מוזיאון ארצות המקרא (צילום: מולי קאי)
מוזיאון ארצות המקרא (צילום: מולי קאי)

מוזיאון ארצות המקרא: פסטיבל הכתב הראשון בישראל

פסטיבל הכתב מהווה הזדמנות מצוינת להיזכר במקורן של האותיות העבריות - כיצד הגיעו לתצורתן כפי שמוכרת לנו כיום, מהיכן הושפעו ומהם הגלגולים שעברו, וזאת בעזרת סיורים מהנים וחווייתיים, כתבי חידה והתנסויות בזיהוי של הכתב העברי הקדום, משחקים ומשימות על שפות עתיקות, סדנאות יצירה ויריד אומנים בסוגי כתב שונים

פורסם בתאריך: 13.9.18 12:41

כתב האלפבית בו אנו משתמשים בחיי היום יום עבר גלגולים ושינויים רבים עד שהגיע לצורתו כיום. יוצרי האלפבית הראשון לפני כמעט 4000 שנה היו כנראה כנענים שקיבלו השראה מהכתב המצרי העתיק, הידוע בכינויו כתב החרטומים. כתב זה היה מורכב מתמונות של דמויות אנשים ובעלי חיים, איברי גוף, מבנים, חפצים ועוד.

כתב האלפבית כלל מאגר מוגבל של סימנים (בין 25 ל-30) וכך ציור של בית הפך לאות בי"ת וציור של יד הפך לאות יו"ד. הכנענים דיברו ניבים שונים, שכיום קשה להבחין ביניהם, ומכאן התפתחו שפות שונות וביניהן גם השפה העברית.

לאחרונה פתחו עשרות אלפי תלמידי כיתה א' את שנת הלימודים, בה הם ילמדו את האלפבית העברי על 22 האותיות המרכיבות אותו – בדפוס ובכתב, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר במקורן של האותיות העבריות – כיצד הגיעו לתצורתן כפי שמוכרת לנו כיום, מהיכן הושפעו ומהם הגלגולים שעברו.

מוזיאון ארצות המקרא (צילום: מולי קאי)

מוזיאון ארצות המקרא (צילום: מולי קאי)

בחול המועד סוכות (25-27 בספטמבר) מזמין מוזיאון ארצות המקרא את ילדי ישראל והוריהם לפסטיבל הכתב הראשון, פסטיבל שישנה את כל חוויית הקריאה והכתיבה שלנו – הורים וילד כאחד, ללא היכר.

הפסטיבל הוא חגיגה של אותיות ומילים, שיתקיים בין הגלריות ובחצר המוזיאון ויכלול סיורים מהנים וחווייתיים בעזרת כתבי חידה והתנסויות בזיהוי של הכתב העברי הקדום, משחקים ומשימות על שפות עתיקות, סדנאות יצירה ויריד אומנים בסוגי כתב שונים.

לאורך הפסטיבל ייהנו הילדים מסיורים מעניינים בהם הם יגלו כיצד ציורים וסמלים עתיקים סיפרו סיפורים, גלגלי אבן עם חריטות שונות העבירו מסרים וחותמות מפוסלות היוו גושפנקה למסמכים בכך יכנסו לעולמם של אנשים שחיו בתקופה הקדומה.

 

עוד ייחשפו המבקרים, לעבודתו של סופר סת"ם שידגים את תהליך הכתיבה עם נוצה על קלף, ויאפשר להם לראשונה להתנסות בחריטת כתב יתדות על פני חימר וחתימה על קיר חותמות ענק בגינה. הם יכירו שפות עתיקות, את כתב ה"ערברית" הידוע, עברית קדומה, כתבים מומצאים, כתב יתדות, כתב חרטומים מצרי ועוד, ויתנסו בכתב באלפבית המצרי, הפיניקי והיהודי דרך משימות סדנאות יצירה, יריד אומנים ועוד.

זה יהיה פסטיבל הכתב הראשון בישראל אז בואו להיות הראשונים להכיר את כתבים והשפות העתיקות בהיסטוריה של ארצות המקרא.

האירוע יתקיים בחול המועד סוכות, 25-27 לספטמבר בין השעות 10:00-16:00, מחיר כניסה 32 ₪.
למנויים ולילדי כיתה א' הכניסה למוזיאון והפעילות בחינם!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר