זיו אריה, שי אהרון (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים, דאפי ספונר, באדיבות katamon.co.il)
זיו אריה, שי אהרון (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים, דאפי ספונר, באדיבות katamon.co.il)

דעה | זיו אריה צריך לפנות את מקומו – אין זמן אחר

אם בהפועל עוד חולמים על עלייה, שי אהרון צריך להביא מאמן בכיר, דמות של מנהיג, כי עם זיו אריה נדמה שזה כבר לא יקרה

פורסם בתאריך: 11.11.20 11:42

ביום שישי האחרון בראיון עם שי אהרון, המנהל המקצועי של האדומים, בתוכנית "בדרך למגרש" של רדיו ירושלים, טענתי בפניו שאם הפועל ירושלים חפצה לעלות לליגת העל, היא חייבת להחליף את המאמן זיו אריה כבר עכשיו במאמן בכיר ומנוסה יותר. הריאיון התקיים לאחר התבוסה המחפירה להפועל רעננה שבדרך נס לא נגמרה בתוצאה גבוהה יותר ואם אחרי ההפסד הנוסף להפועל אום אל פאחם ביום שני האחרון, אריה לא הולך הביתה, אז מתי כן?

מהניסיון שיש לי בכדורגל, אני בעיקר מבין כי קבוצה חייבת מנהיג על הקווים. אחד כזה שהוא כריזמטי, שיודע להתנהל עם שחקנים. בקיצור, מנהיג. ממה שאני מבין, וזה לזכותו של זיו אריה יאמר, הוא מאמן שקדן, אחד שעובד קשה ויש לו חריצות רבה ויודע להעביר מצוין את האימונים באופן מקצועי ויסודי ביותר.

אך מה שחסר לו זה האישיות, כי ידע לבד לא מספיק ואם בהפועל רוצים לעלות ליגה, הם זקוקים לפיגורה, אחד שכבר עלה ליגה ויודע היטב מה זה להתמודד על עלייה. לאבד שש נקודות ברציפות זה אומר הרבה דברים: כנראה שבהפועל לא מסוגלים או יכולים כרגע להתמודד על עלייה.

הסגל הצעיר אולי מוכשר ויש רצון לשלב שחקני בית בתוך הקבוצה הבוגרת וזה יפה, אבל זה רחוק מלהספיק לעלייה. מאוד רחוק. חזון קידום הצעירים מתנגש עם הרצון של האנשים הבכירים יותר במועדון שרוצים בכל מאודם לעלות ליגה. אם יש כוונת אמיתיות לאהרון את אריה לעלות ליגה, הרי שהם צריכים חיזוק דחוף ולא עוד שחקני סגל חביבים שמקשטים את ההרכב או הספסל.

פרט לעידן שמש, שהוא מהחלוצים הבכירים בליגה, שאר הסגל נע בין צעירים עם פוטנציאל, לכאלה שהפוטנציאל לא התממש.  המשחק של הפועל שבלוני ולא יצירתי ובאופן כללי ניכר כי הקבוצה מתקשה להבקיע או לתקוף. ככה לא עולים ליגה. בקצב הזה ועם הקבוצה הבוסרית שנבנתה, לא אתפלא כבר אם הקבוצה תיאבק בתחתית.

קראתי ברשתות החברתיות על כך ש"צריך לתת למאמן לעבוד", ושהוא מאמן עם עתיד, ועל כך אומר – עתידות יש במסטיק בזוקה. השנה זו צריכה להיות שנת העלייה, בטח בשנת איחוד ובטח כשהליגה השנייה קלה יותר משנים עבורו. אם זה לא יקרה והקבוצה לא תיאבק עד הסוף על העלייה, יצוצו מיד התירוצים הרגילים של קברניטי המועדון כמו "אנחנו בונים קבוצה צעירה לשנים קדימה".

הפעול צריכה לשאוף למאמן בעל שיעור קומה כדוגמת אלישע לוי או רוני לוי שיוכל לקחת את הקבוצה למקומות אליה היא שואפת. כנראה שלשי אהרון נוח להיות מאחורי מאמן כמו זיו אריה שסופג את האש בשביל אהרון, אבל למנהל המקצועי יש חלק. הוא אמון על בניית הסגל, תפיסת המשחק ובאופן כללי מייעץ למאמן – כך שגם הוא אחראי על הנעשה, על כל המשתמע.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן (בעצם כבר מזמן) שרמי מנדל ישאיר את מה שהוא כותב לעצמו

  2. רובי

    האמת היא ששי אהרון צריך ללכת הביתה ולקחת את המאמן איתו שניהם כשלו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רמי מנדל.. אם היו מקשיבים לך לא היה דרבי בירושלים בעונה הבאה!!
    בתאבון לאכול את הכובע!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר