המהומות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
המהומות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

על רקע המהומות בהר הבית: השיקולים הפוליטיים פוגעים ביכולת המשטרה | טור דעה

משיקולים פוליטיים, כלומר קואליציוניים, הממשלה לא רוצה להרגיז את המפלגות הערביות ובכך כובלת את ידי המשטרה מלפעול במידה הדרושה בזמן ההסלמה. מי שנפגעים הם היהודים שהופכים לכלי בגלל מלחמות פנימיות אצל הערבים | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.5.21 09:10

מראה היהודי היוצא מרכבו פצוע וזב דם בסמוך לשער האריות, אתמול, הזכיר לי נשכחות. גם אני נמלטתי מרכבי פצוע ושרוף. אך עד כאן הדמיון ומכאן והלאה השוני. כשנחלצתי לפני 35 שנה ממכוניתי בוער כלפיד, הערבים מרמאללה שהיו בסביבתי נמלטו ולא רצו לעזור לי לכבות את עצמי, היום הערבים בירושלים אחוזי אמוק של שנאה ורצח בעיניים רודפים אחרי היהודי שנמלט ממכוניתו בתוככי ירושלים. הם רצו לבצע בו לינץ' לעיני כל. מה בין אז להיום? מה בין ערבי יהודה ושומרון לערבי ירושלים וישראל?

האיבה היא אותה איבה, הכיבוש אותו כיבוש, למה אז הערבים נמלטו והיום הם רודפים ומרימים ראש?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אני מעיד על עצמי כנוגע בדבר. פציעתי בתחילת האינתיפאדה הראשונה הפכה אותי בעל כורחי לחוקר האלימות הלאומנית והדתית בחברה הערבית. הערבים שונים ומפולגים, המוסלמים שונים מהנוצרים, הערבים אזרחי ישראל שונים מהערבים ביהודה ושומרון ושניהם שונים מערביי מזרח ירושלים. הלאומניים שבערבים שונים מהערבים הדתיים ואלה שונים מ"השבבניקים" מחפשי האקשן בלי קשר.

מה ההבדל בין אז להיום בין מחוללי האינתיפאדה הראשונה שבה נפצעתי לבין מארגני המהומות של היום?

אדמות נקנו ביהודה ושומרון, נכסים נקנו במזרח ירושלים. הרובע היהודי, עיר דוד, בתים ברובע המוסלמי והנוצרי, מתחמים חדשים הוקמו – והשנאה אותה שנאה. גם בשנות כהונתי כמשנה לראש העיר ירושלים, סוף הרמדאן ויום ירושלים נפלו באותם תאריכים, אז למה המהומות התגברו השנה ולא לפני שנתיים?

אבל לא תאמינו, הפעם, הראשונה שזיהתה את שורש ההבדל בין אז להיום הייתה המשטרה, אך הפוליטיקאים של היום מונעים ממנה מלטפל באינתיפאדה הנוכחית.

במבואות ירושלים, באב אל וואד-שער הגיא, ניצבו כנופיות פורעים של אותם ימים, אבות אבותיהם של הפורעים של היום והטילו מצור על העיר. שיירות מזון הותקפו ושרידי המשוריינים ניצבים עד היום בשולי הדרך. לא רחוק משם במחלף חמד הציבה המשטרה בשבת האחרונה מחסומים שעצרו את מאות האוטובוסים על נוסעיהם אלפי ערביי ישראל מצפון הארץ שרצו להגיע לירושלים. אותם ערבים אזרחי ישראל הם לא אותם ערבי יהודה ושומרון, הם לא מי שנמלטו מלעזור לי בתחילת האינתיפאדה הם אזרחי שווי זכויות מרימי ראש.

מי הסית את אותם ערבים ישראלים לעלות אל העיר ולעורר בה מהומות? זו לא רק השנאה ליהודים, היא הייתה קיימת תמיד. אז מה קרה השנה?

האם בזמן שהמהומות שכללו גם ירי טילים אל עבר ירושלים בשיאם, יוכלו ראשי המפלגה האיסלמית, כלומר רע"ם, להיכנס לממשלה? האם בזמן שכוחות הבטחון הישראליים יורים באחיהם הערביים בירושלים, בהר הבית ובתחומי המסגד השלישי בחשיבתו לאיסלאם, האם אתם, רע"ם, תעזו להיכנס לממשלה ומבזה את קודשיכם?

המשטרה זיהתה נכון את מקור המהומות ורצתה לעצור את המסיתים מקרב ערביי ישראל, אבל הפוליטיקאים שעסוקים בהרכבת הממשלה בורחים מהכרעת הטרור. פוליטיקאים שמוכנים לשלם בשתיקה ובהוראות מבולבלות למרות הדם שנשפך. וכמה כואב שזה הדם שלנו.

הכותב הוא דב קלמנוביץ, לשעבר משנה לראש העיר ירושלים, יו"ר 'זוכרים', הפצוע הראשון באינתיפאדה הראשונה. 


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אינפורמציה

    צמרת המישטרה ומישרד המשפטים שמאלנים קיצונים המנהיגים ומטייחים את הטרור בכירים ערבים מנהלים במשרד המישפטים ובפרקליטות. מונעים מעצרים של מבצעי לינץ' ביהודים ונותנים גב חסות עצומה לטרור. לכן הצעירים לא מפחדים לא ממצמצים ובאים לרצוח יהודים בבטחון עצום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר