עודד קטש (צילום: שרון בוקוב)
עודד קטש (צילום: שרון בוקוב)

דעה | לא מביא ערך מוסף: ניהול המשחק של עודד קטש שערורייתי

מאמן הפועל לא מגיב לאירועים, לא שומר על הבאלנס של הקבוצה ובלא מעט משחקים נראה שהוא סתם עומד על הקווים | טור דעה

פורסם בתאריך: 15.1.20 15:45

קשה להתעלם מזה. לצד רצפי ניצחונות, הצלחה בגביע המדינה ובניית סגל חרוץ וללא אגו, עודד קטש לא מביא איתו את הגרוש ללירה, את הערך המוסף. ואני אסביר – מאמן כדורסל, בטח של קבוצה מצליחה, לחוצה ומוצלחת, זה תפקיד לא פשוט. רוב הזמן יבואו אליך בטענות, יידרשו ממך לשחק יפה, יצפו ממך להגיע לתוצאות, לשתף שחקן כזה או אחר וכן הלאה. הכל נכון, וכמובן שצריך למצוא את הפרופורציות הנכונות. בשבילי מאמן כדורסל צריך לפני הכל להיות המוח, זה שרואה הכל, מגיב לכל, שומר על הבאלנס ומכוון את השחקנים.

משיחות שהיו לי בעבר עם המאמן באדום, אין ספק שהוא באמת בחור מיוחד. ונחמד מאוד. מעבר לכך, הוא בנה סגל שברובו מתאים להפועל ירושלים (נוציא את אייזיאה קאזינס ומינדאוגאס קופשאס מהמשוואה), עם אופי נטול אגו ומרקם אנושי לתפארת. בנוסף – המאזן בליגה מצוין, באירופה טוב מאוד, הפועל שלו הניפה את גביע ווינר ונמצאת עם הפנים קדימה לחצי גמר גביע המדינה בחודש הבא, אחרי שהדיחה את מכבי תל אביב ברבע הגמר. על פניו, זו נראית עונה נהדרת עד כה, שגם עומדת בכל היעדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אבל, וזה אבל גדול, מפגן הכוח הזה מעוות מעט את המציאות. בראש ובראשונה אם תשאלו אותי, 5 הפסדים לעונה כזאת זה לא מעט ואני לא מקל בזה ראש. הפסד למכבי תל אביב בנוקיה – הגיוני. הפסד לבורגוס בספרד – מתקבל על הדעת. גם ההפסד באתונה הוא לגיטימי, אבל לא בדיעבד. זה היה משחק של הפועל, משחק שבו השחקנים ובעיקר קטש קפאו בו ברבע האחרון ולא עשו את ההתאמות המינימליות שדרושות לניצחון. גם ההפסד באורטז, אולי הקבוצה החלשה בליגת האלופות אינו מתקבל על ידי. ומעל כולם – ההפסד בתחילת השבוע בגן נר לגלבוע גליל.

שלושת ההפסדים האחרונים הם מהותיים מאוד, הם אלה ששמו את הפועל בעמדה פחות טובה בליגה – ותודה לא.א.ק אתונה שסידרה לנו הזדמנות לסיים במקום הראשון באירופה. הזכרתי את זה בעבר, השנה המלחמה על המקום הראשון היא חשובה מאוד, מדובר במלחמה על הביתיות ואירוח הפיינל פור. וכאן מגיעות הטענות הקשות שלי לקואץ' קטש.


ליאור אליאב (צילום: פרטי)

ליאור אליאב (צילום: פרטי)


תפקידו של מאמן הוא ראשית כל לנהל את המשחק נכון, להגיב לסיטואציות שקורות, לעשות חילופים נכונים בזמן הנכון, לקחת פסק זמן שנדרש ובזמן – ואף פעם לא לזלזל ביריבה ו/או בקהל שלך, שזה הכי חמור. ובמבחן הזה קטש נכשל בגדול.

מבחינתי מה שקרה ביום ראשון מול הקבוצה הפצועה של גלבוע/גליל (מגיע לה שאפו) זה פשוט מחדל של המאמן, זלזול שלו ביריבה וגם בקהל שלו, ובעיקר ניהול משחק פשוט מחפיר – דבר שקורה לו לא מעט, אך "מתחבא" אחרי ניצחונות דחוקים (נהריה, וכטה וכו') שבסופו של דבר נופלים על מזל ואיכות. בראשון נגמר המזל וגם האיכות לא עזרה. קטש השאיר את השחקן החם שלו (עידן זלמנסון) על הספסל כל הרבע האחרון, הכוכב הגדול של הקבוצה (ג'יימס פלדין) ירד 8 דקות לסיום המשחק לספסל ולא חזר, ואת הכדור הפקיד קטש בידיים של ג'ייקובן בראון, שלא פוגע כבר חודש וחצי, ולמרות זאת ממשיך לקבל את הכדור ואת האחריות במאני טיים (וממשיך להפסיד משחקים).



ברבע השני, כשהפועל הובילה ב-20 נקודות הפרש, קטש הכניס את נער הפוסטר של הקבוצה (דניאל רונזבאום), אז מה זה אם לא זלזול?

בעונה שעברה הזכייה בגביע המדינה השאירה את קטש על הקווים בארנה, אני בטוח שהשנה מכוונים ליותר. אי הבאת הפיינל פור האירופי או אי הבאת צלחת האליפות לירושלים, וסוכנו של המאמן יעבוד קשה בקיץ.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הפועל ירושלים

    כתבה רעה , אין לך מושג וחצי מושג
    האמירה שפו אורטז הקבוצה הרעה במפעל , וכל השטויות שאתה כותב שם רק מעידות על אי הידע שלך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר