יונתן אלון, עודד קטש (צילומים: באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים)
יונתן אלון, עודד קטש (צילומים: באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים)

דעה | מגשש דרכו באפלה: ליונתן אלון מצפה משימה קשה

המלאכה של העוזר שקודם לעמדת המאמן באיחור של שלושה חודשים לא פשוטה - הוא יצטרך להטעין מחדש את השחקנים כדי שיצליחו לסחוב את הפועל לפחות לחצי גמר הפלייאוף

פורסם בתאריך: 21.4.21 17:59

לפני שלושה חודשים עודד קטש עזב לפאנתינייקוס, אך יומיים לפני שהמריא לאתונה הוא אימן בפעם האחרונה את האדומים במשחק הקריטי נגד טורק טלקום אנקרה הטורקית. למרות שהיה ידוע שהוא למעשה כבר סגר בקבוצה היוונית, גיא הראל החליט שאת המשחק הגורלי דווקא הוא יעביר. כבר באותם ימים כתבתי ממש כאן שאת המשחק צריך להעביר העוזר יונתן אלון עם גיבוי של יותם הלפרין. כידוע, זה לא קרה ואת הסוף המר כולם זוכרים, כשהפועל הפסידה במשחק הפרידה של קטש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אני תמכתי בצמד אלון את הלפרין שיוליכו את הפועל עד לסיום העונה ולא יביאו מאמן אחר. בסופו של דבר הובא דאיניוס אדומייטיס הליטאי שנחל כשלון בכל חזית בה התמודד, כולל הדחה מגביע המדינה, הליגה הבלקנית וגם במחזור הסיום של הצ'מפיונס ליג כשעוד היה סיכוי ממשי לעלות שלב.

אלון מונה בשבוע שעבר באיחור של שלושה חודשים למאמנה הראשי של הפועל ואני בטוח שאיתו הדברים היו נראים אחרת. הריחוק של השחקנים מהמאמן הליטאי רק הדגיש עד כמה היתה חסרה להם דמות מוכרת אליה הם מחוברים כמו יונצ'וק – אחד שיודע בדיוק מה הם צריכים. העוזר של קטש מתחילת העונה היה ממשיך את דרכו עם השיטה בה השחקנים מרגישים בנוח.

המטרה האחרונה שנותרה בידי אלון היא הגעה לחצי גמר הפלייאוף לפחות. על הנייר, מכבי ת"א והפועל חולון עדיפות בהרבה וגם הפועל אילת נראית טוב מהאדומים, אבל אלון צריך למצוא את האנרגיות שעוד נותרו, אם נותרו בקבוצה, כדי להשלים את המשימה, אך עוד קודם הוא צריך לשקם את השחקנים.

המאמן הראשי החדש מכיר היטב את המועדון וגם הוא יודע שמדובר בקבוצה עמוסת בעיות והמשימה לא תהיה קלה כלל. הקו האחורי של הקבוצה נראה רע מאוד: כריס קרמר ממשיך את ההדרדרות שלו ולא דומה לכלום. אם היה אפשר להחליף אותו בזר אחר היו צריכים לעשות זאת כאן ועכשיו, אבל הפועל כבר רשמה עשרה זרים העונה, כך שהיא לא תוכל לצרף זר חדש וסקורר כמו שהיא זקוקה לו.

בהיעדר מחליף ראוי לג'ייקובן בראון ועם טיישון תומאס חסר המוטיבציה וסגל ישראלי קצר ולא איכותי מספיק, אלון יצטרך לחזור "לבייסיק של קטש" מתוך תקווה שריי מקולום ביחד עם תמיר בלאט יובילו איכשהו את הפועל לשישייה הראשונה בתום העונה הסדירה ומשם אולי לעבור סדרת פלייאוף בדרך לפיינל פור. כל זה בעיקר כדי להשאיר טעם טוב לאוהדים כדי שתהיה להם מוטיבציה לקנות מנוי בעונה הבאה.

לאוהדי הפועל יש כינויים לכל עונה, והעונה הזאת תיזכר כ"שנת הקורונה" הנוראית. הראל שדחף בעונה שעברה לחזור לשחק עוד בימי הסגר והתמודד עם צמד המבריזים טיישון תומאס וג'ייקובן בראון, ראה איך שניהם קרסו השנה אחד אחרי השני. בעונה הבאה להראל תהיה משימה קשה לשקם את הפועל מהשנה הקשה שעברה עליה והוא יצטרך לבחור קודם כל מאמן ראוי: אורן עמיאל שמצליח בנימבורק הצ'כית הוא אופציה נהדרת בתקווה שיבנה קבוצה שתחזור להתמודד על כל התארים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר