אוהדי הפועל (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל (צילום: אורן בן חקון)

דעה | לא לחשוש מרפורמות: על מנת לחזק את העמותה יש צורך בשינויים

הפועל, שמבוססת על רעיון מהפכני של קבוצת אוהדים, הפכה לשמרנית, ובמועדון מונעים שינויים מתבקשים. נD7מה כי מקבלי ההחלטות חוששים מביקורת ויש קושי אמיתי עם רעיונות חדשים לאור המגמות הפנימיות

פורסם בתאריך: 28.7.22 14:08

בשבועות האחרונים מתנהל מעל במה זו דיון חשוב ומשמעותי, באשר למהלכים אשר בעיני רבים נחשבים למחויבי המציאות על מנת שמועדון הפועל ירושלים לא יקפא על שמריו וידע להתמודד עם הדרוש שיפור ותיקון. על רקע זה העלה בטוריו האחרונים יוסי ליפקין, אוהד וספונסר אשר עשה רבות בכל האמור בתמיכה בקבוצה ומי שאילולא מאמציו ספק גדול אם שמה של הפועל ירושלים היה חוזר לאוהדיה, רעיונות מעוררי מחשבה הן ביחס לרפורמות תקנוניות וניהוליות במועדון והן ביחס להרחבת מעגל חברי העמותה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אמנם, אין לדעת כיום כמה חברים תמנה העמותה אולם כפי שטען יוסי ליפקין, השגיאה שנעשתה בהתייחסות לקבוצה מחברי העמותה שביקשה לכנס אסיפה כללית בעונה הקודמת ונתקלה בחוות דעת משפטית מעוררת מחלוקת ביחס לסמכויות האסיפה, ובאותה נשימה ההחלטה על שינוי התקנון ברוח חוות הדעת על אף שלכאורה על פי חוות הדעת לא נדרש כל תיקון, היו בבחינת מצג מובהק של חוסר יכולתם של חברי העמותה להשפיע השפעה של ממש על התנהלותה. על רקע זה מובן כי חברי עמותה בעלי עמדה ביקורתית יותר ישקלו את דרכם.
על פניו, ההצעה להוזיל דרמטית את מחיר החברות בעמותה לא אמורה להשליך על יכולת ההשפעה של חברי העמותה. אולם בהחלט יתכן שמחיר מפתה יביא להצטרפות רבים מאוהדי הקבוצה ואלה יביאו איתם רוחות של שינוי. על הרעיון של הגבלת קדנציות הורחב מעל שורות אלה בעבר ועניין זה ממש מחויב המציאות. כך גם מתחייב ביטול ההחלטה המקוממת בדבר הצרת סמכויות האסיפה הכללית והכפפת הוועד המנהל להחלטותיה.
העמותה המנהלת את המועדון הביאה אותו להישגים רבים ומשמעותיים – על כך אין שום מחלוקת. יחד עם זאת, התעלמות ממגמות ותהליכים הדורשים תשומת לב אינה מומלצת. בכלל, ישנו הרושם כי במועדוi יש קושי אמיתי לקבל ואף להקשיב לביקורת, שלא לומר לבצע שינויים ורפורמות. ניתן אולי לייחס זאת באופן כמעט מובן לשבריריות של מועדון שהיה כאוד מוצל מאש במובן הספורטיבי וניצל בעור שיניו מתהומות הנשייה. אולם כפי שמצוטט דה קונינג, "עלי להשתנות כדי להישאר אותו הדבר", כך גם הפועל שלנו. מועדון בעל אלפי אוהדים (כפי שהוכח במשחקים גורליים בעונה הקודמת) הנשלט על ידי קבוצה מצומצמת של חברי עמותה הנספרים בכמה מאות אינה תופעה בריאה ועלולה להביא להבדלי מעמדות בלתי רצויים. אמנם, לעולם יהיו פחות חברי עמותה מאוהדים, אולם היחס הינו גורם משמעותי. הציפייה כי רבים יצטרפו על מנת להביא לשינויים הנדרשים נאיבית במידה רבה והיא בבחינת היפוך הסיבה והמסובב. ראוי יותר היה לבצע את הרפורמות על מנת לחזק את השפעה הקהל ברוח עיקרון בעלות האוהדים ואז לצפות להתגייסות משמעותית. אולם לאור הסיכוי הנמוך למהלך כזה, הוזלת מחיר החברות היא המעט ההכרחי. ובעיקר מומלץ שלא לחשוש משינויים. מפתיע במידה רבה שמועדון שגלגולו הנוכחי מבוסס על מהלך מהפכני הפך ברבות הימים לשמרן מובהק אשר כה חושש מרפורמות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מלחמת תרבות

    כל רפורמה כזו היא פוליטית ובעצם מהווה כסות למאבק על האופי של הקבוצה. בתנאים בהם לא היה איום של השתלטות עויינת על הקבוצה יתכן ויש צעדים ששווה להתדיין עליהם אבל כל עוד מדובר על קבוצה מאורגנת כמו לה פמיליה קטנה הסולדת ממורשת קטמון, משמיעה קריאות גזעניות מול יאו, יוזמת קטטות ביציע, מקללת את שחקני הפועל, רודפת אחרי המאמן מחוץ למגרש אין על מה לדבר. חלק ממי שרוצה שינוי בתקנון הם קרובי משפחה מדרגה ראשונה של אותו קומץ אלים. בוא נעבור שנה אחת בלי שישרקו בוז לשחקנים שלנו, בלי שיזרקו חפצים למגרש בלי שיחפשו מכות עם הבריגדה ואז נדבר . אבל אל דאגה זה לא יקרה הם כי הם ימשיכו . הם לא אוהדי הפועל הם שונאי קטמון . זה חברתי וזה פוליטי כשם שזה היה במשחקים של הפועל ירושלים מול קטמון שפתאום היו נוצרים יש מאין אוהדי הפועל מגוייסים למאמץ חד פעמי . בחדרה השנה כל הסיפור התגלם ברגע הסיום לאחר הפסד צורב. רוב גדול מאוד מעודד ו 13 מקומץ משמיעים נהמות גזעניות מול יאו ואוואקה מחזיק בו שלא ירוץ ליציע.
    השנה הבאה תהיה דומה לזו שחווינו העונה. הטבלה משקפת כמעט במדוייק את התקציבים של הקבוצות (בלי בית"ר) . אפשר לסדר את הליגה בהלימה לגודל תקציב השכר של השחקנים (לא תקציב כולל). יש חריגות קטנות אבל לרוב הקבוצות של 20-30 מיליון (קנה מידה קרית שמונה, סכנין, הפועל חיפה ) בחלק העליון של הפלייאוף התחתון ואחת או שתיים מתגנבת לעליון וקבוצות של 10-20 מיליון נאבקות למטה. ההבדלים בולטים עד שכל קבוצה מגדירה יעד של x נקודות מול מכבי חיפה, מכבי תל אביב ובאר שבע. יהיו לקומץ שפע הזדמנויות לקלל , לרוץ אחרי המאמן ולדרוש את שיתופם של שחקנים כאלה ואחרים . הכל יהיה פחות קשור בכדורגל ויותר בשנאת מורשת קטמון . הצבעתי בעד האיחוד וטעיתי בגדול.

  2. קטמון בדם

    ההצעה הקונקרטית היחידה בבליל המילים היא הורדת דמי החברות. ואם לא יבואו המונים כפי שאתה צופה – אתה תשלים את החסר? לא נראה לי

  3. ריאלי יותר

    בירושלים אין לאן לצמוח כפי שרואים בליגת השכונות. זה לא שילדים אוהדי בית"ר אלא שבכל קבוצת הלא חרדים היהודים בעיר אין 10,000 תלמידים בין כיתה ה' עד י"ב. מתנסים מתרוקנים בשכונות הלא חרדיות ואין מספיק משתתפים לחוג הכי בסיסי. לכן הפוטנציאל לגידול נמצא ברוח קטמון ולא בירושלים. אם הפועל תהיה המופרעים המסכנים, שניים מהם מוכרים לרווחה בשכונת מגוריהם, שרדפו את זיו אריה בשליחות מכוערת של חצאי עבריינים אף אחד לא יצטרף. אם הפועל תהיה ברוח קטמון יהיו לה אוהדים מחוץ לעיר. בירושלים להפועל וגם לבית"ר אין מה לחפש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר