ד"ר דוד צדוק ומכשיר הקרוסלינקינג )צילום דוברות שערי צדק(
ד"ר דוד צדוק ומכשיר הקרוסלינקינג )צילום דוברות שערי צדק(

שערי צדק: נחנך מכשיר לטיפול בקרטוקונוס

המכשיר - קרוסלינקינג - נכנס לשימוש במרפאת העיניים במרכז הרפואי והוא נכלל בסל התרופות

פורסם בתאריך: 26.6.17 10:42

בשורה משמחת לחולים בקרטוקונוס; מכשיר חדש לטיפול במחלה (מסוג lightmed cxl) נחנך במרכז הרפואי שערי צדק.

משערי צדק נמסר כי "המכשיר נחשב מהמתקדמים בעולם עם אפשרות לטיפול בעוצמות גבוהות של אור אולטרא-סגול המקצרות את משך הטיפול. יצוין כי המכשיר, שנכנס לשימוש במחלקת העיניים במרכז הרפואי, נכלל בסל התרופות והוא צפוי לשרת את תושבי ירושלים והסביבה.

מחלת קרטוקונוס (קרנית חרוטית) הינה הפרעה בקרנית העין, שגורמת לעיוות דמוי חרוט בתבנית העגולה של קרנית העין. המחלה עלולה להופיע בדרך כלל בעשור השני או השלישי לחיים ובתחילה מאופיינת בתלונות על ירידה בחדות הראייה. מחלת הקרטוקונוס עלולה לפגום באופן משמעותי בחדות ובאיכות הראייה.

 

 

"יצוין כי במרפאת העיניים במרכז הרפואי שערי צדק הוקמה מרפאת קרטוקונוס ציבורית לאבחון, טיפול ומעקב אחר מטופלים הסובלים מקרטוקונוס", מציינים בשערי צדק". לרשות המרפאה מכשיר הדמיה ומיפוי קרנית מהדור המתקדם ומכשיר קרוסלינגינג חדיש, המהווה את הטיפול היחיד עד כה לעצירת התקדמות הקרטוקונוס.

"בשלבים הראשונים של המחלה, אפשר לשפר חדות ראיה בעזרת משקפיים", מסביר פרופ' דוד צדוק, מנהל מחלקת העיניים בשערי צדק ומוסיף ש"בחולים עם קרטוקונוס מתקדם יש צורך בעדשות מגע. למרבה הצער, שיטות אלו אינן עוצרות את התקדמות המחלה. השיטה היחידה כיום לעצירת התקדמות הקרטוקונוס נעשית באמצעות טיפול קרוסלינקינג (collagen crosslinking)".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר