נחת בלון תבערה באתר בנייה בעמק רפאים, שבמושבה הגרמנית. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בחקירת במקרה. למחרת , יום חמישי, 11.10.18, התגלה בשעות הבוקר בלון נוסף באזור עמק המצלבה על ידי עוברת אורח. ובשבת, בפעם השלישית השבוע, התגלה בשכונת עין כרם שוב על ידי עובר אורח בלון תבערה. באף מהמקרים לא נגרם נזק לאדם ולרכוש.


שרידי בלון התבערה שנמצאו בעמק רפאים (צילום: דוברות המשטרה)

שרידי בלון התבערה שנמצאו בעמק רפאים (צילום: דוברות המשטרה)

בלון התבערה שאותר בעמק המצלבה (צילום: דוברות המשטרה)

שרידי בלון התבערה שאותרו בעמק המצלבה (צילום: דוברות המשטרה)


כמו כן, לפני שלושה חודשים, ביום שישי 20.7.18, התגלה בלון תבערה בגילה – מדובר היה בלון לבן, שאליו מחובר באמצעות חוט בד הספוג בחומר דליק ואליו גפרורים וחוטי חשמל. הבלון נחת בחצר בית בשכונת גילה. חבלני משטרת ירושלים הוזעקו לחצר הבית – ולקחו את הבלון לבדיקה.


בלון התבערה שנחת בגילה (צילום: דוברות המשטרה)

בלון התבערה שנחת בגילה (צילום: דוברות המשטרה)


בעיריית ירושלים מוסרים כי נפתחה חקירה בנושא הבלונים, וכי אגף החירום וביטחון בעירייה פועלים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה, ומתקיימים תדרוכים בהתאם. "הנושא באחריות המשטרה, אכן דווח לאגף חרום וביטחון בעירייה על מספר אירועים בהם התגלו שרידים של בלוני תבערה באזור ירושלים", נמסר מהעירייה, "וכפי שפורסם בהרחבה גם באזורים אחרים בארץ. אגף חרום וביטחון בעירייה פועל בתיאום מלא עם המשטרה ומסייע בידה ככל שנדרש וקציני הביטחון תודרכו בהתאם. משטרת ישראל אספה את שרידי הבלונים ונפתחה חקירה ונבדקים כל ההיבטים כולל מהיכן הגיעו הבלונים לאזור ירושלים".

ממשרד הביטחון נמסר השבוע ל"כל העיר": "יש לפנות לדובר צה"ל".

במשטרת ירושלים קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו – עפיפונים ובלונים, העלולים להכיל בקרבם חומר נפץ ו/או חומרי בערה העלולים לסכן את שלום הציבור. כמו כן, בכל איתור של חפץ חשוד יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ולהותיר את הטיפול בחפץ החשוד לשוטרי וחבלני משטרת ישראל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אמת לאמיתה

    תפסיקו לחלל שבת בירושלים. מאז שהכרזתם מלחמה על השבת פרצו הבלונים.

  2. ירושלמי

    ונתניהו עסוק במו"מ עם חמאס תחת אש. תכל'ס הוא עוקף את זהבה גלאון משמאל.

  3. חרד לעיר

    תירוצים של תירוצים ירושלים כבושה על ידי הדתיים שני מועמדיד אין להם קשר לעיר ושנים אחד חרדי השני חופשי ולא בלונים צריך מועמד ירושלמי שיש לא זיכה לעיר ולא זיכה לכסף(משה לאון) או איזה רוסי זכה פוליטית גרדה . רק אחד שיאחד את הירושלמים ולא כובשי שכונות (דתיים) אשר הורסים כל טוב שבנו בעיר צריך עיר נקיה תעסוקה ודיור לכולם מקום בילוי ולא רק בתי כנסת או בתי ספר לחרדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר