אוהדי הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

דעה | היציע שוב מפולג: יש למצוא את שביל הזהב בין מחנות האוהדים

הסערה ביציע של הפועל נמשכת, כשהפעם "פרשת הכרוז", שכרז בערבית במשחק הקבוצה, הוביל למתיחות קשה. בסיפור הזה, כך נראה, מעורב בעיקר אגו. והפיתרון? פשוט להפליא - לוותר על השם אל קודס

פורסם בתאריך: 11.8.22 00:40

זה לא סוד שהשבוע האחרון היה אחד הקשים שעברה הפועל ירושלים מאז האיחוד. הסיפור ידוע לרוב האוהדים: הוועד המנהל החליט שהכרוז הקבוע במשחקי הבית יכרוז גם בשפה הערבית, דבר שהחל לפני כשנתיים. ההחלטה עוררה זעם רב אצל חלק מהאוהדים, במיוחד אלו שהגיעו לאיחוד מצד הפועל הוותיקה, שהרגישו שמנסים לדחוף אג׳נדה פוליטית, והשבוע הדבר עורר רעש גדול במועדון, תוך כדי איומי חרם חברות עמותה ומנויים ועשיית בלאגן ביציע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הטענה החריפה ביותר היתה נגד התעקשותו של הכרוז לקרוא לקבוצה הפועל "אל קודס" ולא הפועל ירושלים. לא אכנס לטענות מי צודק ומי טועה, כי זה לא הסיפור האמיתי פה. ברור שאין לאף אוהד הפועל התנגדות אמיתית לשפה הערבית או לשחקנים מהמגזר כפי שתמיד היו אצלנו ועל זאת גאוותנו. אין לי גם ספק שלוועד לא היתה כוונה להכניס אג׳נדה פוליטית, כפי שנזהרו לעשות תמיד והקפידו שלא תהיה, כיוון שהם יודעים שהיציע של הפועל תמיד היה מגוון מאוד פוליטית, וגם בזה אנחנו גאים מאוד.
הסיפור הוא אחר לחלוטין ושייך אך ורק למאבקי כח, ולצערי גם אגו – כפי שתמיד קורה במקרים כאלו.
לחברי הוועד נמאס ממיעוט בקרב אוהדי הוותיקה, כשלטענתם, המיעוט הזה מגיע ליציע אך ורק במטרה להרוס את החוויה לשאר האוהדים, כשנראה שהם נהנים בכישלונות הקבוצה לא פחות מאשר בהצלחותיה. הוועד גם החליט אסטרטגית שלא ייכנע לאיומים ולחצים ולא ייתן ליציע לנהל את הקבוצה. החלטה אסטרטגית נכונה בעיקרון, הבעיה שדווקא בנושא הספציפי הזה, החלטת הוועד ותגובתו האגרסיבית למדי, איחדה את רוב אוהדי הפועל הוותיקה בהתנגדות למהלך. במקום לבודד את אותם קיצוניים שלטענת הוועד מחפשים להרוס את היציע, ההתעקשות שלא להקשיב לתלונות רק איחדה וחיזקה את אותם אוהדים והגדילה את כוחם והשפעתם.
ניתן היה לטפל בנושא אחרת לחלוטין ולהגיע לתוצאות טובות הרבה יותר מאשר הבושה שחשנו כשהסיפור דלף לתקשורת הארצית. לא על סיפורים כאלו תהיה גאוותנו ואסור בשום אופן שמאבקי הכח בין קבוצות האוהדים יקרעו את היציע, המפוצל גם כך, וימאיסו את הקבוצה על האוהדים הממוצעים שכל רצונם לבוא וליהנות (במקרה שלנו, לסבול) ממשחק כדורגל המשכיח את המציאות היום יומית.
ניתן בהחלט להבין את חברי הוועד שהרגישו שנמאס להקשיב לתלונות הבלתי פוסקות, וכמובן שגם האיומים בהרס היציע חייבים להיפסק.
יחד עם זאת, הוועד חייב להבין שהוא מייצג את כלל אוהדי הפועל ירושלים, וחלק גדול מהתפקיד הוא להתמודד עם מקרים כאלה, ולהיות סבלנים גם כשמרגישים שנמאס. הפתרון עצמו הוא פשוט וקל: כיוון שכבר הוחלט שתהיה כריזה בערבית, הרי אפשר לוותר על תרגום השם ירושלים לאל קודס. אין בכך ויתור גדול, אך יש בזה צעד לקראת האוהדים המסורים של הקבוצה. בואו ניקח כולנו צעד אחורה, בטח בשבוע בו נזכרנו כולם למה יכולה להוביל שנאת חינם, ננסה להימנע ממנה כמה שרק אפשר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לך תקים הפועל חדשה בג'

    רק הפועל קטמון. נמאס מליפקין שעושה הכל לעקער את ההנהלה. נצאס מאוהדי סאדר שבאים להרוס

  2. אל קודס מופיע בסמל העיר

    אל קודס מופיע בסמל העיר ירושלים, בהסכמי קמפ דייויד שחתם בגין , בגרסא הערבית של הסכם השלום עם ירדן , ברדיו של קול ישראל בערבית אפילו הכריזה של מג״ב בהר הבית . לצאת נגד זה אינו פוליטי אלא סתם ביטוי של בורות של עמי ארצות . הכותב דג במים עכורים בסגנון שאפילו בן גביר היה נמנע ממנו.

  3. One

    למה….אולי תוסיפו אלשריף ״אל-קודס אלשריף״ כמו שעראפת היה אומר.
    נפלתם על הראש ???מה זה השטויות האלו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר