אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)
אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | רוחות של שינוי: הקיץ הנוכחי של הפועל מפתיע גם בפן המקצועי וגם בזה הניהולי

אלכסנדר דז'קיץ' הרכיב סגל שנראה מאוד מגוון עם סייז בכל העמדות, מה שעשוי להוביל להצלחה באירופה. במקביל, הבעלים חומסקי מתנהל בשקיפות מול האוהדים וזה מרענן

פורסם בתאריך: 25.8.22 09:57

בשקט בשקט, בלי יותר מדי רוח וצלצולים, נבנה לו סגל מבטיח למדי בקבוצה המייצגת את בירת ישראל. לא הוחתמו עילויי כדורסל או שמות נוצצים (לכאורה), אך הקו המאוד מסקרן שהוביל את בניית תלכיד השחקנים על ידי המאמן אלכסנדר דז׳יקיץ׳, נשען על שני רעיונות איתנים: הראשון הינו נושא הסייז. אני סבור שהסגל הנוכחי מתאים להתמודדות לשלבים המכריעים בכל המסגרות בהן תשחק הקבוצה. כקבוצה טיפוסית בליגת העל, הפועל הזניחה במשך שנים את הרעיון של קו קדמי מפותח ומאיים שלא מהווה תפאורה לשניים או שלושה גארדים המכדררים עצמם לדעת, וברגעי האמת פשוט קרסו תחת קבוצות המשחקות פנימה. אני סבור שהעונה הדברים יראו אחרת, לחיוב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


האלמנט השני בו דגל המאמן הסרבי הוא החתמת שחקנים שיכולים לשחק ביותר מעמדה אחת. האמת? ההרכבים אותם יוכל להעמיד דז׳יקיץ׳, נגד כמעט כל קבוצה הם בלתי נגמרים – החל מהרכבים גבוהים במיוחד הכוללים את לוי כ-5, מייריס ב-4, סנדרונה ב-3 וקורנליוס כ-2, וכלה בהרצת הרכבים נמוכים, למשל בהם בלייזר ישחק כ-4 ורנדולף ב-3. כתבתי זאת בטור קודם ואחזור על כך כאן – החתיכה האחרונה החסרה הפאזל היא מייקל בריסקר. האיכויות אותן יביא הגארד המוכשר יקפיצו בעשרות מונים את היכולות ההתקפיות הקיימות ממילא בקבוצה וגם ירחיבו מאוד את הרוטציות האפשריות ברוסטר.
נשאלת שאלה מתבקשת אחת לגבי הסגל הקיים, וזו ההיררכיה בעמדת הסנטר. לא פחות מארבעה שחקנים צפויים לאייש את העמדה, שפעם היוותה עקב האכילס של הפועל ירושלים – זאק הנקינס, מארקס מייריס, גלעד לוי ואיתי שגב. בעוד שברור כי הראשון הינו הסנטר הבכיר שיקבל לבטח את נתח הדקות המשמעותי ביותר, ושמייריס יוכל להוות איום גם כסטרץ' 5 (סנטר עם יכולת קליעה מחוץ לקשת) ולבטח יתופקד ככזה בליגת האלופות (על אף היותו פאוור פורוורד), טרם ברור איזה תפקיד מייעד המאמן לשגב וללוי (המאוד מבטיח). דעתי היא שיש לנסות ולצוות הרכבים הכוללים לפרקים שני סנטרים, כדוגמת לוי ושגב ב-5 כשמייריס והנקינס מתופקדים כ-4 בהתאמה.
הנושא האחרון בו ארצה לתת את הדעת הינו נושא השקיפות בהנהלת הקבוצה. כאוהדים, חשוב לנו לדעת על תהליכי קבלת החלטות, התפלגות מניותיה של הקבוצה בידי הבעלים השונים, הגדרות התפקידים הניהוליים ואיך לא – גובה התקציב. בראיונותיו למדיות השונות בזמן האחרון, שטח חומסקי את משנתו ואת כוונותיו לגבי הנושאים הללו ותרם לקשר החשוב של האוהדים עם המועדון. בהמשך לדברים הללו, כמקבל ההחלטות הראשי, חומסקי יידרש לגבות את החלטותיו של דז'יקיץ' באופן אבסולוטי כאוטוריטה המקצועית העליונה במועדון. אחרי הכל, בפעם האחרונה בה מאמן זר מוכח (סימונה פיאניג'אני) הרכיב את הסגל השחקנים, העונה נגמרה בגביע ווינר, באליפות מתוקה, והגעה לגמר גביע המדינה ולחצי גמר היורוקאפ. את הכסף סופרים במדרגות, והמאמן נושא בתוארו, ולא בכדי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר