שכונת פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
שכונת פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

העומס על סניף הדואר הבודד בשכונת פסגת זאב הפך בלתי נסבל | טור דעה

את תושבי שכונת פסגת זאב שבה יש יותר מ-50 אלף תושבים משמש רק סניף דואר אחד. יש לפעול בנחישות להקמת סניף דואר נוסף בשכונת פסגת זאב ואף לשקול הפרטה ברשות הדואר

פורסם בתאריך: 2.8.21 14:49

אני פעיל חברתי במשך שנים רבות בתוך שכונת פסגת זאב בה אני מתגורר ומגיעים אליי תלונות שונות מצד התושבים על הבעיות השונות בשכונה והפעם הציפו אותי בנוגע לבעיית הדואר שעליה אפרט.

את תושבי שכונת פסגת זאב שבה יש יותר מ-50 אלף תושבים משמש רק סניף דואר אחד והוא בקניון הפסגה. הדואר משמש לא רק את תושבי השכונה, אלא גם את התושבים מהיישובים הסמוכים לשכונה וגם משכונת בית חנינה הסמוכה, כלומר מעבר למספר הגבוה גם כך שיש על סניף אחד בודד, יש עוד אלפי תושבים שמשתמשים בו. אפשר כבר להבין לאיזה בעיות זה גורם, אבל ברשותכם, אפרט בכל זאת:

רמת השירות ירודה מאוד והתורים הארוכים גורמים לתסכול רב אצל תושבי השכונה וגם לאלה שלא. איך ייתכן שבשכונה כל כך גדולה, מהגדולות בעיר המשמשת כאמור גם תושבים שמחוץ לה יש רק סניף דואר אחד בלבד?



בעבר היה פתרון סביר שנתן מענה לעומס הרב שיש כיום על סניף הדואר בקניון הפסגה, כאשר היו מפוזרים ברחבי השכונה עמדות לשליחת מכתבים לכל אותם התושבים ובעיקר שימשו את אלה עם בעיות הנגישות, בעיות הבריאות קשישים ועוד. משום מה מרבית עמדות אלה הוסרו וכיום יש עמדות בודדות אשר לא מפחיתות מהעומס הרב על הסניף היחיד בשכונה. יש לציין כי כאשר פניתי לגורמים האמונים על כך, התשובות שקיבלתי הייתה שבעידן של היום אפשר יותר ויותר להשתמש באינטרנט ובמחשב ובכך לחסוך בפעולות המונעות תורים ארוכים ושימוש בדואר. על פניו טיעון הגיוני, רק ששכונת פסגת זאב היא מאוד הטרוגנית ובעל גוונים שונים ואין לכלל התושבים את היכולת הפיזית והטכנית להשתמש במחשב ויש להתחשב גם בהם. יבנה חובה מדינית ואנושית לתת מענה הולם לכל סוגי האוכלוסייה ולא ליצור מצב של אשליה במתן שירותים.

 

אני מבקש מהגורמים הרלוונטיים לפעול בנחישות ובמהירות להקמת סניף דואר נוסף בשכונת פסגת זאב ואף לשקול הפרטה ברשות הדואר. בכך יהיה אפשר להשיג תחרות טובה אשר יכולה לעזור לכלל תושבי העיר בכלל. במקביל, אני חושב שטוב יעשו אם יחזירו את העמדות לשליחת המכתבים ברחבי השכונה שנתנו פתרון מענה. כולי תקווה שהנושא לא יוזנח ויגיע לאוזניים הנכונות על מנת שיפעילו בנושא באופן דחוף.

הכותב הוא רונן בן יאיר, פעיל חברתי, חבר הנהלת המנהל הקהילתי פסגת זאב בשנים 2020-2012 ומנכ"ל אגודת הסטודנטים הקריה האקדמית אונו (חרדי) ירושלים 2020-2018.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רחל

    בהר נוף היתה סוכנות דואר אחת עם 2 פקידות שלא הספיקה לכולם. ועכשיו גם אותה סוגרים ולא יהיה סניף בשכונה אלא בגבעת שאול. שכונה של מעל 20000 תושבים…

  2. זקן אחד

    למה אתה מתכוון ב"אוכלוסיה הטרוגנית" או "אין את היכולת הטכנית או הפיסית להשתמש במחשב". אם אדם עיוור אני מבין, אבל זה שאדם לא רגיל וצריך ללמוד קצת לעשות את זה, אפיל אם הוא מבוגר ואפילו לחמנא ליצלן זקןן, זה באמת לא קשה. תתפלא, אפילו חרדים יכולים להפעיל מחשב, וגם ערבים וגברים ונשים והומאים ורוסים וספרדים ופיליפינים. אנחנו ב-2021, והגיע הזמן שאנשים יבצעו פעולות כמו לשלם חשבונות באינטרנט, זה יחסוך זמן גם להם וגם למי שמחכה לדברים שחייבים בשבילהם להגיע פיסית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר