פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

פסגת זאב: מדוע לא עוצרים את הירי התועה וזיקוקי הדינור אל עבר בתי השכונה? | דעה

החיים בחלק מהרחובות בשכונת פסגת זאב הפכו בשנים האחרונות לקשים. התושבים סובלים ממטרדים שונים כמו ירי תועה לעבר בתי השכונה ורעשי זיקוקים המגיעים מהכפרים הסמוכים. לא יכול להיות שהמשטרה תתייחס לנושא כאל מצב קבוע שאינו ניתן לפתרון | טור דעה

פורסם בתאריך: 10.8.21 11:45

כפעיל חברתי אני מקבל פניות רבות לעזרה, אחת מהן היא במיגור מקרי הירי אל עבר שכונת פסגת זאב בה אני מתגורר. החיים בחלק מהרחובות בשכונה הפכו בשנים האחרונות לקשים והמקרים הרבים מטרידים את התושבים. התושבים סובלים מירי תועה, אשר מגיע לעבר הבתים והמכוניות של תושבי השכונה מהכפרים הסמוכים. בעבר הם אף פצעו מאותו "ירי תועה" ילד קטן כאשר הלך לתומו ברחוב הסמוך למקום מגוריו. ההטרדות לא מסתכמות רק בירי המגיע מכיוון הכפרים, הסובלים גם מרעש גבוה מהמואזין ובנוסף לכך גם מהעשן והריח מהשריפות המגיעות מכפרים אלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בשנים האחרונות יש תופעה קבועה שחזרה על עצמה גם השנה: עם קבלת ציוני בחינות הבגרות הפלסטיניות וסיום שנת הלימודים, החל ירי חגיגי מאסיבי של זיקוקי דינור לאורך כל הערב ושעות הלילה המאחרות שנשמעו היטב בכל השכונות הצפוניות, כולל בגבעה הצרפתית ונווה יעקב. מיותר לציין את הפגיעה המשמעותית באיכות החיים של התושבים, וזהו רק מקרה בודד מבין מקרים רבים שקורים ומהם אנחנו סובלים.

קיבלתי לא מעט פניות על כך שהירי גורם לבהלה, פחד גדול וחרדה בקרב התושבים אובדי העצות ובמיוחד הדברים אמורים לגבי ילדים קטנים, הורים מודאגים, מבוגרים בני הגיל השלישי ואף בעלי חיים מבויתים הנמצאים במצב של חוסר אונים.

פניתי בעבר וכן גם בימים האחרונים לגורמים הרלוונטיים השונים על מנת לפעול ולהגביר באופן נחוש יותר את הנוכחות והפסקת ירי הזיקוקים והירי התועה מהכפרים הסמוכים אל עבר בתי השכונה.

יש לכך פתרונות: כוחות הביטחון יכולים לעבור מבית לבית בפעולות גלויות או סמויות בכפרים הסמוכים, לרבות פשיטות על החנויות שמוכרות זיקוקי דינור. במקביל, להתחיל הידברות עם המוכתרים והאנשים המשפיעים בכפרים כדי למנוע את התופעה שצוברת תנופה בכל שנה יותר ויותר.

הם יכולים לחגוג בבתי קפה, מסעדות, ארוחה בבית עם המשפחה, ועוד אפשרויות רבות שלא יפגעו פיזית ונפשית בשכניהם. היכן נשמע דבר כזה שבקבלת תעודות בגרות, חתונות או כל אירוע משמח אחר – יתבצע ירי, שלא פעם נגרם פגיעה בחפים מפשע עקב ירי תועה?

אגב, בתשובה שקיבלתי מהמשטרה נאמר לי (דבר שהיה ידוע גם כך) כי הירי נובע מקיום חתונות ואירועי שמחה בכפרים הסמוכים. תשובה זו אינה מקובלת ואי אפשר להתייחס לכך כאל מצב קבוע שאינו ניתן לפתרון.

הכותב הוא רונן בן יאיר, פעיל חברתי, חבר הנהלת המנהל הקהילתי פסגת זאב בשנים 2020-2012 ומנכ"ל אגודת הסטודנטים הקריה האקדמית אונו (חרדי) ירושלים 2020-2018


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר