עודד קטש (צילום: ניר קידר)
עודד קטש (צילום: ניר קידר)

דעה | יותר מגוון, יותר גמיש: הסגל החדש של הפועל מייצר אופציות

עם פיליפ והיל, נוסף לבראון — יש להפועל שורת שחקני חוץ מאיימת ועמוקה

פורסם בתאריך: 23.8.20 21:59

טורניר שמונה האחרונות של ליגת האלופות יתקיים כבר בסוף ספטמבר וכופה על הפועל לעבוד מהר מאוד בבניית הסגל. בשבוע האחרון הפועל סגרה הרבה פינות ואפשר לראות תמונה ברורה של האדומים לעונת 20/21. הצעד הכי חשוב היה השארת ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס, שני השחקנים עם ההשפעה הכי גדולה על המגרש בשנתיים האחרונות (ויסלח לי פלדין).


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


האתגר עם השניים האלו הוא לשמור על אנרגיות ואינטנסיביות גבוהה גם לאורך העונה הבאה. פגרת הקורונה והשחקנים החדשים שהגיעו לקבוצה יכולים לשבש מעט את החזרה של השניים לקבוצה, בטח בתחילת העונה. אבל האיכויות של שניהם ברורות לכולם – תומאס היה בדרך לזכות ב-MVP של ליגת האלופות ובראון לקח את הקבוצה על הגב – ואמור להיות להם רעב כדי להוביל את הפועל לשני התארים החשובים שעוד לא זכינו בהם בתקופתם (אפילו גמר פלייאוף לא ראינו).

הפועל עובדת בצורה מאוד ברורה מאז הגעתו של קטש – הבאת שחקנים עם אופי מסוים ותכונות מסוימות המתאימות לשיטת המשחק. ההחתמות של הגארד טאריק פיליפ והסמול-פורוורד מלקולם היל אמורות להמשיך את הקו הזה.

ולמרות זאת נראה שיש כאן שינוי משנה שעברה – היל שמשחק בעמדה 3 יכול להיות שחקן שמחכה לקליעה בפינה אחרי פיק-נ-רול של אחד הגארדים, אבל בניגוד ללוקט והולנד יכול ליצור לעצמו ובכלל רגיל להיות מקבל ההחלטות העיקרי בהתקפות. על פניו יש להפועל כישרון התקפי גדול יותר, אבל השאלה איך החלקים האלו יתחברו וכמה יעיל הם יעבדו ביחד.

מה שחשוב הוא ששני הזרים החדשים ישדרגו את הפועל באספקטים שהיו טעונים שיפור בעונות האחרונות: הגנת אחד-על-אחד טובה, יכולת הגנתית גם מול שחקני פנים ועזרה בריבאונד הגנה, משהו שתומאס ובראיימו בהחלט צריכים מול היריבות החזקות יותר. וכמובן נדרש מהם אופי וניסיון (שהיו לפלדין) כדי להוביל את הקבוצה בימים שג'ייקובן לא יהיה בשיאו.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


עדיין חסרים זר אחד או שניים כדי לשדרג את הקבוצה באירופה, ומנגד בליגה ברור שנחוץ עוד ישראלי אחד. כרגע נמצאים בסגל תמיר בלאט, עדי כהן-סבן, אדם אריאל ועידן זלמנסון. כמה ישראלים מובילים בעמדות הפנים עזבו לאירופה (גינת, קליין) או למכבי (בלייזר) ואולי תגיע הפתעה לא צפויה מהכיוון הזה.

לטעמי נמרוד לוי הוא מהישראלים היותר מוכשרים שיש כאן והוא גם הפגין יכולת טובה אחרי פגרת הקורונה. שנה שנייה במועדון תמיד יכולה להיות פוטנציאל לקפיצה ביכולת. לא ברור מאיזה כיוון הגיעה הפרידה, אבל המחליף של לוי יהיה מרכיב חשוב בפאזל לעונה הבאה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר