חגיגות הסילבסטר והנובי גוד (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

חגיגות הנובי גוד והסילבסטר בירושלים: אלפי ערכות לגילוי סם אונס חולקו במקומות הבילוי בעיר

חגיגות השנה החדשה 2019 בירושלים: אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב התפרסו במקומות הבילוי בעיר; שוטרי תנועה הקימו מחסומים בכבישים ועצרו נהגים לבדיקות אלכוהול; ערכות לגילוי סם אונס חולקו בכיכר ציון, במתחם התחנה ובתלפיות 

פורסם בתאריך: 31.12.18 18:29

הלילה, צפויות להתקיים ברחבי ירושלים חגיגות השנה החדשה – 2019. אלפי מבלים צפויים לפקוד את מקומות הבילוי בירושלים. לקראת אירועי חג הסילבסטר והנובי-גוד בירושלים, נערכה משטרת המחוז בכוחות מתוגברים. אלפי שוטרים יתפסו ברחבי העיר. במשטרת ירושלים מציינים כי "אלפי שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ומתנדבי המשטרה, צפויים להתפרס בצירים הראשיים, באזורי מוקדי הבילוי המרכזיים ובמקומות הומי קהל ברחבי ירושלים והעיר העתיקה, הכל במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל האזרחים ולהעניק להם שירותי משטרה מיטביים".



השנה, לראשונה, יחולקו למבלות בירושלים אלפי ערכות לגילוי סם אונס במשקאות. במשטרה מעריכים כי במהלך מסיבות הסילבסטר ייעשו ניסיונות לשימוש בסם אונס – מדובר בסם שמקהה את החושים, מטשטש וגורם לאובדן הכרה זמני ולשכחה. נשים, שנפלו קורבן, נאנסו לאחר שטושטשו על ידי הסם.

הערכה החדשה תחולק בכיכר ציון, במתחם התחנה הראשונה ובאזור התעשייה תלפיות. מדובר בערכה לשימוש דו-פעמי.

איך משתמשים בערכה?

  1. צריך לטפטף טיפה מהמשקה על נייר הערכה על המקומות שבהם כתוב A ו-B.
  2. יש לחכות שהנוזל יתייבש.
  3. אם הצבע בנקודה A הופך לכחול – הסיכוי שהחדירו למשקה שלכן סם אונס גבוה מאוד – מדובר בסכנה.
  4. אם הצבע בנקודה B הופך לוורוד- כנ"ל – הסיכוי שהחדירו למשקה שלכן סם אונס גבוה מאוד – מדובר בסכנה.
  5. הנקודות A ו-B בודקות סוגים שונים של סמי אונס, לכן חשוב מאוד לטפטף על שתי הנקודות.
  6. במשטרה מדגישים כי הערכה לא נותנת ביטחון של 100 אחוז, וכי ייתכן והיא לא תזהה סם מסוים. לכן, יש להיזהר ביתר שאת ולשתות ממשקאות שאתן יודעות בוודאות מהו מקורם, ולא לקבל בקבוק פתוח מאדם זר. בנוסף, יש להשגיח על המשקה כל העת ולגלולת עירנות להתנהגות חריגה וחשודה.

במשטרה מוסיפים ומספרים כי בצירים ובצמתים בירושלים יתפרסו עמדות לבדיקת נהגים ששותים אלכוהול. "צעירים רבים יוצאים לבלות תוך שתייה מרובה של אלכוהול", מציינים במשטרה. "נדגיש כי השילוב של שתיית אלכוהול ונהיגה – מהווה סיכון ממשי לחיי אדם וגורם מרכזי לתאונות דרכים קטלניות. משטרת ישראל תפעל לאיתור ואכיפה נחושה כנגד נהגים אלו, במטרה למנוע את התאונה הבאה ובכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום".


חגיגות הסילבסטר והנובי גוד (צילום: דוברות המשטרה)

חגיגות הסילבסטר והנובי גוד (צילום: דוברות המשטרה)


בנוסף, ימוקמו בסמוך למוקדי הבילוי נשיפונים שיאפשרו לנהגים לבדוק בעצמם את רמת האלכוהול טרם עלייתם לרכב, במטרה להביא לגילוי מוקדם ולמנוע את הסיכון הכרוך בכך.

שוטרי ומתנדבי התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בכוחות מתוגברים בצירים העירוניים, בכדי לכוון, להסדיר ולאכוף את חוקי התעבורה, בין היתר ע״י פעילות אכיפה ממוקדת, תוך שימוש במחסומים ועמדות בדיקה מדלגות כנגד נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, ובמטרה לאתר ולהוריד מהכביש נהגים השרויים בגילופין ומסכנים את שלום ציבור ואת כל משתמשי הדרך. "כלל החסימות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה", מבהירים במשטרה, "יעודכנו בזמן אמת באפליקציית Waze. מומלץ לציבור הנהגים להתעדכן ולהיערך בהתאם".


חגיגות הסילבסטר והנובי גוד (צילום: דוברות המשטרה)

חגיגות הסילבסטר והנובי גוד (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרה עוד מדגישים כי "יש לגלות ערנות בסביבתכם, וככל שעולה חשד כנגד אדם או חפץ חשוד, יש לפנות מיד למוקד החירום – מוקד 100 של משטרת ישראל. לבקשת מידע – ניתן לפנות בכל עת למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל, שמספרו – 110;  עצירת הרכב בשולי הדרך אסורה ומסוכנת ויש לעצור רק במפרצי חנייה מוסדרים או במקומות מוסדרים בלבד, למעט במקרי חירום; יש לקבוע נהג תורן טרם הבילוי, או להסתייע בתחבורה ציבורית. זכרו: אם שותים לא נוהגים; יש להקפיד על חוקי התעבורה ולהימנע משימוש בטלפונים ניידים בזמן הנהיגה או מכל היסח דעת המסכן את כלל יושבי הרכב ומהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר