מרכז העיר (צילום: סיוון גיל)
מרכז העיר (צילום: סיוון גיל)

המשימה של ראש העיר הבא: ירושלים 2030

על ראש העיר הנבחר להביט קדימה ולבצע תוכנית אסטרטגית ומהפכנית, שתעצור את ההגירה השלילית מירושלים, תייצר מקומות תעסוקה ותצמצם פערים בין מזרח למערב

פורסם בתאריך: 18.10.18 23:13

איפה תהיה ירושלים בשנת 2030?

זו השאלה שראש העיר הבא של ירושלים צריך לשאול את עצמו. האתגר המשמעותי שלו יהיה להצעיד את העיר אל עידן חדש, של עיר מודרנית ואטרקטיבית לאוכלוסייה צעירה, גם חילונית.



על כתפיו של ראש העיר הבא של ירושלים מונחת המשימה הדחופה, לגבש וגם ליישם, תוכנית אסטרטגית, צופה פני העתיד: שידע בדיוק מהו חזונו לירושלים של שנת 2030, ומעבר לכך כמובן.

שישאל את עצמו מדי בוקר, כיצד הוא עוצר את ההגירה השלילית של אוכלוסייה חילונית וצעירה, כיצד הוא מייצר מקומות תעסוקה, ופועל לטובת צמצום הפערים הבלתי נסבלים בין מערב העיר לבין מזרחה. קירוב בין האוכלוסיות, ופירוק מחסומי הטינה ביניהן אינו רק סיסמה, אפשר לעשות זאת באופן מידי, באמצעות שילובם של ערביי מזרח ירושלים במשחק הפוליטי המקומי – זה יכול להתבצע גם ללא שותפותם הפעילה של ערביי מזרח ירושלים. בסוף הם יצטרפו.

מזל מועלם (צילום: פרטי)

מזל מועלם (צילום: פרטי)

בעיני, לתפקיד ראש העיר ירושלים, יש מעמד מיוחד, אולי אף יותר מכל עיר אחרת בישראל. הוא סמל לריבונות הישראלית, ושגריר שלנו בזירה הבינלאומית שהיא לעתים קרובות עוינת, בוודאי בשנה שבה שגרירות האמריקאית הועברה אליה. ראש העיר ירושלים הוא תפקיד בעל מימד לאומי מובהק, בעיר פוליטית לאומית.

העצה שלי, לראש העיר הבא: לא להיגרר אחרי היום יום, למרות הפיתוי והעומס הרב הנלווה לתפקיד, אלא להסתכל מדי בוקר מעבר לאופק, ולשאול את השאלה: איזו עיר אני רוצה להשאיר לדורות הבאים, איך אני הופך את ירושלים מעיר שהיא במידה רבה מבוזבזת, תקועה ונכשלת לעיר מתקדמת ומודרנית.

מזל מועלם, פרשנית פוליטית באתר אל-מוניטור ומגישה תוכנית בערוץ הכנסת.

*ביום ראשון הקרוב (21.10.18, בשעה 19:00, בזאפה ירושלים) מזל מועלם תנחה לצד אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP, את "העימות המרכזי של ירושלים": 5 המתמודדים על במה אחת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר