עוז בלייזר, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: באידיבות הפועל ירושלים, אורן בן חקון)
עוז בלייזר, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: באידיבות הפועל ירושלים, אורן בן חקון)

דעה | רק ביחד: הפועל מרשימה וזה לא במקרה

חמישה נצחונות השיגה הפועל במשחקי האימון, רגע לפני שתפתח היום את משחקיה בגביע ווינר ואפשר לראות שנבנתה בארנה קבוצה מעניינת. על הקווים מנהל ביד רמה את הקבוצה אלכסנדר דז'יקיץ', שדוגל בכדורסל קבוצתי ואחר ממה שראינו בשנים האחרונות

פורסם בתאריך: 22.9.22 13:30

ביום ראשון האחרון ניצחה הפועל את משחקה החמישי ברציפות במשחקי האימון והיא עומדת על מאזן מושלם הקיץ, זאת רגע לפני שתחל היום (שישי) את דרכה במסגרת גביע הווינר, כשהמטרה כמובן היא לזכות בתואר אותו לקחה בעבר. מבחינתי, משחקי גביע הווינר הם יותר מעוד טורניר הכנה, הם מסמלים לאן תלך העונה כולה. כזכור, האדומים כבר זכו בטורניר הזה ויהיה לו להערכתי הרבה השלכות להמשך.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אני שומע את השיח אצל הספקנים, שטוענים שנבנתה קבוצה בינונית ולא אטרקטיבית, ושבסגל הזה הפועל לא תתמודד על שום תואר במסגרת המקומית ותתקשה במסגרת האירופית. אני חושב לגמרי אחרת, ובטוח שאותם ספקנים יופתעו מהקבוצה שנבנתה. יש להפועל את אלכסנדר דז'קיץ', שמנהל את העניינים ביד רמה ומנחיל את שיטתו, שהיא אולי קצת שונה ופחות מוכרת לסגנון הכדורסל הישראלי, אבל מדובר בכדורסל מאוד יעיל. שמתי לב שהפועל זורקת המון זריקות ל-2 נקודות ולא מפציצה לשלוש בלי הכרה, והאחוז מטווח 2 הנקודות הוא גבוה יותר משלוש. זה גם משדר יותר שליטה, סדר וארגון כשהאחוזים נגד גליל עליון עמדו על 67 מטווח שתי הנקודות.
תחת הגנרל הסרבי הפועל קבוצה יותר ממושמעת, כזו שלא מתרגשת מפיגור גדול כמו זה שחוותה מול גליל, עת היתה בפיגור 17 נקודות וניצחה לבסוף בצורה משכנעת בפער של 14 נקודות. מדובר בקבוצה שטובה מסך כל חלקיה, בלי שמות מפוצצים ושחקנים עם אגו גדול, אלא קבוצה שמשתפת המון את הכדור. מי שיציץ בדף הסטטיסטיקה יראה כמות אסיסטים לא מבוטלת – 22.
השחקנים שהכי הרשימו אותי הם הסנטר זאק הנקינס, שמראה שיש לו לא מעט מה למכור בצבע. הוא שחקן התקפה טוב ששולט בנושא הריבאונד. אם ישאר בריא אפשר לסמן וי בעמדת הציר, וזה דבר שלא היה לנו כבר כמה שנים. השחקן השני שהתרשמתי ממנו הוא עוז בלייזר, שהגיע ממכבי תל אביב. הוא ללא ספק הישראלי הבכיר, כשאפשר לציין יחד איתו את נועם דוברת שלדעתי יפרוץ השנה תחת דז'יקיץ' ויהפוך לבורג מאוד חשוב בארנה. לצידם משחקים צמד הסקוררים, שיובילו השנה את הקבוצה – קאדין קארינגטון וליוואי רנדולף, שיהיו כאמור ספקי הנקודות העיקריים והם כבר מרשימים במשחקי האימון ואלה שיכתיבו את הטון.
פרט אליהם, גם ספידי סמית', שאמור להנהיג את הקבוצה, עושה רושם טוב והוא רכז אמיתי שהסרבי מאוד מאמין בו. מנגד, מארקס מאייריס לא מרשים עד כה ונראה לא בעניינים, אבל גם לו צריך לתת את הזמן להתאקלם ולהתחבר.
סים סנדרונה האסטוני שיחק את משחקו הראשון במדי האדומים לאחר שחזר מאליפות אירופה עם נבחרת אסטוניה והרשים ביכולת הקליעה שלוש מטווח שלוש הנקודות, ונראה כמו זר לגיטימי. בעוד כשבועיים תחל הפועל את דרכה במסגרת האירופית כשתפגוש את דארושפאקה הטורקית. המטרה כמובן היא לעלות לשלב הבא, ואני מאמין שהפעם יהיה לנו חורף חם יותר מאשר בשנים האחרונות, אך קודם אני מחזיק אצבעות לקבוצה בגביע ווינר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר