יוסי ליפקין, ליאור זדה (צילומים: מתוך האלבום המשפחתי, ניר קידר)
יוסי ליפקין, ליאור זדה (צילומים: מתוך האלבום המשפחתי, ניר קידר)

ליפקין: "היינו חייבים לנצח את איכסל, אבל טוב שהמשברון מגיע עכשיו"

הספונסר יוסי ליפקין מאוכזב מההפסד לאיכסל אך מאמין במאמן ליאור זדה: "יעלה אותנו ליגה בסוף". וגם — האם הוא ינסה שוב להנחית את בניון בקטמון? "קשה לי לראות את זה קורה"

פורסם בתאריך: 13.12.18 11:44

הלם בהפועל קטמון לאחר ההפסד הביתי להפועל איכסל ביום שני האחרון: גם בסרטים הכי שחורים שלהם, לא האמינו אנשי הפועל קטמון שמהפגרה הם יחזרו עם שני הפסדים ברציפות, שהאחרון בהם בבית לקבוצת התחתית מהצפון, תוך תצוגת כדורגל רעה מאוד. קטמון ירדה למקום השני, נקודה אחת פחות מהפועל כפר סבא ושתיים יותר מהדולקות אחריה, הפועל אשקלון וסקציה נס ציונה.



"זה היה משחק לא טוב שלנו ואי אפשר לברוח מזה", אמר המאמן ליאור זדה לאחר המשחק ל"ספורט כל העיר", באמצעות צוות המדיה של הפועל קטמון. "הפסדנו טקטית בהמון מאבקים, והם היו טובים ומסוכנים יותר. צריך לבדוק למה זה קרה, ולתקן את זה כמה שיותר מהר. ההפסד הזה שונה מההפסדים האחרים, לכפר סבא ולאשקלון. מול איכסל לא הראינו כלום. זה סוג של משברון שצריך לדעת להתמודד איתו, ולצאת ממנו כמה שיותר מהר. בעונה ארוכה יש עליות וירידות וצריך להגיב כמה שיותר מהר לתקופות הטובות פחות. אני מאמין בקבוצה ובשחקנים. נחזור לנצח, ונשתדל לעשות את זה כמה שיותר מהר".

"זה משחק מאכזב מאוד. חבל שזה קרה, כי זה משחק שהיינו חייבים לקחת", אומר הספונסר ואיש העסקים יוסי ליפקין בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אבל טוב שהמשברון הזה מגיע עכשיו, ולא באפריל-מאי".

למרות שני ההפסדים הרצופים והיכולת הרעה במשחק ביום שני, ליפקין נשאר אופטימי: "אני מאמין בקבוצה הזאת יותר מאשר בקבוצה של השנה שעברה. אנחנו לא טובים כנראה כמו שחשבנו, ולא נרמוס את הליגה, אנחנו אבל עדיין אחת משלוש הקבוצות הטובות בליגה, לצד כפר סבא ואשקלון. שתיים מהשלוש האלה יעלו".

יוסי ליפקין (צילום: מתוך האלבום המשפחתי)

יוסי ליפקין (צילום: מתוך האלבום המשפחתי)

אתה חושב שליאור זדה יכול להוביל את הקבוצה לליגת העל?
"בטח שהוא יכול. ליאור אמר שאם הקבוצה תיכשל – זה יהיה עליו. ובכל מקרה אני מאמין בו, ואף אחד במערכת לא מפקפק בו. אין שאלה לגביו. הוא לוקח על עצמו את האחריות להפסד. אני מאמין שהוא יעלה אותנו ליגה בסוף".

ליפקין, שבחודש ינואר 2017 ניסה להנחית בקטמון את יוסי בניון, מתייחס גם לקשר שעשוי לעזוב בקרוב מאוד את מכבי פתח תקוה. "יכול להיות שאנסה להביא את בניון, אבל הסיכוי שזה יצליח לא גבוה. בכל מקרה, אנחנו נרצה להתחזק לכל הפחות בחלוץ עם פתיחת חלון ההעברות".

ליאור זדה (צילום: ניר קידר)

עם האכזבה הגדולה תצטרך הפועל קטמון להתמודד ומהר, כי מחר (שישי, 14.12) ממתין לקבוצה משחק סופר חשוב וקשה מול הפועל נצרת עילית, שמדורגת במקום החמישי – מרחק שלוש נקודות בלבד מהפועל קטמון. לנצרת עילית, חשוב לציין, יש את ההגנה השלישית בטיבה בליגה והיא ספגה עד כה 13 שערי חובה בלבד – ממוצע של פחות משער למשחק.

בקטמון ישמחו לראות את ויליאם אגאדה חוזר לשחק. אגאדה, כידוע, היה בסגל למשחק מול איכסל אך לא שיחק בשל כאבים ברגלו. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, החלוץ צפוי לפתוח במשחק היום מול נצרת עילית. שחקן נוסף שיהיה בסגל הוא הבלם אבי מלכה, שסיים לרצות את עונש ההרחקה אחרי הכרטיס האדום מול אשקלון.

מנגד, קטמון תחסר שניים מהשחקנים המשמעותיים שלה העונה – הקשר תמיר עדי שנפצע במשחק מול איכסל ועדיין לא כשיר, והקשר ירדן אבו חצירה, שמושעה בשל צבירת 5 כרטיסים צהובים. גם קובי מויאל ייעדר מהמשחק לאחר שלא התאושש מהפציעה שעבר.

 

גם נצרת עילית תגיע למשחק בהרכב חסר, אך מאמן הקבוצה ירון הוכבנבוים מציין בשיחה עם "ספורט כל העיר" כי "יש לנו קבוצה חזקה ועיקשת. אנחנו סובלים מחיסרון של מספר שחקנים בסגל ולמרות זאת מצליחים לצבור נקודות ולהיות בצמרת".

איך אתם מתכוננים לקטמון?
"רוב המשחקים בלאומית די דומים, לכן אני לא רואה במשחק הזה משהו מיוחד. קטמון כמובן היא הקבוצה הטובה ביותר, שהתחברה בצורה הכי טובה בליגה. היא נמצאת איפה שהיא נמצאת בזכות".

זה משחק שהוא צומת דרכים עבורכם?
"אני לא חושב. הליגה הזאת שקולה, ואין קשר בין משחק אחד לזה שאחריו. זה הוכח בעבר מספיק פעמים. היינו עם שני הפסדים ולאחר מכן יצאנו למשחקים קשים וניצחנו. הליגה הזאת צמודה והכל אפשרי בה. מעבר לעובדה שהמשחק הזה הוא פוטנציאל לשלוש נקודות, וכל נקודה כאן חשובה, בסופו של דבר זה משחק ליגה רגיל".

איך אתה מכין את ההגנה להתמודדות מול ויליאם אגאדה?
"הוא בפירוש החלוץ הכי טוב בארץ, ואני מתכוון לזה. בעוד שנתיים-שלוש אנשים יבינו למה אני מתכוון, כשהוא הוא יהיה בטופ של הכדורגל האירופי. מבחינתנו, אנחנו משחקים כרגיל ולא משנה נגד איזו הקבוצה, נגד אילו שחקנים ואיפה המשחק נערך. מי שעוקב אחרינו יודע את זה ומכיר את האג'נדה שלי לאורך שנים. אנחנו לא מכינים משהו מיוחד עבור אגאדה".

אתם נחשבים להפתעת השנה בלאומית עד כה. יש לך הסבר לכך?
"זו בהחלט הפתעה גדולה. אני מקווה שהמועדון יחליט בשבועות הקרובים על שינוי מטרות, ושיחזקו את הקבוצה, על מנת שנוכל באמת להתמודד על עלייה. כרגע אין שינוי בהגדרת המטרות וביעדים שהוצבו, והם להגיע לפלייאוף העליון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר