מני מזרחי (צילום: אבי נועם)
מני מזרחי (צילום: אבי נועם)

"עליות המחירים בירושלים עדיין לא הסתיימו"

הלקוח שביקש לקנות 10 דירות בתוך שבוע, יום המכירות המטורף שבו עסקה רדפה עסקה, הלקוח הירושלמי והאם יש שכונות שבהן קשה למכור? שיחה על שוק הנדל"ן בירושלים עם המתווך מני מזרחי, בעלים ומנהל של חברת נדל"ןIN

פורסם בתאריך: 9.2.22 12:29

רזומה? מנהל ובעלים של חברת נדלןIN. עוסק בנדל"ן באופן רשמי קרוב לשני עשורים, אבל מעשית – אני מתעניין בתחום מאז היותי ילד".

מוטו? לראות את הלקוחות לפני הכל, להוביל לקוחות רק לעסקאות שמתאימות להם, לתת הרגשה מיוחדת לכל לקוח, לשתף אותו בתהליך או לחילופין לשחרר אותו מכל התהליך – לפי בחירתו.

כמה עובדים יש במשרד? המשרד מונה שני מנהלים – אני וליאת, כאשר אנחנו כבני זוג חלקנו את האחריות בנינו. בנוסף, יש לנו 10 עד 12 סוכנים – חלק שכירים וחלק פרילנסרים עם ניהול זמן עצמי ובחירה אישית של תהליכי עבודה. ישנם סוכנים שעובדים מהבית, חלק עובדים באופן נקודתי רק בתקופות מסוימות או בנכס ספציפי.

באילו שכונות אתה מתמקד? החברה מומחית בכל שכונות ירושלים. ביצענו עסקאות כמעט בכל שכונה, והפריסה שלנו רחבה במיוחד.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? אין שכונה מסוימת שבה קל או קשה יותר למכור. הקושי לא נובע משכונה אלא מנתוני דירה. למשל, קשה למכור דירה בקומה גבוהה ללא מעלית או דירת מרתף; קשה למכור דירה עם בעיות רטיבות או דירה שיש בה חריגות בניה משמעותיות.

שכונות מועדפות? גבעת משואה בחלק שפונה לנוף, קרית היובל ועיר גנים בחלק של הבתים הפרטיים, בית הכרם, קטמון הישנה, מלחה הישנה והמושבות.

מה הן העדפות של הלקוח הירושלמי? זו שאלה מורכבת מדי, אנחנו משרתים מאות לקוחות ולכל אחד העדפות וצרכים שונים. יש משקיעים, משפרי דיור ורוכשי דירה ראשונה – כל אחד בתקציב ובראיה אחרת. הבקשות הכלליות הן בדרך כלל גישה נוחה, אור ואוויר, מרפסת קטנה לכל הפחות ותכנון טוב. הלקוח הירושלמי לא חושש משיפוץ דירה אם הצרכים והדירה מסקרנת ובעלת פוטנציאל.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או בשכונות המרוחקות? לבעלי תקציב נמוך או למשפחות – עדיף בשכונות המרוחקות. אנשים מבוגרים, מבוססים, יחידים או זוגות – עדיף קרוב למרכז העיר.

טרנד חדש – דירות להשכרה לטווח ארוך, איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? זה רעיון מצוין ומבורך. היה נכון ליישם אותו בצורה רחבה יותר, כי בניה של כמה מאות דירות הינה שולית ביחס לשוק. נכון יהיה ליישם את זה בפרויקטים של פינוי בינוי – לחייב את היזמים להקצות 25 אחוז מסך הדירות למטרת השכרה, והעיריה תיתן הנחות בהיטלי השבחה בתמורה. אין דרך אחרת לייצר עשרות אלפי דירות להשכרה, ללא הטבות מס והקצאה מראש.

למכור או לקנות דירה אפשר לבד, למה חשוב לשכור שירותי מתווך? יש לי תשובה ארוכה ומנומקת שיכולה להתפרס על מספר עמודים. לעצם העניין – קניה או מכירת דירה זו הפעולה הכלכלית המשמעותית ביותר בחיים, טעות של קונה/מוכר לא מימון יכולה לעלות בנזק של מאות אלפי שקלים, וגם אפשר לפעמים להחמיץ הזדמנויות שלא יחזרו. עבודת התיווך היא "פיקוח נפש כלכלי". המתווך הוא גם יועץ, גם מגשר, גם זמין ופעיל לאורך כל היום עבור הלקוחות. באמצעות המתווך, דירה מטופלת על ידי עשרות מומחים בשיתוף פעולה, בפרט באמצעות לשכת המתווכים שמעודדת אתיקה מקצועית. חשוב לבחור מתווך לפי 3 קריטריונים עיקריים: ניסיון, רעב להצלחה, זמינות.

מתחרים? בירושלים יש עשרות מתווכים, שהייתי בוחר לעבוד איתם. תחרות באופן כללי תורמת לענף ויוצרת מצוינות ותורמת ערך מוסף ללקוחות. שיתופי הפעולה בירושלים הם בזכות הוותיקים, שהקימו לשכה מאוגדת לפני למעלה מ-20 שנה ובכך יצרו משפחה מקצועית ומעטפת רחבה. הכוח והעוצמה של השיתוף העסקי הביא לקיצור הזמן ומקסום התהליך. אנחנו ביצענו מאות עסקאות שיתוף בכל רחבי ירושלים וזה בונוס גדול מאוד עבור הלקוחות.

כסף? מתווכים שאפתנים מרוויחים משכורות מכובדות, הטובים ביותר מרוויחים סכומי כסף משמעותיים, ובצדק רב. הלקוחות מקבלים ערכים מוספים רבים משירות של מתווך מצוין. בכל אופן, מה שמניע מתווך שאפתן ומצליח זה פחות הכסף אלא האהבה, האתגר והסיפוק, כי אנחנו כל יום רואים נכס חדש ומכירים עולמות חדשים. זה מקצוע שמתאהבים בו, והוא זורם בדם כל היום.

בילוי מועדף? טיולים בארץ המקסימה שלנו, בכל חלקיה. הליכה בחוף הים, מסעדות בשריות, קריאה, סרטים. אני אוהב לבלות עם המשפחה, אבל הכי כיף לי בעולם זה בילוי זוגי ושקט עם אשתי המיוחדת, ליאת.

עסקה שלא תשכח? היה לנו במשרד ימים גדולים במיוחד, עשינו דברים משמעותיים, אך יש יום אחד שלא אשכח לעולם – בחודש יולי לפני 6 שנים – מכרנו 5 דירות בזו אחר זו. הצלחנו לקבץ ל-5 שעות רצופות, 10 משפחות מאושרות.

לקוח סלב? נתנו שירות אישי להרבה מאוד אנשים מוכרים. אנחנו לא נציין לקוח מסוים וגם לא מוכנים לדרג לקוחות בגלל שהם מוכרים יותר או פחות.

לקוח מיוחד במינו? לקוחות שקרובים לגיל 100, לקוחות עם מוגבלויות, משפחות עם יותר מעשרה ילדים.

 

 

הבקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח? יש לנו לקוחות שעשו איתנו מספר עסקאות לא מבוטל, אבל הבקשה הכי מוזרה היתה של משקיע לפני מספר שנים שביקש לקנות תוך שבוע 10 דירות. הצלחנו לאתר עבורו רק 3.

ההזדמנויות של ירושלים? כמאמר השיר – 'ירושלים של זהב'. כל מי שמצליח לרכוש דירה בעיר היפה והמיוחדת בעולם זכה בהזדמנות גדולה. ירושלים מבוקשת מאוד ותמשיך לצמוח ולגדול גם בגלל ביקושים מצד משקיעים, גם תושבי חוץ, וגם המגזר החרדי מאוד אוהב את ירושלים. יש בירושלים בתים היסטוריים, בניה מתקופת המנדט ונכסים שאין להם ערך. למי שמחפש הזדמנות אז יש לפעמים בתים קטנים עם תב"ע מאוד נדיבה שלא נוצלה, רק צריך לאתר את הנכסים האלה.

בועה? עליות המחירים בירושלים עוד לא הסתיימו. השיכונים שנהרסים ובמקומם נבנים מגדלים מכפילים את ערך הנכסים, וקיימת השלכה על כלל ירושלים. בנוסף, הפיתוח העצום ב-5 שנים האחרונות לצד מקומות בילוי ותרבות, ותעסוקה הולכת וצומחת, ימשיכו את עליות המחירים. בשכונות המעטפת כדוגמת ארמון הנציב, גילה והר חומה – יהיו עליות משמעותיות יותר בגלל תמחור שעדיין נמצא בחסר, וגם מגרשים שהולכים ומתמעטים יזכו לעליות מחירים דרסטיות בגלל ההיצע הנמוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר